جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
مراسم تجدید میثاق با شهدا
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 بهمن 1398
همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر، پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، مراسم تجديد ميثاق با شهدا و گلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهداي اراك برگزار گرديد.

حجت‌الاسلام مهدي ايماني‌مقدم، مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان مركزي، امروز، ۱۶ بهمن در مراسم گلباران و تجديد ميثاق دانشگاهيان با شهدا كه در حسينيه گلزار شهداي اراك برگزار شد، گفت: شهيد به معناي كسي است كه شهود در او ماندگار شده است، شهدا قبل از انكه به شهادت رسند روح و جانشان شهيد شده است.

وي باتأكيد براينكه مقام امامت و ولايت، بالاترين رتبه‌اي است كه انسان مي‌تواند به آن دست يابد، به آيه ۱۲۴ سوره مباركه«بقره» كه مي‌فرمايد؛ «وَ إِذِ ابْتَلي‏ إِبْراهيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتي‏ قالَ لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمينَ؛و چون ابراهيم را پروردگارش به كارهايى كه او را بدانها امر فرمود بيازمود و وى را به انجام آنها موفق ساخت، گفت: من تو را پيشواى مردم قرار خواهم داد. ابراهيم گفت: آيا از فرزندان من نيز كسى را پيشواى مردم قرار مى دهى ؟ فرمود: امامت، عهدِ من است، و عهدِ من به كسانى از فرزندان تو كه ستمكارند نمى رسد» استناد كرد.

وي اضافه كرد: زمانيكه شهيد به وجه‌الله توجه دارد در واقع به مقام ولايت توجه داشته و ذوب در ولايت مي‌شود. عالي‌ترين مقام حضرت زهرا(س) مقام ولايت‌پذيري است، انسان تا ولايت‌پذير نباشد نمي‌تواند ولي باشد.

اين مقام مسئول ادامه داد: ما با ولايت‌پذير بودن مي‌توانيم حب و بغض خدا را متوجه شده و در مسير ولايت حركت كنيم‌، توجه به اوامر خداوند يعني ولايت‌پذيري. ولايت‌پذير بودن مردم شاخصه‌اي است كه انقلاب را به چهل‌و‌يكمين سالش رساند و اميدست اين انقلاب متصل به قيام حضرت مهدي(عج) شود.

حجت‌الاسلام ايماني‌مقدم گفت: ولايت و ولايت‌پذيري عصاره اكثر قريب به اتفاق رسالت و وصياي شهداست، امام راحل تجلي ولايت اولياي خداست، ايشان فرمودند؛ «ولايت‌فقيه، همان ولايت رسول‌الله(ص) استف همانطور كه آن حضرت حق تشريع دارند ولي‌فقيه هم ولايت مطلق دارد». اين كلام بدين معناست كه ولي‌فقيه در مقطعي بنا بر مصلحت جامعه مي‌تواند حلالي را حرام و حرامي را حلال اعلام كند، مانند نمونه حضرت امام(ره) در مقطعي حج را تعطيل كردند.

وي ادامه داد: ۴۰سال با تمام دشمني‌هاي دشمن در برابر او ايستاديم، در طول اين سال‌ها چه دشمني از دست آنان برمي‌آمد كه كوتاهي كردند، در طي اين سالها ايران اسلامي همواره درگير ترور، جنگ، تحريم، دادن تسليحات شيميايي و كشتار جمعي به رژيم بعث عراق، ايجاد تفرقه، نفاق و تجزيه‌طلبي، جنگ نرم بوده است، كافي بود يكي از اتفاقات در كشور ديگري رخ مي‌داد قطعا تمام آن كشور را زير و رو مي‌كرد، اما ملت ايران با رهبري امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و ياران انقلاب ۴۰ سال مقاومت كرد.

حجت‌الاسلام ايماني‌مقدم تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب كشور در تمامي سطوح در رتبه‌هاي بالاي دنيا قرار گرفته است ظهور و بروز تمدن همچون اتفاقات سياسي زمان مشخص ندارد، ممكن است آثار ظهور تمدن قريب به يكصد سال طول بكشد، تمام پژوهشگران استراتژيست دنيا اذعان دارند كه دنياي غرب چيزي براي عرضه ندارد و تنها با استثمار خود را نگه داشته است و هويت محتوايي ندارد.

وي افزود: انقلاب، ادبيات و گفتمان ناب اسلامي را به جهانيان عرضه داشته است، بيانيه گام دوم انقلاب كه توسط رهبري براي ۴۰ساله دوم انقلاب ترسيم شده است. حضور در گلزار شهدا بار مسئوليتي دارد كه بايد بدان عمل كرد. حقايق را از ابعاد فرازمان و فرامكان مختلف نگاه كنيد.

حجت‌الاسلام ايماني‌مقدم اظهار كرد: آغاز چهل ساله دوم انقلاب با شهادت سردار سليماني معجزه‌اي ديگر آفريد، مردم در ۱۲بهمن سال ۵۷ در استقبالي ۶ميليوني از امام(ره) استقبال كردند و به عنوان بالاترين استقبال تاريخ از رهبري سياسي لقب گرفت و امروز مردم در بدرقه سردار رشيد اسلام حماسه‌اي ديگر آفريدند. بدرقه سردار در قالب تحول تمدني تعريف مي‌شود.

وي از سردار سليماني به عنوان نيروي بدون مرز ياد كرد و افزود: ولايت‌مداري شاخصه بارز شهيد سليماني است، با توجه به تلاش دشمن براي تضعيف جايگاه سپاه و نهادهاي انقلابي، اما حضور مردم در تشييع پيكر شهيد سليماني پاسخي كوبنده به دشمن بود.

حجت‌الاسلام ايماني‌مقدم اضافه كرد: بي‌شك چهل ساله دوم انقلاب داراي ولايتمداراني است كه با وجود تلاطم و سختي‌ها با بصيرت و آگاهي عمل كرده و از انقلاب دفاع مي‌كنند، بصيرت و پيروي از ولايت تضمين‌كننده پيروزي ماست.

مسعود شهرجردي، رئيس جهاددانشگاهي استان مركزي هم در اين جلسه گفت: شهدا تضمين‌كننده بقاي انقلاب اسلامي هستند و به بركت خون شهدا امروز ايران اسلامي در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي بر قله‌هاي افتخار ايستاده است.

وي تجليل از شهداي را ضرورت غيرقابل انكار دانست و تصريح كرد: شهدا با تأسي از اعمال و رفتار امام حسين(ع) درس فداكاري، وفاداري، از خودگذشتگي، شجاعت و ... را آموخته و در عمل نيز به اثبات رساندند.


ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: