جمعه 31 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایکنا
تاریخ انتشار: چهار شنبه 11 تیر 1399

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، امروز، ۷ تیرماه در بازدید از خبرگزاری ایکنای کردستان اظهار کرد: خدمات گسترده جهاددانشگاهی بر کسی پوشیده نیست چراکه جهاددانشگاهی منشأ خیر و برکت زیادی برای نظام و انقلاب بوده است.

وی افزود: دامنه فعالیت و خدمات‌رسانی جهادانشگاهی امروز به حدی گسترده شده است که در تمام بخش‌ها و فعالیت‌های ‌اجتماعی، پژوهشی، علمی و آموزشی نقش ایفا می‌کند و این نقش در بخش پژوهش‌های نتیجه‌بخش بسیار چشمگیر بوده است.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های کشور نتایج خوبی را به دنبال دارد و یکی از معضلات اصلی جامعه امروز عدم تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مورد توجه در حوزه فرهنگی این است که تمام افراد خود را صاحب نظر و متخصص می‌دانند، اظهار کرد: اگر مجموعه‌های فرهنگی بتوانند در سایه داشتن مدیریت تعاملی، هماهنگ عمل کنند و از موازی‌کاری و تخلف در فعالیت‌ها بپرهیزند، خروجی بهتر و نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به تکثر مراکز فرهنگی بیان کرد: مراکز فرهنگی برای فعالیت‌های خود نیازمند منابعی هستند که همه این‌ها هزینه بوده و خروجی‌ها خیلی کمتر است.

وی با اعلام اینکه برای کاهش هزینه‌ها و بالابردن کارآیی عملکردها باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی بنا به مأموریتشان در پیشبرد برنامه‌ها استفاده کرد، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا پراکندگی کارها کمتر شده و نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود.

رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه مأموریت اصلی سازمان تبلیغات تبیین آموزه‌های وحیانی و سنن نبوی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام است، گفت: برای تحقق این هدف سازوکارهایی لازم است که نیازمند رویکرد جدیدی در تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به تدوین رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف بلندمدت خود بیان کرد: عبور از تبلیغ سنتی و منبر و مساجد و حضور در متن جامعه و همراهی با مردم به عنوان اولین رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است در این راستا مبلغان دینی در هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی ـ تبلیغی، امامان جمعه و جماعت، فعالان قرآنی باید از چارچوب محدود مسجد خارج شده و در متن جامعه قرار گیرند و همرنگ و هم درد جامعه باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: با توجه به شرایطی کنونی جامعه و تعطیلی مساجد، مجالس وعظ و سخنرانی نباید کار تبلیغ دین نیز تعطیل شود امروز مردم نیاز به همراهی، همدردی و ارتباط عاطفی هستند که انجام این امور از سوی مبلغ خود یک تبلیغ دین است که آثار و برکات زیادی را به دنبال دارد. امروز برای رسیدن به نتیجه نهایی و خروج از حالت خموده و سرد روتین اداری باید به یک حرکت جهادی، پویا و بانشاط روی آوریم که این امر در صورت بازگشت به روحیه اوایل انقلاب امکانپذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های فرهنگی جامعه شامل فعالان فرهنگی، جوانان، مجموعه کانون‌های فرهنگی و تربیتی و سایر گروه‌های جهادی یکی دیگر از رویکردهای جدید تبلیغات اسلامی است که همکاری، همراهی، راهبری و تعامل با این گروه‌های فرهنگی یکی از رویکردهای مهم تبلیغات اسلامی است. این امر موجب می‌شود تا از موازی‌کاری و تنش‌های پیش‌آمده جلوگیری شود.

واسپاری امور به مردم

وی اظهار کرد: واسپاری امور به مردم و جایگزینی آن با تصدی‌گری دولت به ویژه در استان‌هایی مانند کردستان که بیشتر مخاطبان آن اهل سنت بوده و حوزه کاری آن بیشتر قرآن است، یکی دیگر از رویکردهای تبلیغات اسلامی است چراکه کار فرهنگی برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید از سیطره دولتی و حکومتی خارج شود. سازمان تبلیغات اسلامی در تلاش است تا با رویکردهای جدید تحولی در شیوه تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام حاتمیان به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: اهدای خون روحانیون و طلاب اهل سنت و تشیع و هیئت‌های مذهبی، شرکت در طرح مواسات، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی از سوی هیئات مذهبی از جمله اقدامات تبلیغات اسلامی در این دوران کرونایی است.

وی به بایدها و نبایدهای جامعه قرآنی اشاره و بیان کرد: عدم انسجام و هماهنگی مراکز، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، تفاوت شیوه کار و دامنه فعالیت‌های این مراکز از معضلات اصلی جامعه قرآنی است که در این راستا نیازمند انسجام بخشی مراکز و مؤسسات قرآنی و تولید محتوا قرآنی هستیم.

 نیاز ضروری جامعه کنونی

وی با اعلام اینکه عموم فعالیت‌های قرآنی ما امروز به روخوانی، روانخوانی، تجوید و خیلی شاهکار کنیم در حفظ قرآن خلاصه می‌شود، بیان کرد: با توجه به توصیه‌های رهبری نیاز ضروری جامعه کنونی تولید محتوای قرآنی است چراکه آموزش و فراگیری قرآن باید زمینه‌ای برای فهم، تدبر و عمل کردن به قرآن باشد، اما جامعه قرآنی ما کمتر وارد حیطه فهم و معارف قرآن شده است. در این راستا سه رویکرد آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تأسیس مؤسسات و مراکز قرآنی برای آموزش و تربیت قرآنی و دینی جامعه از ضرورت‌های کنونی جامعه قرآنی است.

حجت‌الاسلام حاتمیان به برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری مهم‌ترین شاخص تبلیغات اسلامی حمایت مالی از مراکز قرآنی استان کردستان، ساماندهی و انسجام بخشی مؤسسات و کانون‌های قرآنی و رویکرد محتواگرایی مراکز قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در مورد قول‌های مساعد تبلیغات اسلامی به خانواده دو کولبر کردستانی که در زمستان گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: در دیدار با این خانواده کولبر مشخص شد که پدر خانواده از مشکل چشم، مادر از بیماری و فرزند خانواده از مشکل کم خونی رنج می‌برند، لذا تبلیغات اسلامی به منظور حمایت از این خانواده درمان افراد این خانواده را برعهده گرفت.

  • بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایکنا
  • بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایکنا
  • بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایکنا
  • بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایکنا
ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: