شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از جهاددانشگاهی
تاریخ انتشار: سه شنبه 15 مرداد 1398

به گزارش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در نشست صمیمی با کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: این نهاد از بدو تشکیل در عرصه‌هایی که ورود کرده، موفق عمل نموده و بازتاب و ذهنیت مثبتی را با عملکرد خود در کشور منعکس کرده است به همین خاطر امروز به خاطر سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی از طرف استاندار و مجموعه استانداری در خدمت جهادگران عزیز هستیم تا ضمن تبریک این مناسبت، از تلاش های صادقانه این نهاد انقلابی تقدیر و تشکر نماییم.

یعثوب نژادمحمد با بیان اینکه از بدو تاسیس جهاددانشگاهی با این نهاد همکاری داشته‌ام خاطرنشان کرد: امروز در این بازدید مشاهده کردیم که جهاددانشگاهی استان ظرفیت و امکانات خوبی دارد و مجموعه خوبی به ویژه در سال‌های اخیر فراهم شده است که می‌تواند در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان ورود موثری داشته باشد.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی نهادی علمی، انقلابی، فرهنگی و آموزشی موفق است و نیروهای جوان و متخصص تجهیزات و امکانات قابل تحسینی دارد و انتظار می‌رود جهاددانشگاهی با بکارگیری این توانمندی‌ها در جهت توسعه کشور و استان تلاش کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اردبیل به بسترهای مناسب جهت آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیاز دارد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی با ایجاد مراکز آموزش تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز استان به خوبی در این عرصه وارد شده است.

نژادمحمد تصریح کرد: جهاددانشگاهی همچنین با ایجاد مرکز درمان ناباروری، دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان، مرکز رشد گیاهان دارویی و مراکز آموزشی و پژوهشی، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی و آموزش‌های مهارتی در استان ایجاد کرده است و در حال حاضر جهاد دانشگاهی در بیشتر جلسات و تصمیم‌گیری‌های علمی و پژوهشی استان نقش تأثیرگذاری دارد و حرف اول و آخر را در خیلی از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی می‌زند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سطح کشور جهاددانشگاهی وارد هر عرصه‌ای شده موفقیت‌های خوبی داشته است، گفت: بخش‌های قابل توجهی از این موفقیت‌ها در استان اردبیل نیز قابل مشاهده است و در استان شاهد هستیم جهاددانشگاهی با کمترین امکانات عملکرد قابل قبولی داشته است و استانداری اردبیل وظیفه خود می‌داند در راستای پیشبرد اهداف این نهاد، همکاری‌های لازم را داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل افزود: امروز وقتی از نزدیک امکانات و فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان را از نزدیک دیدم به عنوان یک اردبیلی افتخار کردم که چنین مجموعه‌ای در استان فعالیت و در زمینه ایجاد امید به زندگی و رفع نیاز زوجین نابارور تلاش می‌کند.

نژادمحمد با اشاره به اینکه مجموعه استانداری اردبیل برای مساعدت و حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی آمادگی دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حال حاضر حضور بی‌بدیل و تاثیرگذاری در استان دارد و انتظار می‌رود حضور و نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه استان پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی منجر به ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری می‌شود، گفت: خوشبختانه مسیر حرکت جهاددانشگاهی، مسیر درستی است و این نهاد در کنار سایر مراکز آموزشی و پژوهشی توانسته موفق عمل و افتخارات زیادی را نصیب کشور کند.

در این نشست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل نیز جهاددانشگاهی را نهادی برنامه‌محور و هدفمند دانست و افزود: در حال حاضر جهاددانشگاهی نقش بسزایی در تولید علم و فناوری کشور دارد و در هر برهه زمانی، در خدمت کشور و رفع نیازهای آن بوده است.

دکتر سیّدمهدی جوادی افزود: جهاددانشگاهی در کنار سایر نهادهای علمی و پژوهشی توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و با عملکرد مناسب خود درحوزه‌های مختلف در سطح کشور و استان، باور و اعتماد مسوولان را برای واگذاری ماموریت‌های ویژه و کاربردی‌تر جلب کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان، ظرفیت و پتانسیل خوبی برای شروع و انجام کارهای علمی و پژوهشی جدید در استان دارد، خاطرنشان کرد: استان باید از وجود چنین نهاد علمی و فرهنگی بیشتر استفاده کند و زمینه توسعه فعالیت‌های آن را فراهم کند.

جوادی با اشاره به اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی استانداری در سال گذشته از طریق جهاددانشگاهی استان افزود: با ایجاد کتابخانه‌ای غنی در رشته‌های مختلف علمی در این نهاد، می‌توان همچون دیگر استان‌های همجوار، مرکز مطالعاتی قفقاز و آسیای میانه را با محوریت جهاددانشگاهی و با مشارکت دیگر مراکز دانشگاهی و مطالعاتی در استان تأسیس کرد.

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: این نهاد در استان اردبیل با تأسی از بدنه جهاددانشگاهی کشور و با نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.

دکتر مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با بومی‌سازی فناوری می توان چهره علمی استان را ارتقا داد، گفت: در سال‌های گذشته این نهاد با بومی‌سازی قسمتی از دانش فنی پژوهشگاه رویان در حوزه سلامت باروری، مرکز درمان ناباروری قفقاز را راه‌اندزی کرد که هم اکنون با ارائه خدمات درمان ناباروری یکی از نیازهای اساسی استان و منطقه را برطرف کرده است.

وی با اعلام اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در سطح خوبی قرار دارد اضافه کرد: با این حال لازم است با همکاری مسئولان و متولیان استان فضای فیزیکی مناسب و استاندارد که یکی از دغدغه‌های این نهاد است به این امر اختصاص یابد که این امر علاوه بر توسعه حوزه گردشگری سلامت موجب رفاه حال زوجین و خدمات رسانی بهتر خواهد شد.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل به قابلیت‌های استان در زمینه گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی کمک به تولید، کشت و فرآوری گیاهان دارویی به ویژه گیاهان اندمیک و بومی استان همچون فندق، کبر، بابونه و قره‌قات را هدف تحقیقات خود قرار داده است تا بتواند با تجاری‌سازی این گیاهان در افزایش میزان رشد اقتصادی و علمی استان تاثیرگذار باشد.

اوچی اردبیلی از واگذاری طرح‌های آموزشی مهم چون سرباز ماهر، طرح ملی داناب، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دوره‌های آموزشی صنایع دستی و طرح‌های پژوهشی مهم به جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال گذشته و سالجاری خبر داد و افزود: این مأموریت نشان می دهد که استان در حال باور توانمندی های جهاددانشگاهی است و سعی دارد از پتانسیل و ظرفیت‌های  این نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی و اشتغال‌زایی جزء اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی است به همین خاطر تمام فعالیت‌های آموزشی این نهاد به سمت مهارت‌افزایی و توانمندسازی سازماندهی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی خود به دنبال ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است اظهار کرد: خبرگزاری‌های  ایکنا و ایسنا، مراکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، انتشارات، فرهنگی- گردشگری دانشجویان ایران(ایستا) و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در راستای خدمت به توسعه فرهنگی استان فعالیت می‌کنند.

 وی یادآور شد: در حال حاضر دو رسانه جهاددانشگاهی آماده انعکاس فعالیت دستگاه‌های استان در راستای ایجاد اعتماد عمومی و امیدواری در جامعه است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از عضویت جهاددانشگاهی در کمیته پژوهش و فناوری استان خبر داد و ادامه داد: تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه و اجرای بهتر ماموریت‌های محوله به کار خواهیم بست.

گفتنی است در این بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل از مراکز درمان ناباروری قفقاز، رشد گیاهان دارویی، آموزش علمی کاربردی و آموزش تخصصی کوتاه مدت و سایر بخش‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.
 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: