جمعه 28 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
رئیس جهاد دانشگاهی فارس: ایسنا آینه‌ای برای انعکاس واقعیت‌هاست
تاریخ انتشار: چهار شنبه 19 آذر 1399

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، دکتر مظاهر بابایی سه‌شنبه ۱۸ آذر در جلسه پاسداشت ۲۱ سالگی ایسنا و قدردانی از خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری در فارس که با حضور معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تأسیس این خبرگزاری، بیان کرد: ایسنا، رسانه‌ای دانشجویی و پویاست که باهدف انتشار و انعکاس اخبار صحیح و تسهیل توسعه متوازن در جامعه، به همت جهاددانشگاهی، راه‌اندازی شد.

دکتر بابایی با اشاره به اینکه، فعالیت در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز و در شرایط شیوع کرونا، علیرغم کاهش سطح فعالیت بسیاری از مشاغل، در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی نه‌تنها شاهد کاهش حجم فعالیت‌ها نیستیم، بلکه خبرنگاران، عکاسان، دبیران و سردبیران رسانه‌های مختلف، خصوصاً ایسنا، در سراسر کشور، همدوش مدافعان سلامت، متعهدانه به تلاش حرفه‌ای خود مشغول هستند.

وی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را از دستاوردهای مهم حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی دانست که در کنار خبرگزاری قرآنی(ایکنا) دو بازوی پرتوان در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در سطحی بین‌المللی به حرکت خود ادامه می‌دهند.

رییس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با تاکید براینکه، یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد ایسنا، کمک به توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و صدور آن در سطح جهان بوده است، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، علاوه بر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، ظرفیت مهمی تحت عنوان مرکز افکارسنجی (ایسپا) را ایجاد کرده که، فعالیت آن منحصربه‌فرد، اثرگذار و قابل اتکا و اعتماد است.

دکتر بابایی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های بارز مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی، انجام نظرسنجی در زمان برگزاری انتخابات بوده که همواره نزدیک‌ترین پیش‌بینی‌ها به نتایج نهایی انتخابات را در پی داشته است.

وی همچنین با تاکید براینکه جهاددانشگاهی فارس دارای ظرفیت‌های خوبی است که برای بهره‌گیری مطلوب‌تر از آنها نیازمند وقت و هزینه هستیم، گفت: با بالفعل شدن این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد ارتقای خدمات و افزایش رفاه شهروندان باشیم.

رییس جهاددانشگاهی فارس وجود کانون ارزیابی مدیران در این نهاد دانشگاهی را از پتانسیل‌های خوب در فارس برشمرد و خواستار همراهی بیشتر شهرداری شیراز در استفاده از ظرفیت‌های این کانون شد.

دکتر بابایی همچنین به مأموریت جهاددانشگاهی فارس در آموزش سه هزار متقاضی مشاغل خانگی و راه‌اندازی پارک صنایع‌دستی و صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم اشاره و اعلام کرد که با همکاری شهرداری امکان ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در این دو مبحث فراهم خواهد شد.

در پایان این جلسه از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با اهدای لوح تقدیر قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

ایسنا آرمان‌خواهی و انقلابی گری را توأمان دارد

همچنین مرتضی جعفری،  معاون فرهنگی شهرداری شیراز بابیان اینکه ایسنا یک‌شکلی از خبررسانی مبتنی بر تعقل و فرهیختگی را بنیان گذاشت و ترویج داد و این حرکت را در چارچوب فعالیت‌های انقلابی دنبال کرد، گفت: امروز هم ایسنا این‌گونه است و آرمان‌خواهی و تعقل را درون خود دارد هم  انقلابی گری بدون خط و خطوط سیاسی.

جعفری با حضور در جهاددانشگاهی فارس و دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ضمن تبریک 21 سالگی این خبرگزاری و قدردانی از فعالان این رسانه، خاطرنشان کرد: تأسیس ایسنا یک شور، هیجان و امیدی در جامعه رسانه‌ای ایجاد و تک‌صدایی‌ها را با تحول مواجه کرد.

وی ادامه داد: با تأسیس این خبرگزاری صدای آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی قشر فرهیخته جامعه به‌ویژه دانشجویان از طریق ایسنا به مسئولان منتقل و تنوعی در شکل خبررسانی و تک‌بعدی بودن انتقال اخبار ایجاد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که اکنون بیش از همیشه فعالیت ایسنا در آرمان‌خواهی پررنگ‌تر شود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی فرهنگسراهای تحت پوشش شهرداری شیراز، پیشنهاد کرد که فضای فیزیکی و امکانات این فرهنگسراها به‌صورت تخصصی‌تر در اختیار مراکز دانشگاهی قرار گیرد و گفت: از مشارکت و همکاری با جهاددانشگاهی دراین‌باره استقبال می‌کنیم.

غلامپور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس نیز در این جلسه، بابیان اینکه رسانه یک اولویت مهم در عصر حاضر است، گفت: امروز جنگ رسانه‌ها از همه جنگ‌ها و تصمیم‌گیری‌ها جلوتر است و به‌جایی رسیده‌ایم رسانه‌ها ترسیم‌کننده مسیر حرکت جامعه محسوب می‌شوند.

غلامپور بابیان اینکه در کشور شاهد حمایت کامل و جامع از رسانه‌های رسمی و موثق نیستیم، تاکید کرد که امروز و در شرایط حاکمیت کرونا، خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های مکتوب مجازی، همانند مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این اپیدمی به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد امید در جامعه مشغول‌اند اما آن‌گونه که باید، شاهد بازنمایی این تلاش‌ها و حمایت از فعالان این عرصه نیستیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس با یادآوری اینکه، شهرداری شیراز رویکردی فرهنگی و انسان‌محور را دارد، ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری بین معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس و شهرداری شیراز، زمینه برای تولید محتوا، فعالیت‌های چندرسانه‌ای، برنامه‌های آموزشی و اقدامات فرهنگی، فراهم‌شده و گسترش یابد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: