جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
شهدا به عشق وطن و هموطن به خط مقدم رفتند؛ نه بنیاد شهید
تاریخ انتشار: شنبه 20 مهر 1398

 افرا آبشناسان، فرزند سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» در نشست مروری بر زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار که به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت برگزار شد، پدرش را یک ارتشی میهن‌پرست متعهد به اسلام دانست و اظهار کرد: وقتی پدرم شهید شد تنها ۱۴ سال سن داشتم و هنوز از خاطرات آن روزها که پدر در کنار ما بود در دفترچه خاطراتم می‌نویسم.

وی با بیان اینکه پدرم همواره از مادرم، دو برادرم و من می‌خواست نسبت به کشور و دین اهتمام داشته باشیم، افزود: دفاع کردن از کیان کشور تا آخرین قطره خون منش و روش پدرم بود و این باور را به ما منتقل کرد.

این فرزند شهید جنگ را نتیجه تقابل خیر و شر از ابتدای تاریخ تاکنون دانست و تصریح کرد: همه انسان‌ها باید صلح را در وجود خود پرورش دهند و به انسان‌های دیگر به چشم دشمن نگاه نکنند تا جهانی خوب داشته باشیم.

آبشناسان با بیان اینکه ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی مجبور به دفاع بودند، گفت: اگر فرماندهان، سرداران و رزمندگان شهید نبودند امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم.

وی مرگ را پایان زندگی مادی انسان دانست و ادامه داد: اعتقاد دارم زندگی واقعی در دنیای دیگری جریان دارد و وجود پدرم را نزدیک‌تر از قبل احساس می‌کنم.

این فرزند شهید اضافه کرد: ما یک خانواده پنج نفره بودیم و بعد از رفتن پدرم دیگر جای خالی او برای ما جبران نشد. پدرم از سال ۵۹ به جبهه رفت و تا سال ۶۴ از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع کرد تا سرانجام به شهادت رسید.

آبشناسان برخی نگاه‌ها درباره فرزندان شهدا را بی‌انصافی دانست و عنوان کرد: پدر من و همه شهدا اعم از ارتشی و سپاهی و بسیجی از آینده خبر نداشتند و تنها به عشق وطن و هموطنانشان جان خود را کف دست گرفتند و به خط مقدم رفتند. کسانی که امروز نسبت به امتیازات بنیاد شهید برای خانواده‌های شاهد اعتراض دارند، در روزهای سختی که دشمن شهرها را بمباران می‌کرد، به مکان‌های امن رفته بودند و نگرانی ما را که دور از پدرانمان بودیم ندیده‌اند.

وی شجاعت را ویژگی مشترک پدر شهیدش و همه شهدای راستین دانست و یادآور شد: پدران ما برای آزادی، عدالت‌خواهی، برابری و برادری رفتند و امروز راهشان باید تداوم داشته باشد، البته دوران دفاع مقدس تمام شده و باید در میدان‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی مانند شهدا ایثار و فداکاری کنیم.

رضا فدایی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت نیز در ادامه، دفاع مقدس را یک معادله چندمجهولی برای جهانیان دانست و اظهار کرد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال جنگی نابرابر بر نظام و ملت ایران تحمیل شد و دشمن از حمایت های ابرقدرت های شرق و غرب عالم برخوردار بود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به واسطه دفاع مقدس ملت ایران نتوانستند به اهداف شومشان در منطقه دست پیدا کنند، گفت: امروز سه دهه از جنگ می گذرد، اما همچنان جوانانی وجود دارند که ادامه دهنده راه شهدا هستند و آمادگی دارند برای دفاع از ارزش ها و آرمان های نظام جانفشانی کنند.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت فرهنگ ایثار و شهادت را همان معمای حل نشدنی دشمنان دانست و تصریح کرد: همین فرهنگ باعث شد که شهدا با قدرت ایمان و از خود گذشتگی، اما دستان خالی در مقابل دشمن ایستادگی کنند و امروز مدیون آنان هستیم.

فدایی با بیان اینکه شهدا حضور در جبهه دفاع از کشور را به نشستن در کلاس درس ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: امروز بر دانشجویان فرض است که بر فراز قله های علم و دانش قرار بگیرند.

سروان رفعت، جانشین فرمانده گردان امام حسین(ع) لشکر عملیاتی قدس گیلان نیز در این نشست، امنیت را یک مفهوم جهانی دانست و تصریح کرد: خیلی از کشورها مقوله امنیت را به امنیت فیزیکی خلاصه می کنند، اما امنیت هستی شناختی به مراتب بالاتر از امنیت فیزیکی است.

وی امنیت هستی شناختی را در دستور کار نظام های سیاسی دنیا دانست و متذکر شد: در برخی از مواقع باید امنیت فیزیکی را فدای امنیت هویتی و هستی شناختی کنیم لذا جمهوری اسلامی ایران بیشتر به سمت امنیت هستی شناختی می رود.

جانشین فرمانده گردان امام حسین(ع) لشکر عملیاتی قدس گیلان حضور ایران در جبهه مقاومت سوریه را به منظور ایجاد امنیت هستی، وجودی و هویتی دانست و گفت: ایران در سوریه به خاطر هویت خودش امنیت فیزیکی اش را به خطر انداخت.

رفعت، فتح خرمشهر را نقطه پایان جنگ و پیروزی ایران دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) دفاع مقدس را جنگ تمام اسلام در برابر تمام کفر دانست و لذا به دنبال هویت خودمان براساس اسلام گرایی شیعی و انقلابی گری هستیم.

وی با اشاره به خط شکنی لشکر ۱۶ قدس گیلان در جبهه مقاومت سوریه و آزادسازی دو شهر شیعه نشین «نبل» و «الزهرا»، یادآور شد: امروز موشک های سپاه می تواند عمق راهبردی دشمن را هدف قرار دهد و لذا آمریکا جرات نمی کند با جنگ نظامی علیه ایران منافع خودش را به خطر بیاندازد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: