پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
پایان سلسله وبینارهای خلاقیت و کسب و کار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 شهریور 1399

لیلا طباطبایی مدرس دانشگاه و مشاور کسب و کار  در این سلسله وبینار با اشاره به اهمیت شناخت رسالت شخصی گفت: معنادار شدن زندگی، مهمترین اتفاقی هست که با پیگیری رسالت شخصی خودمان برای ما اتفاق می‌افتد. چون رسالت شخصی؛ به زندگی ما عمق و جهت می‌دهد و از سرگردانی و گیج زدن نجاتمان می‌دهد. رسالت شخصی آن هدف بزرگ و معنوی است که از زمان کودکی انسان شروع به شکل‌گیری می‌کند و در ذهن انسان ساخته می‌شود. رسالت شخصی هدفی است بزرگ که انسان برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. ذهن ناخودآگاه انسان همه تلاش خود را می‌کند تا انسان را به سمت رسالت شخصی هدایت کند.

وی در ادامه مباحث خلاقیت و کسب و کار بیان کرد: برای پیدا کردن رسالت شخصی، چندتا ملاک وجود دارد، اما مهمترین آنها دوست داشتن و علاقه فرد است. باید بگردید و ببینید به چه چیزی عشق و علاقه دارید. دنبال چه چیزی بروید که بعد از ۱۸ ساعت کار در شبانه روز هنوز دلتان نخواهد آن را رها کنید و خسته نشوید و توجهی به قضاوت‌های دیگران نداشته باشید.

طباطبایی به مباحثی در مورد هدف گذاری در کسب وکار و معرفی تست‌های شخصیت شناسی پرداخت و افزایش انگیزه و روحیه، ایجاد هماهنگی بین کارها، امکان اندازه‌گیری پیشرفت کارها، افزایش اعتماد به نفس، تعیین میزان اثربخشی کارکنان و سازمان و مشخص‌شدن فعالیت‌های بیهوده را از جمله محاسن و مزایای هدف گذاری در کسب و کار بیان کرد.

لیلا طباطبایی در ادامه مباحث سلسله وبینارهای خلاقیت و کسب وکار به معرفی تکنیک خلاقیت پرداخت و گفت: تکنیک‌های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاقانه مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاقانه مسئله می‌کند. به عبارت دیگر هر یک از تکنیک‌های خلاقیت، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می‌کنند.

وی با بیان این که این تکنیک ها فردی و گروهی هستند انواع تکنیک های فردی و گروهی را برشمرد و گفت: تکنیک های فردی شامل توهم خلاق و DOIT  و تکنیک های گروهی شامل طوفان فکری، دلفی، سینکتیکس و تکنیک های مشترک شامل اسکمپر، در هم شکستن مفروضات، چرا، مورفولوژیک است. محور اصلی تمام این روش‌ها و تکنیک‌ها، شکستن قالب‌های ذهنی است.

در این سلسله وبینار هریک از تکنیک‌ها به همراه کاربرد استفاده آن و مثال های واقعی مورد بحث قرار گرفت و شرکت کنندگان به صورت عملی تکنیک‌ها را در طول دوره به کار بردند و در نهایت روش‌های انتخاب بین ایده‌ها و غربالگری ایده ها ارائه شد.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: