پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
یک تجارت موفق نیازمندیک تیم متخصص است
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 شهریور 1399

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد ابراهیم دهدشتی به عنوان کارشناس موضوع در این محفل گفت: مهم ترین رکن اساسی در راه اندازی یک ایده مهیا ساختن یک تیم حرفه ای است؛ زیرا در یک تجارت موفق رهبر، نقش و وظیفه افراد باید به درستی تعریف شود تا افراد بر اساس تخصص خود اظهار نظر کنند.

این کارشناس تجارت الکترونیک با بیان اینکه تجارت بر سه نوع بوده و سخت ترین نوع تجارت پلتفرم ها هستند، عنوان کرد: در این نوع کسب و کارصاحب تجارت شخصا درگیر ارائه خدمت نم‍ی‌شود و فعالیتی دلال گونه دارد.

وی ادامه داد: اولین پلتفرم ها در دنیا بنگاه ها ی املاک هستند و نمونه  بارز پلتفرم در ایران اسنپ است که واسطه ی بین مشتری و ارائه دهنده خدمت است.

وی با اشاره بر اینکه دسته دوم تجارت های مبتنی برسرویس هستند، اظهار کرد: دراین نوع تجارت، صاحب بیزنس شخصا درگیر ارائه خدمت است واز مزایای این نوع  تجارت کم هزینه و زود بازده بودن آن است و از بزرگترین معایب آن می‌توان به وابستگی به مکان و عدم قابلیت گسترش فراوان اشاره کرد.

وی در بیان نوع سوم تجارت عنوان کرد: این نوع تجارت مبتنی بر پروداکت هستند و به نوعی اختراع یک محصول یا خدمت به شمار می‌آیند و از مشکلات عمده این نوع تجارت کسب مجوز های لازم وعدم پذیرش محصول جدید توسط بازار و مردم است.

دهدشتی با اشاره بر اینکه هر ایده ی تجاری را می‌توان بر هر سه نوع تجارت بنیان کرد، اظهار کرد: برای ایده پردازی بیش از 150 تکنیک خلاقیت وجود داردکه هر کدام از این ایده ها مراحل مختلف دارند.
وی با بیان این که هر شخصی اجازه اظهار نظر درباره ایده را ندارد، گفت: برای راه اندازی و اعتبار سنجی  یک ایده بهترین روش پرسش های فرضی از گیرنده خدمت است و برای یک تجارت موفق نباید عرف و نگاه جامعه توجه کرد.

وی باتاکید بر این که رکن اساسی در راه اندازی  یک ایده مهیا ساختن یک تیم حرفه ای است، افزود: در یک تجارت موفق رهبر، نقش و وظیفه افراد باید به درستی تعریف شود تا افراد بر اساس تخصص خود اظهار نظر کنند.

وی  با اشاره بر اینکه دیزاینر (طراح)، مارکتینگ (بازار فروش) و مدیر از مهم‌ترین اعضای  یک تیم هستند، ادامه داد: برای راه اندازی یک استارت‌آپ موفق یک تیم از تخصص‌های متفاوت نیاز است.

دهدشتی خاطر نشان کرد: دومین نکته مهم در یک تجارت موفق فرا گرفتن ادبیات یک سرمایه‌گذار است زیرا ادبیات و نگاه یک سرمایه‌گذار به  تجارت متفاوت از سایر اعضای جامعه است.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: