شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
نشست مطبوعاتی رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1395

نشست مطبوعاتی رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد.
حمیدرضا مجردی، روز چهارشنبه(13 مرداد) در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به رسالت خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: فعالیت یک خبرنگار در جامعه، فعالیتی حیاتی و اساسی است.
وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند فعالیت رسانه‌‌ای قوی و موثر است، افزود: مخاطب رسانه عامه مردم هستند که همین امر رسالت خبرنگاران را در این زمینه سنگین‌تر کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه استان کردستان در دوران دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بوده است از شاخص‌های توسعه عقب افتاده و موجب شده امروز کردستان در جایگاهی قرار گیرد که در خور و شأن مردم استان نیست.
وی با اشاره به اینکه خبر، گزارش و یادداشت مانند یک اهرم قوی عمل می‌کند، اعلام کرد: با توجه به این امر امیدواریم با همکاری رسانه‌ها بتوانیم روند رو به رشدی را در استان داشته باشیم.
مجردی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است و کمترین بهره را از اعتبارات دولتی در اختیار گرفته است.
وی ذکر کرد: بهره مندی جهاددانشگاهی از اعتبارات دولتی 15 درصد و 85 درصد دیگر آن متکی به درآمدهای داخلی است.
وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان کردستان از سال 85 در استان، عنوان کرد: هرچند جهاددانشگاهی در استان کردستان دیرتر از سایر استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است اما با تلاش مجموعه کارکنان آن در رتبه بندی کشوری در سطح بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.
جهاددانشگاهی کردستان از اعتبارات استانی بی بهره است
رئیس جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: جهاددانشگاهی کردستان کمترین بهره را از اعتبارات استانی دارد و در واقع از این اعتبارات بی بهره بوده است.
وی تاکید کرد: اما خروجی جهاددانشگاهی قابل دفاع است و کارهای شاخصی را در سطح ملی انجام داده است.
مجردی به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و عمرانی این نهاد اشاره و بیان کرد: حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی بالغ بر 10 سازمان را در زیرمجموعه خود دارد که خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، انتشارات، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران و سازمان دانشجویان از جمله آنهاست.
وی بیان کرد: انتشارات جهاددانشگاهی یکی از معتبرترین انتشاراتی است که در کشور فعال است و در استان کردستان از زمان آغاز فعالیت آن تاکنون، بالغ بر 30 عنوان کتاب چاپ کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان این نهاد نیز می‌تواند به دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان وام با کارمزد یک الی دو درصد تا سقف یک مییلون تومان اعطا کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 123 فقره وام به دانشجویان اعطا شده است، تصریح کرد: متاسفانه استقبال از این صندوق کم بوده اما با مشارکت دانشگاه‌ها آمادگی اعطای وام را به دانشجویان داریم.
مجردی ذکر کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی هم معتبرترین مرکز افکارسنجی در کشور است و طرح‌های شاخصی را در سطح ملی و استانی انجام داده است.
آموزش 23 هزار فراگیر در مرکز آموزش جهاددانشگاهی کردستان
وی در ادامه به فعالیت‌های آموزشی این نهاد اشاره و عنوان کرد: در بخش آموزش کوتاه و بلند مدت فعالیت‌های آموزشی این نهاد انجام می‌شود که تاکنون 23 هزار نفر فراگیر در کردستان از خدمات آموزشی این نهاد بهره مند شده‌اند.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به احداث ساختمان دانشگاه علمی – کاربردی جهاددانشگاهی واحد کردستان در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع، عنوان کرد: ساختمان دانشگاه علمی - کاربردی جهادانشگاهی استان کردستان مهرماه سال جاری افتتاح و در ساختمان جدید خود دانشجو می‌پذیرد.
وی به اخذ مجوز آزمایشگاه کشت بافت توت فرنگی در استان اشاره و عنوان کرد: تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شده و در نیمه دوم سال جاری افتتاح می‌شود.
مجردی با اشاره به فعالیت‌های بخش اشتغال جهاددانشگاهی، عنوان کرد: حرکت به سمت آموزش‌های اشتغال محور یکی از فعالیت‌های اساسی جهاددانشگاهی است که این نهاد اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.
وی با اشاره به مرکز خدمات تخصصی GIS جهاددانشگاهی واحد کردستان، بیان کرد: این مرکز تاکنون طرح‌های موفق را با همکاری ادارات و نهادهای سطح استان به انجام رسانده است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره مقالات چاپ شده بخش پژوهش جهاددانشگاهی واحد کردستان، اعلام کرد: تاکنون ۹ مقاله پژوهشگران جهاددانشگاهی در نشریات پژوهشی چاپ شده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت بانک خون بندناف رویان در استان کردستان، بیان کرد: از زمان فعالیت این نمایندگی در استان کردستان ۲۱۵ نمونه خون بندناف نوزادان کردستانی ذخیره‌سازی شده است.
احداث ساختمان جهاددانشگاهی در شهرستان بانه
مجردی همچنین از احداث ساختمان جهاددانشگاهی در شهرستان بانه خبر داد و افزود: ساختمان جهاددانشگاهی مرکز بانه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
وی در پایان یادآور شد: حوزه اشتغال و تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی استان کردستان به راه‎اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی، مرکز مشاوره آبخیزداری، دپارتمان گروه مشاوره شغلی به کارجویان در استان کردستان اقدام کرده است.

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: