پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: تلاش سازمان دانشجویان برای حضور جناح های سیاسی در مناظره های دانشجویی
تاریخ انتشار: شنبه 20 مهر 1398
 

دکتر حمیدرضا طیبی رییس این نهاد در چهارمین گردهمایی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که امروز، ۱۷ مهر به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور آغاز شد، اظهار کرد: توقعی که از سازمان دانشجویان داریم این است که کانال ارتباطی جهاددانشگاهی با دانشجویان باشد.

وی با بیان این که با روحیه دانشجویی بسیاری از مسایل را می توان بیان کرد، افزود: تشویق دانشجویان به فعالیت های اجتماعی با هدف فرهنگ سازی و نقد مسایل و مشکلات کشور یکی از کارهای خوب سازمان است.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: انجام گفت و گو و فرهنگ سازی مناظره به عنوان فعالیت‌های شاخص این سازمان باید جدی تر دنبال شود. این موضوع که دانشجویان مسایل کشور را به طور علمی و دقیق بررسی کنند تحسین برانگیز است و سازمان دانشجویان باید تلاش کند تا جناح های سیاسی با دیدگاه های مختلف در این مناظره ها شرکت کنند.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار مهم که هم برای دانشجویان خوب است و هم برای ما در جهاددانشگاهی مفید است آشنا کردن دانشجویان با فعالیت های مختلف این نهاد به منظور هدایت شغلی و هدایت مسیر کاری آینده دانشجویان و نیز ایجاد علاقه‌مندی در میان دانشجویان برای همکاری و حضور در جهاددانشگاهی است که باید امکان بازدید از دستاوردهای این نهاد برای دانشجویان فراهم شود.

دکتر طیبی با اشاره به این که سازمان دانشجویان سازمان مهمی است، گفت: نیاز است تا یک برند به اسم سازمان دانشجویان در دانشگاه ها ایجاد شود و تمام فعالیت های فرهنگی این نهاد ذیل فعالیت های این سازمان انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل اتاق فکر و برگزاری مناظرات دانشجویی را از اقدامات خوب سازمان دانشجویان در حوزه فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ در جوانی که به دانشگاه آمده شکل گرفته است و نمی‌توان کارهای عجیب و غریبی کرد، اما از سازمان دانشجویان انتظار داریم با ابداعات نو دست به فرهنگ‌سازی بزند مانند مناظره و تشکیل اتاق فکر.

رونمایی از سامانه عضوگیری و راهبری اعضا و کانون‌های سازمان دانشجویان(سدا)

در ادامه مهندس مهدی کاظمی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به ارایه گزارشی از ساختار و تشکیلات دانشجویی جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: سازمان دانشجویان در مهرماه سال ۷۷ تاسیس شد، این سازمان دارای ۳۶ شعبه در سراسر کشور است که 5 واحد دانشگاهی همچون دانشگاه‌های تربیت مدرس، شریف، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و علم و فرهنگ، بدون شعبه هستند. واحد‌های هنر، خراسان شمالی و البزر نیز درخواست تاسیس شعبه دارند، که از این تعداد ۲۴ واحد شعب ما دارای شورای شعبه هستند.

وی با اشاره به وضعیت کانون‌های شعب سازمان دانشجویان اظهار کرد: ۱۲۰ گروه دانشجویی در سراسر کشور داریم که از بین آن ها زنجان با ۱۲ کانون دارای بیشترین تعداد کانون دانشجویی در کشور است. واحد‌های سمنان، فارس، کردستان، گلستان، تهران، سیستان و بلوچستان، علم و صنعت و بوشهر فاقد کانون هستند. کانون‌های دانشجویی برحسب فعالیت خود در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ و اندیشه، گفت‌وگو و مناظره، محیط زیست، کتاب و کتابخوانی، ورزش و سلامت، نوآوری و اشتغال، گردشگری، دینی و قرآنی، محرومیت‌زدایی و ادبی - هنری فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان دانشجویان در ادامه درباره فرایند عضوگیری سازمان دانشجویان در سال جاری گفت: در سال ۹۸ از میان ورودی‌های جدید دانشگاه تعداد 5 هزار عضوگیری انجام شد که این تعداد از حدود ۱۰ شعبه در مجموع کل کشور بوده است. خراسان رضوی با ۱۳۷ هزار عضو در راس واحد‌ها قرار دارد. قم، بوشهر و کردستان در رتبه‌های بعدی قرار می گیرند.

مهندس کاظمی بیان کرد: سامانه ای برای عضوگیری و راهبری اعضا و کانون‌های سازمان دانشجویان(سدا) طراحی شده است و فردا در روز پایانی گردهمایی رونمایی و کارگاهی نیز با موضوع شخصیت‌شناسی برای اعضای حاضر در گردهمایی برگزار می‌شود.

همچنین دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در افتتاحیه این گردهمایی گفت: امروز در کشور حدود چهار میلیون و نیم جوان دانشجو داریم. به راستی چه کسی مسئول این جوانان است؟ ما انتظار داریم آن‌ها مدافع انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی باشند، در حالی که کمترین ارتباط با آن‌ها برقرار است. از این جهت است که به نظر من جایگاه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان آن و نقشی که ایفا می‌کند بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نخستین گام در اجرای وظیفه سنگینی که بر عهده ماست، برقراری ارتباط سازمان یافته، صمیمانه و صادقانه با جوانان است، چرا که اگر از این کار غفلت کنیم دشمنان این ملت حتی تاریخ و وقایع را تحریف کرده و نسل پویا و آینده را از ما خواهند گرفت.

دکتر منتظری اظهار کرد: اگر از من بپرسند اصلی‌ترین کار فرهنگی جهاددانشگاهی و به تبع آن سازمان دانشجویان چیست، از صمیمی کردن دانشجویان با انقلاب، انقلاب فرهنگی و نظام اسلامی، یاد خواهم کرد و اگر این هدف دنبال شود، جهاددانشگاهی بیشترین خدمت را به نظام اسلامی و انقلاب کرده است.

گفتنی است، از دیگر برنامه های این گردهمایی دو روزه می توان به گفت و گو با رییس جهاددانشگاهی، ویژه برنامه بیست و یکمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان، گفت و گو با دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، تقدیر از شعب برگزیده، معرفی تجربه های موفق شعب سازمان اشاره کرد.


ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: