شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
تشریح فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در سال گذشته
تاریخ انتشار: چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، احدحاجی بلند معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان نهم اردیبهشت‌ماه اهم فعالیت‌های انجام شده توسط این معاونت در سال 98 را تشریح کرد.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان در سال گذشته، اقدام به برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه( ویژه دانشجویان ارشد و دکتری)، برگزاری پانزدهمین دوره اردوهای ایران مرزپرگهر ویژه دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز(به منطقه آزاد ارس) و اجرای برنامه بازارگردی فرهنگی تاریخی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز در بازار تبریز و موزه مشروطه کرده است.

وی گفت: برگزاری همایش علمی شهدای 27 دی ماه دانشگاه تبریز و جهاددانشگاهی و چاپ کتاب از جهاد تا معراج ویژه شهدای 27 دی ماه نیز از سایر فعالیت‌های معاونت فرهنگی طی سال گذشته بوده است.

حاجی بلند با بیان این‌که معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان در سال ۹۸، تئاتر «برداشتی از هنر» را به زبان فرانسوی اجرا و همچنین کلاس‌های آموزش بازیگری تئاتر برگزار کرده است، افزود: حضور و اجرای گروه تئاتر سازمان دانشجویان استان با اثر «سراشیبی در یک اتاق چهارنفره» در جشنواره تئاتر کشوری سیمرغ از نتایج فعالین این معاونت در زمینه هنر نمایش است.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسئولیت کمیته علمی و داوری سومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور در تبریز نیز بر عهده جهاددانشگاهی استان بود، ادامه داد: این معاونت همچنین اقدام به برگزاری نشست نقدکتاب با عنوان «فصل سخن» با محوریت کتاب «به سوی دانشگاه فضیلتمند» با حضور اساتید برجسته دانشگاه تبریز، پخش فیلم‌های سینمایی ایران در سینمای جهاددانشگاهی، برگزاری کارگاه آموزشی زیست محیطی طبیعت پاک با حضور معاون اداره کل محیط زیست استان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های تبریز و برگزاری کارگاه آموزشی «مهارت‌ها، آداب و رفتار حرفه‌ای در صنعت گردشگری»" در محل موزه مشاغل و یخچال تاریخی صادقیه ویژه دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز کرده است.

حاجی بلند برگزاری دوره آموزش خبرنگاری برای جذب دانشجویان جدید به ایسنا و ایکنا، برگزاری 10 نشست تخصصی رسانه‌ای در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، برگزاری نشست واکاوی نقش دانشگاه در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی ویژه اساتید، برگزاری مسابقه ساخت کلیپ 100 ثانیه‌ای «کوی دلبران» با هدف معرفی آثار تاریخی و گردشگری تبریز و برگزاری نشست دبیران کانون‌های محیط زیستی دانشگاه‌های تبریز را از سایر فعالیت‌های این معاونت طی سال 98 اعلام کرد.

وی بیان کرد: انجام طرح بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه تبریز نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و بررسی نگرش نخبگان و کارشناسان نسبت به پیامدهای فرهنگی اجتماعی، روانی و اقتصادی شیوع کرونا در کلانشهرتبریز از اقدامات انجام شده توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در این معاونت هست.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی ادامه داد: نوسازی و تعمیرات سالن سینمای شهدای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز و ارسال مرتب نشریه آئینه دانشگاه با موضوع رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به حوزه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان سایر فعالیت‌های این معاونت در سال گذشته بوده است.

وی در ادامه به برگزاری برنامه گردشگری دانشجویی علمی _ تفسیری در بازار تاریخی تبریز و نشست تخصصی ارتقای گردشگری دانشگاهی در سال 98 توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و اجرای طرح بازرسی حقوق شهروندی و عفاف و حجاب دستگاه‌ها و سازمان‌های استان و انجام نظرسنجی از ذینفعان شرکت گاز استان، طرح بررسی سلامت روانی و مصرف مشروبات الکلی در استان و بررسی دیدگاه کارشناسان و نخبگان استان در ارتباط با رویداد تبریز 2018 را از جمله طرح‌های اجرا شده این معاونت در سال گذشته، عنوان کرد.

حاجی بلند افزود: چاپ مقالات ایسپا با مضامین فرهنگی اجتماعی در مجلات معتبر علمی پژوهشی، ارائه نتایج طرح بررسی مسائل روز دانشگاه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان، ارائه نتایج طرح کودک همسری در جلسه هیات اندیشه ورز استان در دانشگاه تبریز و برگزاری مسابقه ساخت کلیپ کرونایی ویژه دانشجویان، مدیریت و بروزرسانی مطالب کانال کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیام رسان سروش از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان بوده است.

وی گفت: خبرگزاری ایسنا-منطقه آذربایجان شرقی نیز 7738 عنوان خبر با بازدید 3096893 طی سال 98 تولید کرده است.

وی در مورد فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا شعبه آذربایجان شرقی نیز گفت: این خبرگزاری نیز بیش از 3000 خبر طی سال 98 تولید کرده که شامل مصاحبه با نخبگان قرآنی و معرفی آن‌ها به جامعه و معرفی دانشجویان قاری و حافظ قرآن و گفت‌وگو با آن‌ها بوده است؛ همچنین این خبرگزاری در زمینه همکاری با اتحادیه موسسات قرآنی استان در خصوص فعالیت‌های قرآنی و حضور در مجمع قاریان پیشکسوت استان فعال بوده است.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به برنامه‌هایی که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها به سال 99 موکول شده نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری ششمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان، برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان، تولید و اجرای دو اثر تئاتر دانشجویی و برگزاری نمایشگاه عکس تبریز قدیم از جمله این برنامه‌ها است که در سال‌جاری اجرایی خواهند شد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: