پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
مراسم اختتامیه ششمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران برگزار شد
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آذر 1395

به همت سازمان جهاددانشگاهی تهران و با حمایت و همکاری دستگاه‌های علمی و فرهنگی کشور، مراسم اختتامیه ششمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران روز ۱۴ آذر 95 درتالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.
دراین ‌آئین ‌که ‌با حضور سیدحمیدرضا‌ طیبی، رئیس‌جهاد‌دانشگاهی، سعیدپورعلی، معاون‌ فرهنگی‌ جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، درویش؛ مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط ‌زیست، حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، مسئولان جامعه علمی کشور، هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، از گروه‌های دانشجویی یا دانشجویانی که در عرصه‌هایی هم‌چون حفاظت از محیط زیست، اهدای خون، اهدای عضو، حمایت از کودکان کار و خیابانی، اکرام ایتام، توانبخشی به معلولان، حمایت از افراد بی‌بضاعت  و نیازمند، ایثار و شهادت و دفاع از کیان میهن و انقلاب اسلامی، آبادانی کشور به ویژه سازندگی مناطق محروم و امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه، حضوری فعال و داوطلبانه داشته‌اند، با اعطای تندیس و لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم، مهدی عباسی دبیر ششمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران، سخنان خود را با ستایش دانشجویان فداکار آغاز کرد که در حوادث مختلف، به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند. عباسی، هدف برپایی چنین جشنواره‌ای را پاسداشت اهداف الهی و انسانی عنوان کرد و در ادامه افزود: به کمک این جشنواره‌ها می‌توان فرهنگ شجاعت را ترویج داد و از دانشجویان ایثارگر، قدردانی به عمل آورد. وی تداوم این جشنواره را منوط به حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط دانست و گفت: در صدد آن هستیم که باشگاه ملی دانشجویان فداکار را تشکیل دهیم تا در نهایت بتوانیم شاهد شکل گیری نهاد دانشجویان فداکار باشیم.

به گفته عباسی، آن دسته از دانشجویانی که با تفاوت اندکی با برگزیدگان، کسب امتیاز کردند، به شرط تدام فعالیت‌ها و دانشجو بودن در سال آتی، از آنها تقدیرخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی؛ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ایراد سخنانی از روحیه ایثار و مقاومت در بین دانشجویان ایران اسلامی گفت: در موقعیتی ایستاده‌ایم که باید از ایثار و ایثارگری سخن بگوییم و بر خود لازم می‌دانم یاد و خاطره ۲۲۰ هزار شهید، چهار هزار دانشجوی شهید، ۳۴۰۰ طلبه شهید و سی‌وسه هزار دانش‌آموز شهید را گرامی بداریم. روحیه ایثار امروز یعنی «تلاش بیشتر، توقع کمتر».

در ادامه محمد درویش؛ مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط ‌زیست، درباره مسئولیت مهم دانشجویان، گفت: یک دانشجوی محیط زیستی، سوال «ایران برای من چه کاری انجام می دهد؟» را شایسته نمی‌داند و به جایش می‌پرسد «من برای ایران چه کاری می‌توانم انجام دهم؟»  ایشان در ادامه ملاک‌های دانشجوی حامی محیط زیست را برشمرد. شاخص هایی چون: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده روی و دوچرخه سواری به جای استفاده از خودروی شخصی، اختصاص حداقل یک روز در هفته برای جایگزین کردن پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی، استفاده نکردن از فرآورده های پلاستیکی و همراه داشتن لیوان شخصی. درویش در ادامه، به نقش مهم این جشنواره‌ها در حراست از محیط زیست اشاره کرد و در پایان گفت با وجود این جنبش های اجتماعی می‌‌توان امیدوار بود که نام ایران، بلند آوازه بماند.

مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان هلال احمر جمعیت جوانان کشور نیز در سخنانی ایثار را ارزشی دانست که به انسان، معنا می‌دهد. وی گفت: ارزش هر کسی به انتخاب های او بستگی دارد. ایثارگران، کسانی هستند که انتخاب می‌کنند تا برای کاهش آلام بشری، پا در عرصه فداکاری بگذارند. وی انتخاب برگزیدگان  از میان تعداد فراوانی از فداکاران را کاری دشوار دانست و در پایان به نقش ایثارگران در سرافرازی کشور، اشاره کرد.

دیگر سخنران مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود که ایشان ضمن تشکر از بانیان این جشنواره، گفت: ما باید تلاش کنیم تا دانشجویان و استادان فداکار را کشف کنیم. کسانی که از خودگذشتگی پیشه می‌کنند بدون آنکه به دنبال جلوه گری باشند و وظیفه ماست که آنها را کشف کنیم. ایشان با بیان مصراع «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»، تاکید کرد سخنان ما گویندگان، هرگز با اعمال ارزشمند ایثارگران یکسان نیست.

اهدای تندیس ملی فداکاری و لوح تقدیر به دانشجویان برگزیده

در ادامه برنامه چندتن از دانشجویان فداکار، با اهدای تندیس ملی فداکاری از سوی طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی تجلیل شدند. برگزیدگان این بخش عبارتند از: محسن رجایی‌پناه، سیدرضی نبوی و عبدالمجید رحمانیان کوشککی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ رقیه وظیفه‌شناس، از سازمان جمعیت جوانان هلال احمر؛ گروه خیریه حمایت از کودکان کار و خیابان سفیر نور، از سازمان بهزیستی کشور؛  سیدرضا خالقی، از سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور؛ گروه دانشجویی التیام، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛  گروه رویش‌های انقلاب، ازسازمان بسیج سازندگی کشور؛ و مجید پیرعلیلو، از سازمان انتقال خون کشور.

اهدای تندیس ملی فداکاری و لوح تقدیر به دانشجویان آسمانی

بخش انتهایی مراسم اهدای تندیس، به دانشجویانی اختصاص داشت که آسمانی شدند. شهدای دانشجوی مدافع حرم؛ شهیدمسلم نصر، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ و شهید علیرضا قلی‌پور، ازدبیرخانه آئین. هم‌چنین از دانشجوی مرحومه شیدا زارعی که با اهدای اعضای وی، شش تن از بیماران نیازمند به زندگی بازگشته‌اند، تقدیر شد و در انتها از پدر و مادر دانشجوی شهید اردوهای جهادی، عباس دبیقی، با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی به عمل آمد.

اهدای لوح تقدیر به دانشجویان برگزیده

در ششمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران، همچنین از افراد ذیل، با اهدای لوح تقدیر به عنوان برگزیدگان ملی فداکاری دانشجوی، قدردانی شد:

علیرضا محمدی، عباس شنکائی، اسماعیل خیرآبادی، قاسم گیلانی‌فر، فواد هاشمی و مهدی منصوری، از بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ بابک مرادی شقاقی و گروه خیریه طلوع مهر، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ فرهاد پاکدین، سجاد شهبازی و یوسف چاووش ثانی، از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر؛ محمدوحید عمانی، الهه اسلام‌خواه و سروگل ندری، از سازمان بهزیستی کشور؛ پوریا قلیچ‌خانی، غزاله دلیری و رضا ابراهیم، از سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ شروان شعاعی، میثم اخلاق‌دوست و گروه جهادی شهید محسن باقری، از وزارت بهداشت و درمان؛ گروه صالحین جهادگر، گروه سفیران هدایت و گروه جهادی شهید هاشمی، از سازمان بسیج سازندگی کشور؛ احسان خاکپورنژاد، سعید شکری و محمد مقدادیان، از سازمان انتقال خون؛ کانون دانشجویی مرهم، از دبیرخانه ششمین آئین.

از برنامه‌های جنبی ششمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران، می‌توان به اجرای ورزش باستانی و موسیقی سنتی توسط گروه‌های دانشجویی اشاره کرد. 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: