چهار شنبه 29 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزاری نشست «وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)»
تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نشست «وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی امروز، ۱۳ خردادماه در کردستان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن سنندج در وضعیت قرمز این نشست به صورت آنلاین از صفحات انیستاگرامی جهاددانشگاهی و سایر شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام در حوزه بیداری اسلامی و وحدت امت اسلامی را از اهداف برگزاری این نشست دانست و بیان کرد: آشنایی نسل جدید به ویژه جامعه دانشگاهی با اندیشه‌های امام(ره) باعث تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری آنان شده و افراد را از بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه دور می‌کند.

وی به سخنران این نشست مجازی اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری سخنران این نشست بودند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، اظهار کرد: خردادماه برای ملت ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه آغاز نهضت امام خمینی(ره)، ارتحال رهبرکبیر انقلاب و انتخاب مقام معظم رهبری در خردادماه بوده است.
وی افزود: انتخاب رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین اتفاقات بسیار خوشایند خردادماه بود چراکه در دوران ارتحال امام که دشمنان انقلاب به از بین بردن انقلاب امیدوار شدند با انتخاب رهبر معظم انقلاب تمام آرزوهای آن‌ها بر باد رفت و شکوه و عظمت ایران اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان داد و استکبار را به مذلت کشاند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه امام راحل در مورد خردادماه می‌فرماید: «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم»، عنوان کرد: تعبیر انتظار فرج امام راحل از نیمه خردادماه این است که انقلاب اسلامی زمینه نجات بشریت را فراهم کند و پایان برای ظلم و تعدی جهانی و حاکم شدن حکومت اسلامی بر جهان باشد.
وی به پهلوگیری پنج نفتکش ایرانی در دوران تحریم‌های سخت آمریکا علیه کشورمان در ونزوئلا اشاره و اعلام کرد: این اقدام کشورمان بار دیگر اقتدار ایرانی اسلامی را به جهانیان نشان داد و شکست دیگری برای استکبار جهانی بود.
اقتدار ایران اسلامی ابرقدرت‌های جهانی را به زانو درآورد
آیت‌الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: اقتدار و قدرت ایرانی اسلامی امروز دیگر برکسی پوشیده نیست و زمان آن رسیده تا ابرقدرت‌های جهانی در مقابل کشورمان به زانو در بیایند.
وی با اعلام اینکه امام راحل یک شخصیت چند بُعدی است، افزود: اول اینکه امام راحل الگو و اسوه عصر حاضر و شعاعی از اسوه حسنه پیامبر مکرم اسلام( ص) بود که قرآن به عنوان الگوی برتر معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان سبک زندگی امام را به واسطه زهد و ساده‌زیستی دور از انتظار همه دنیا توصیف کرد و افزود: در دورانی که همه رهبران دنیا به دنبال اشرافی‌گری بودند، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی نشان داد که برای همراهی با مردم مانند بسیاری از آنان زندگی می‌کند تا مردمی بودن رهبر را در عمل نشان دهد.
وی با اشاره به تغییر مسیر دنیا از مسیر شیاطین غرب و شرق به سمت خدا توسط امام راحل عنوان کرد: امروز قدرت‌های کمونیستی دنیا نظیر چین و روسیه به دفاع از جبهه اسلام و مقاومت پرداخته‌اند چرا که می‌دانند در مقابله با دنیای استکبار این تنها ایران است که می‌تواند مقتدرانه ایستادگی کند و این قدرت ایران هم برگرفته از کلام نه شرقی و نه غربی امام راحل است.
نظام اسلامی با حاکمیت قانون خدا بنانهاده شد
آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه بنای حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه درعصری که خدا را قبول نداشتند، حرکتی ارزنده بود، تأکید کرد: نظام اسلامی با حاکمیت قانون خدا بنا و زیرساخت‌های جهانی آن با تربیت انسان‌های صالح و شایسته فراهم شد.
وی با اعلام اینکه در سال ۴۱ امام اهداف انقلاب را سه بخش عنوان کرد و افزود: مبارزه با طاغوت تا آخر دنیا، بنیانگذاری حکومت اسلامی، فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان را به عنوان سه هدف اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به افول روزافزون آمریکا ناشی از دوراندیشی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: قدرتی که ایران اسلامی در مرحله اول به امت اسلامی و در مرحله بعد برای مستضعفان جهان اندیشیده بود، امروز سال‌ها بعد از رحلت امام نمایان شده که بر مبنای وحدت ایجاد شد.
وی با بیان اینکه امام مردی الهی بود که بزرگان بسیاری را تربیت کرد، افزود: دوراندیشی امام خمینی(ره) تا آنجا بود که قبل از انقلاب هم نگاه ویژه‌ای به مسأله فلسطین داشتند و اجازه داده بودند که وجوهات شرعی به مردم فلسطین اختصاص یابد.
آیت‌الله حسینی شاهرودی تأکید کرد: امام، شایسته سالاری را در قالب ولایت فقیه معرفی کرد که این ولایت مختص مذهب شیعه نیست و ولی فقیه با هر مذهبی باید حافظ دین اسلام بود و دنباله رو آمریکا، اروپا و اسرائیل نباشد.
نگاه نظری امام مبتنی بر وحدت اسلامی بود
وی نوع نگاه نظری امام را مبتنی بر وحدت اسلامی و نوع نگاه عملی ایشان راهمین شیوه حکومتی در نظام اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم همین سیره و تفکر امام راحل را دنبال می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دنیا مبهوت عظمت ایران اسلامی است، افزود: امام خمینی (ره) درس بزرگی به بشریت داد و پس از آن با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار حق شتافت.
وی اعلام ۱۵ خرداد به عنوان عزای عمومی همیشگی از سوی حضرت امام را نشان از اهمیت این روز در تاریخ انقلاب دانست و یادآور شد: ۱۵ خردادماه سرآغاز فرهنگ جامع اسلامی دربردارنده اخلاص، ایثار، شهادت و همدلی است..

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: