شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
میزگرد تخصصی «اخلاق‌مداری در انتخابات» برگزار شد
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در میزگرد تخصصی «اخلاق‌مداری در انتخابات» با اشاره به این‌که کرونا، گرانی و مشکلات معیشتی از مشکلات عمده مردم به ویژه در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: این مشکلات عرصه را بر مردم تنگ کرده که این امر حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر مسوولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به این‌که در این راستا انتخابات و واگذاری امور مملکت به فردی اصلح می‌تواند بسیار کار اثرگذاری در این عرصه باشد، افزود: انتخابات اصل اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده چراکه مردم سالار دینی اولویت نظام ما بوده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: حضور چشمگیر در انتخابات ۱۴۰۰امری بسیار ضروری است چرا که دشمنان نظام و تمام جهان به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند در این راستا نباید فراموش کرد که در کنار تمام مشکلات و مسایل پیش‌روی مردم، حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

در ادامه این نشست نیز حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های ما تبیین اهمیت مقوله انتخابات است چرا که انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از حساسیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی با اعلام اینکه هدف از انتخابات حفظ اسلام است، افزود: در این راستا هم مسئولان، هم کاندیداهای انتخاباتی و هم مردم در درجه اول خود را ملزم به حفظ ارزش‌های اسلامی قرار دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: بعد از انتخابات سال ۸۸ شعار تقلب در انتخابات آسیب‌های جدی به ملت و کشور ما زد، به وجود آمدن این مشکلات در آن دوران موجب شد تا دشمنان به اهداف خود برسند و شروع این اغتشاشات در جامعه با تقلب در انتخابات آغاز شد چرا که این امر با اخلاق انتخاباتی منافات داشت در این راستا کاندیداها در دوران انتخابات باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم و انتخابات آبروی ملت و ابزاری برای اقتدار کشور و ملت خواهد بود و دشمنان نیز چشم طمع به این انتخابات دوخته‌اند لذا باید تمام متولیان امر در فرایند گزینش چارچوب معیارهای دینی را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا کسانی از این فیلتر عبور نکنند که هزینه‌های را برای نظام به بار آورند.

وی با تاکید بر این‌که بخشی از اخلاق در انتخابات مربوط به اخلاق حاکمیتی و بخشی اخلاق مردمی است، بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است پس ما می‌توانیم نسبت به رعایت اخلاق حاکمیتی نظر و انتقاد داشته باشیم.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه این نشست گفت: در نظام مقدس انقلاب اسلامی معیار و ملاک اخلاق به دو بخش اخلاق حاکمیتی و اخلاق فردی تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها و رسانه‌ها باید از بحث تدریس در انتخابات پرهیز کنند، افزود: در دوران انتخابات رسانه‌ها و کاندیداها مردم را نسبت به یک موضوع بسیار بی‌اهمیت حساس می‌کنند و فردی را در بحث مصداق شناسی وارد عرصه انتخابات می‌کنند که فقط از جایگاه محبوبیت بین مردم برخوردار است.

هادی‌زاده افزود: بخشی از آرای ما را جوانان تشکیل می‌دهند و زمانی که این جوانان از جنبه احساسی تصمیم به انتخاب فردی بگیرند نتیجه آن بر روی تمام افراد جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

سیدصادق زمانی استاد دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در ادامه این نشست اظهار کرد: در بحث اخلاق انتخاباتی ما می‌توانیم سه رکن را در نظر بگیریم که باید به بحث اخلاق التزام داشته باشند و این سه رکن شامل مسوولان، نامزدهای انتخاباتی و مردمی که رأی می‌دهند، می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران محسوب‌ می‌شود، ادامه داد: از این مولفه قدرت باید در جنگ نرم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به این‌که عدم رعایت اخلاق انتخاباتی می‌تواند در تنش‌های بعد از انتخابات نیز تاثیرگذار باشد، بیان کرد: این عدم رعایت اخلاق انتخاباتی زمینه‌ساز بی‌اعتمادی مردم نسبت انتخابات آینده و دولت خواهد شد و این بی‌اعتمادی تنش‎های بعد از انتخابات را نیز به دنبال خواهد داشت.

زمانی اخلاق و امنیت ملی را دو خط قرمز هم برای مسوولان و هم نامزدهای انتخاباتی در طول دوران انتخابات دانست و تاکید کرد: مسوولان و نامزدهای انتخاباتی اگر این دو خط قرمز را به عنوان یک نصب‌العینی برای خود قرار دهند در سایر بخش‌ها و بین مردم نیز این امر تاثیرگذاری خود را خواهد گذاشت.

زمانی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به دنبال اثبات توانمندی‌های خود باشند نه نفی دیگران و کسی که توانمندی لازم را داشته باشد، فرصت تخریب دیگران و زمینه برای عبور از موازین شرعی را نخواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا پیشنهاد می‌شود که متولیان امر مناظره‌های علمی برای برنامه‌های کاندیداهای انتخاباتی برگزار کنند و این برنامه‌ها را با حضور دو کارشناس نقد و بررسی کنند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: