جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
برگزاری سومین جلسه کرسی‌های تعاون و کارآفرینی
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 فروردین 1400

 

سومین جلسه از کرسی های تعاون و کارآفرینی یا موضوع «تحقیقات بازار و تعاونی» به صورت مجازی برگزار شد.

این وبینار با تدریس محمدجواد وثاق، مدرس دانشگاه و راهبر کافه کارآفرینی روز پنج‌شنبه 26 فرورین از ساعت 10 الی 12 به ‌صورت مجازی و در بستر سامانه امجد جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این کارگاه مجازی محمد جواد وثاق با اشاره به اینکه در تبدیل ایده به محصول یا خدمت به کسب و کاری پذیرفتنی از سوی بازار، قدم اول تحکیم موقعیت خود در بازار، شناسائی موقعیت های بالقوه و خطرهای مسیر شغلی، تمرکز روی نیازها و خواسته‌های مشتریان و تحکیم موقعیت خود در بازار است، اظهار کرد: بازار هدف، تقاضای محصول یا خدمت و تمایل به پرداخت پول از جمله موضوعاتی هستند که در نیازسنجی اولیه باید به آن پاسخ داد.

وی افزود: برای این که بدانید چطور قرار است به اهدافتان برسید و چگونه اطلاعات را به دست آورید نیاز به برنامه دارید، این برنامه در واقع همان پروپوزال یا طراحی تحقیق است.

وثاق ادامه داد: در این پروپوزال باید مشخص کنید که چگونه از روش های کمی و کیفی در تحقیقات بازار می خواهید استفاده کنید.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: برای انجام تحقیقات بازار میتوانید از دو روش تحقیق کمی و کیفی استفاده کنید، تحقیقات کیفی معمولا اولین قدم در برنامه تحقیقات بازارهای بزرگ است. این نوع تحقیق به محققان کمک می کند که ذات افرادی که مصاحبه می شوند را بهتر بشناسید.

وثاق با بیان اینکه تحقیقات بازار انواع مختلفی دارد، تصریح کرد: انواع نظرسنجی تحقیقات بازار سبب شده افراد و کسب و کارها همواره این پرسش را در ذهن داشته باشند که فرآیند تحقیقات بازار را از کجا شروع کنیم؟ چه سوال‌هایی در نظرسنجی و پرسشنامه تحقیقات بازار باید بپرسیم؟

راهبر کافه کارآفرینی افزود: انجام تحقیقات بازار تجربه ای است که اگر به طور صحیح انجام شود چشمان شما را روی حقایق بسیار زیادی باز می کند.

وی بیان کرد: حتی اگر فکر می کنید بازار و مشتریان خود را به خوبی می‌شناسید، انجام این

مطالعه؛ کانال های جدید و مسیرهای نوینی را پیش روی شما قرار می دهد.

این وبینار آموزشی با هدف توسعه و ترویج آموزش تعاون و فرهنگ تعاونی و کسب و کار در سطح دانشگاه ها و ارتقاء و بهبود تعاونی های موجود در دانشگاه ها برگزار شد.

طرح ملی ایجاد کرسی های تعاون و کارآفرینی با رویکرد برگزاری کارگاه ها، همایش ها و سمینارهای آموزشی در حوزه تعاون و کارآفرینی و ارایه مشاوره های تخصصی به دانشجویان به منظور کمک به آنان برای تشکیل شرکت های تعاونی کارآفرینانه دانشجویی و بسترسازی برای ایجاد شرکت های تعاونی دانش بنیان توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۱ استان کشور و با هدایت و نظارت دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

 

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: