جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
دیدار خبرنگاران ایسنا با استاندار همدان
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 آذر 1398

استاندار همدان به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایسنا و روز دانشجو با خبرنگاران این خبرگزاری دیدار کرد.

استاندار همدان در این دیدار با بیان اینکه جنبش دانشجویی جنبشی ریشه‌دار است به طوریکه جنبش دانشجویی بیش از یک قرن و از زمان تأسیس دانشگاه‌ها ریشه دارد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی در یک قرن ویژگی‌های خاصی داشته که تا امروز هم ما این رگه و ویژگی مثبت را شاهد هستیم.

 سید سعید شاهرخی استقلال طلبی، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم را از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ جان خود را نثار کردند و در استمرار جنبش دانشجویی یک مبدأ تاریخی را بنا کردند.

وی با بیان اینکه شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به حضور نیکسون در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، افزود: این شهدا در ایران بعد از وقایع سال ۳۲ شهامت، شجاعت، حق طلبی و اسکتبارستیزی را به اوج خود رساندند به‌طوریکه فلسفه این ایثارگری و رشادت در اعتراض به حضور نیکسون بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه این مبدأ تا به امروز توانسته مسیر روشنی را برای حرکت‌های دانشجویی فراهم کند، خاطرنشان کرد: نگاه به جنبش دانشجویی در ۱۰۰ سال گذشته گواه این واقعیت است که همراهی دانشجویان و قشر روشنفکر با نهضت امام خمینی(ره) یکی از نقاط بارز و برجسته حرکت دانشجویی است.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب، شکل گیری انقلاب و همراهی امام در پاریس، تسخیر لانه جاسوسی، حرکت‌های انقلابی هرجا به اوج خود رسید در کنار روحانیت دانشگاه نقش برجسته‌ای داشته که این نشأت گرفته از ریشه و اصل است که از ویژگی‌های جوانان این مرز و بوم است.

استاندار همدان با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی در تداوم انقلاب اسلامی هجمه بسیار سنگینی بود، اظهار کرد: در این دوران جوانان و دانشجویان خود را وقف اداره جنگ و مقابله با دشمن کرده بودند به‌طوریکه فرماندهان ارشد جنگ را جوانانی با سن و سال ۱۸ و ۱۹ سال تشکیل می‌دهند و چنان رشادت‌هایی را نشان می‌دهند که دانشگاه‌ها و افرادی نخبه دنیا را مات و مبهوت رشادت‌های خود می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به نقش دانشجویان در دوران بازسازی، بیان کرد: امروز علاوه بر دانشجویانی که در حال اندوختن علم و دانش هستند، دانشجویان دیروز که امروز اساتید انقلابی شدند چه صحنه هایی را با خوداتکایی و تکیه بر علم و دانش جوانان در عرصه سازندگی خلق کردند به طوریکه ما به صورت مستقل سدهایی را در کشور می‌سازیم که بی‌نظیر و بی بدیل است.

وی ادامه داد: آن نهضت امروز به نهضت علمی تبدیل شده و نسبت به قبل یک تحول عمده در قسمت‌های مختلف ایجاد شده که نشأت گرفته از شناخت دقیق از نیازهای کشور و حرکت به آن سمت است بنابراین دانشگاه ها و دانشجویان سهم بسزایی در حرکت رو به رشد ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی در عرصه استقلال و مقابله با زورگویی دارند.

استاندار همدان با اشاره به فشارهای استبداد و دشمنان نظام، تأکید کرد: با وجود اینکه دشمن در هر جهت فشار وارد می‌کند اما یقیناً موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به استان در کسوت استانداری اولویت اول استان همدان را توجه به معیشت، اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری تعریف کردم، تصریح کرد: اشتغال و توجه به سرمایه‌ اجتماعی دو اولویت مهم استان همدان تعریف شده است البته غیر از اشتغال و تولید اولویت‌های دیگری نیز وجود دارد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: برنامه جدی برای ارتقای معیشت و اشتغال در استان همدان تدوین شده که مبنا برای حرکت در هر دو محور برنامه ریزی و تدوین سند راهبردی و عملیاتی بوده است چرا که ما فرصت آزمون و خطا نداریم و باید بتوانیم از منابع بیشترین بهره را بگیریم و به سرعت تأثیرگذار در معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم باشیم.

وی با بیان اینکه سند راهبردی موجب شده که همه دستگاه‌های اجرایی بدانند در استان چه کارهایی را باید انجام دهند، ادامه داد: این برنامه برای سال ۱۴۰۰ یعنی پایان برنامه ششم و پایان دولت به اتمام خواهد رسید.

استاندار همدان با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تصریح کرد: در این برنامه اصالت و بسترسازی توسط دولت انجام می‌شود تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: در سند راهبردی استان همدان سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد ۲۰ هزار شغل پیش‌بینی شده است به‌طوریکه در پایان سه سال ۱۵هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که واحدهای تولیدی تعطیل نشوند، ادامه داد: سه شاخص اصلی برای تحقق برنامه سند راهبردی استان درنظر گرفته شده به‌طوریکه سرمایه‌گذاری جدید و ارتقای تولید موجود و شناسایی واحدهای راکد از جمله این اقدامات در راستای حمایت از تولید است.

شاهرخی با اشاره به حمایت از تولید و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری در استان، گفت: امسال بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل روستایی و سایر مشاغل داده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی نیز توجه به سرمایه اجتماعی از سیاست های جدی است که در استان همدان دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند بنابراین ارتباط با اقشار مختلف و نزدیک شدن به مردم و تبادل نظر با مردم و ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی از مهمترین کارهایی است که در حوزه اجتماعی پیگیری می‎شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه جوانان همیشه نقش ارزنده‌ای داشته و همواره پیشران و پیشرو بوده‌اند، یادآور شد: هیئت‌های اندیشه ورز با بیش از ۸۰۰ نفر عضو ثابت از جوانان استان در تمام شهرستان ها ایجاد شده است. سرمایه اجتماعی باید از هر حیث تقویت شود بنابراین باید شرایط را برای نقش آفرینی جوانان فراهم کرد.

وی درباره نقش بانوان در بخش های مختلف مدیریتی، تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و سهم آنها در عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید بیش از چیزی باشد که امروز در همدان وجود دارد بنابراین تلاش کرده‌ایم فضا را برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بیش از گذشته باز کنیم و سعی کرده‌ایم ۳۰ درصد از سهم واگذاری مدیریت ها را به آنها برسانیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: معیشت با رویکرد حمایت از تولید اولویت بخش اقتصادی استان همدان است و در حوزه اجتماعی توجه به مردم و تقویت حضور جوانان و بانوان و رفع مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی از برنامه‌های این حوزه است.

 

از عملکرد ۲۸ ساله خود راضی هستم

استاندار همدان با اشار به سوابق مدیریتی خود در استان همدان، یادآور شد: از سال ۷۳ به همدان آمدم و در پست‌های مختلف شهرداری و فرمانداری خدمت کرده و با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد به ادامه تحصیل پرداختم و با روی کار آمدن دولت روحانی معاون سیاسی لرستان، قزوین و همدان شدم و در سال گذشته در بیست و هشتمین سال خدمتم با رأی دولت استاندار شدم.

شاهرخی با بیان اینکه از عملکرد ۲۸ ساله خود راضی هستم، خاطرنشان کرد: ۲۸ سال زمان برد تا استاندار شدم و امروز از عملکرد ۲۸ ساله خود راضی هستم چرا که به جز رضای خدا قدم برنداشته‌ام. معامله گر نبوده و نیستم و با توکل به خدا تا اینجا آمده‌ام و سعی کردم رضایت مردم برای بنده اصل باشد.

وی با اشاره به اینکه نخستین کار رسانه‌ای خود را از مجله آینده‌سازان آغاز کردم، افزود: همیشه علاقمند به کار رسانه‌ای بودم و با این فضا بیگانه نبوده‌ام.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال کار مردم بوده و به دنبال کار خودم نبودم، ادامه داد: در دوران دانشجویی دولت به نام بنده را می‌شناخت و برای بررسی خیلی از مسائل نشست‌هایی با نمایندگان دولت داشتم. دانشجوی بسیار فعال و پویایی بوده‌ام.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه همدان را واقعاً دوست دارم، گفت: بنده بیش از نیمی از دوران خدمتم را در همدان بوده‌ام‌ و مردمان همدان بسیار اصیل و بافرهنگ و شایسته خدمت هستند بنابراین کار کردن در همدان را افتخار می‌دانم.

شاهرخی با اشاره به اینکه همیشه اخبار همدان را دنبال می‌کردم، بیان کرد: به دنبال این هستم که اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی و اجتماعی در همدان رقم بزنم.

وی در پاسخ به اینکه چرا مدیران غیربومی و از استان لرستان برای پست‌های مدیریت استان همدان منصوب می‌کنید؟ اظهار کرد: این که بنده همه مدیرانم را از لرستان به همدان آورده‌ام صحت ندارد بلکه باید به دنبال نیروی توانمند باشیم که برای مردم کار کند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مردم برای من مهم هستند، یادآور شد: بنده مدیر توانمند می‌خواهم و از بین مدیرانم سه تا چهار درصد لرستانی و نزدیک به ۹۰ درصد مدیران بومی هستند. این اتهامات سزاوار نیست، شایسته سالای برای بنده مهم است بنابراین تلاش می‌کنم کسانی که مشکلات مردم را حل می‌کنند در پست‌های مدیریتی به کار ببندم.

شاهرخی تصریح کرد: نمی‌توانم هزاران میلیارد پروژه را معطل بگذارم، مدیر ناکارآمد به کار ما نمی‌آید، با مدیری که توانایی نداشته باشد مماشات نمی‌کنم و به سراغ تغییر وی می‌روم. در اولویت اول از همدانی هایی که توانمند باشند، استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: اینکه گفته شده معاون مدیران را خود انتخاب می کنم، صحت ندارد چرا که وقتش را ندارم، در انتخاب نیروهای اصلی همفکرانم را انتخاب می کنم. در استان تعامل خوبی وجود دارد اما بدان معنا نیست که همه یک جور فکر کنیم.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: