جمعه 31 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نشست بررسی چالش‌های فرهنگی دانشجویان برگزار شد
تاریخ انتشار: چهار شنبه 20 آذر 1398

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا بهرامی رییس واحد در این نشست که با حضور مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شد، با اشاره به مطالبه ‌گری و آزادی‌خواهی به عنوان فلسفه روز دانشجو، اظهار کرد: توجه به مسایل و چالش‌های جامعه و تلاش برای ارایه راهکار و مرتفع کردن این چالش‌ها از وظایف یک دانشجوی آگاه و فرهنگی است.

دکتر بهرامی با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی و امیدآفرینی، عنوان کرد: ‌متاسفانه امروز در جامعه یاس و ناامیدی تزریق می‌شود و در این شرایط تنها راه نجات، امیدآفرینی برای رهایی از چالش‌هاست.

وی با اشاره به موضوعات اجتماعی و اقتصادی روز جامعه، بیان کرد: در این شرایط باید بر نکات مثبت و نقاط قوت تاکید کنیم،با امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در سطح جامعه راهکارها و پیشنهادات اثربخش ارایه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ساختار جهاد دانشگاهی فارغ از بروکراسی های معمول، بستر فعالیت‌های فرهنگی را برای دانشجویان فراهم کرده است، گفت:‌ سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با ایجاد کانون‌های متنوع فرهنگی و هنری در عرصه رسانه، HSE، کارآفرینی، فیلم و تئاتر و همچنین صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان و دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بستر مناسبی برای فعالیت‌های دانشجویی فراهم کرده و از حضور دانشجویان علاقمند در این عرصه استقبال می کند.

وی ارایه راهکارهای راهبری و مساله محور را از وظایف دانشجویان فعال فرهنگی دانست و گفت:‌ اگر هر فرد با انجام بهینه وظایف محوله، برای بهبود شرایط و احوال اطرفیان خود تلاش کند، بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی موجود در جامعه مرتفع خواهد شد. در محیطی که یاس و ناامیدی موج می‌زند، کاری از پیش نمی‌رود، بلکه باید با نگاه مساله محور و کارشناسانه، ضمن ارایه راه‌کارها و پیشنهادات راهبردی و بهینه، نسبت به بهبود احوال خود و اطرافیان خود اقدام کنیم. ‌

رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان ضمن تبریک روز دانشجو، با معرفی دوره‌های "ام بی ای سلامت" جهاددانشگاهی و تاثیر آن در تغییر نگرش و دیدگاه دانشجویان به سمت کارآفرینی و محصول محوری، از ارایه تسهیلات و تخفیف ویژه به دانشجویان فعال فرهنگی برای شرکت در این دوره‌ها خبر داد.

همچنین، سید ابراهیم هاشم ورزی مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن استماع درخواست‌ها و مطالبات فرهنگی دانشجویان بر تلاش برای رفع دغدغه‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: در طول دوره فعالیت خود در حوزه فرهنگی، در جهت رفع دغدغه های فرهنگی دانشجویی و تقویت برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است.

وی همچنین با استقبال و تقدیر از جهاددانشگاهی به خاطر فراهم آوردن بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، از اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با این نهاد دانشگاهی خبر داد.

وی با بیان این که امروز دانشجوی فعال فرهنگی از دیگر دانشجویان متمایز است، گفت: بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با مشارکت‌های گسترده دانشجویی در حال برنامه ریزی، تدوین و اجراست.

هاشم ورزی در پایان با بیان اینکه دانشجویان فعال فرهنگی با تلاش و همت خود به جایگاه‌های مطلوب دست می‌یابند، گفت: دانشجویان می‌توانند با الگو قرار دادن این دانشجویان، برای ادامه راه و تقویت فعالیت های فرهنگی اقدام و برنامه ریزی کنند.

گفتنی است، در این نشست هر یک از دانشجویان فعال فرهنگی ضمن ارایه نقطه نظرات خود در ارتباط با موضوعات و چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، بر تقویت و تنوع شیوه‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و برنامه های فرهنگی در جهت پوشش بیشتر دانشجویان علاقه مند، اطلاع‌رسانی در رابطه با ماهیت و معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی به دانشجویان جدیدالورود، مدیریت بهینه کانال‌ها و شبکه‌های مجازی فعال در حوزه فرهنگی و ارتقای کاربری آن ها، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های زندگی و ارتباط موثر، ایجاد تنوع و جذابیت در برنامه‌های فرهنگی با هدف جذب دانشجو، بها دادن به دانشجوی فعال فرهنگی و واگذاری اختیار و مسئولیت بیشتر به دبیران انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های ایجاد انگیزه و امیدآفرینی و رسیدگی بیشتر به وضعیت فرهنگی خوابگاه‌ها تاکید کردند.

همچنین برگزاری اردوهای تفریحی با هدف ارتقای روحیه و شور و نشاط دانشجویی، رفع انحصارطلبی در تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی و تقویت کار گروهی، ارتقای اخلاق مداری و حفظ استقلال دانشجویی، پوشش بیشتر فعالیت‌های دانشجویی توسط ایسنا، تقویت ساختار سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و گفتمان سازی و ایجاد بستر تضارب آرا در سطح دانشگاه برخی دیگر از مطالبات و خواسته های مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست فرهنگی بود.


ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: