شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) شعبه همدان افتتاح شد
تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1400


آیین افتتاح خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس)شعبه همدان امروز 19خردادماه1400 با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و مدیر مسوول خبرگزاری سیناپرس، دکترعلی کلانترنیا رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان ،دکتر احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ، فرگل غفاری سردبیر این خبرگزاری و اصحاب رسانه به صورت مجازی برگزار شد.

سیناپرس همدان برای ارتقاء آگاهی علمی افراد جامعه فعالیت می کند
در ابتدای این مراسم، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان هدف از اخذ مجوز فعالیت خبرگزاری علم و فرهنگ شعبه همدان را انعکاس اخبار علمی و پیشرفت علم در حوزه های مختلف را با توجه به ظرفیت های موجود در این استان یکی از ضرورت ها برشمرد.
دکتر علی کلانترنیا با بیان اینکه در استان همدان دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا فعال بوده و اخبار استان را با رعایت سرعت و دقت انعکاس می دهد، تصریح کرد: خبرگزاری علم و فرهنگ شعبه همدان به صورت تخصصی در حوزه مباحث علمی با متخصصان و کارشناسان برای ارتقاء آگاهی علمی افراد جامعه فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این خبرگزاری رابط بین مسئولان، نخبگان و مردم است که با توجه به ظرفیتهای علمی موجود در همدان ایفای نقش می کند.

کلانترنیا ادامه داد: خبرگزاری سیناپرس با انعکاس اخبار علمی در حوزه های مختلف از جمله سلامت، فناوری و سایر مصادیق به جامعه آگاهی می بخشد که خوشبختانه تمامی اخبارهای منعکس شده تا کنون برای تمامی افراد جامعه مفید بوده است.

وی گفت: این خبرگزاری از اسفندماه سال 1399 در شعبه همدان فعالیت خود را آغاز کرده که آیین رونمایی از این خبرگزاری با توجه به شرایط قرمز کرونایی استان همدان تا خرداد ماه 1400 به تعویق افتاد.

 

 

سیناپرس حلقه اتصال جامعه علمی با رسانه ها است
به گفته ، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی؛ سیناپرس حلقه اتصالی است بین جامعه علمی و حتی دیگر رسانه ها و یکی از ابتکارات جهاد دانشگاهی در فضای رسانه ای کشور محسوب می شود.
ایمانی در این مراسم گفت: خوشحالیم که خبرگزاری سیناپرس که تنها نهاد رسانه ای تخصصی در حوزه علم و فناوری است، یک واحد دیگری را در کشور تاسیس کرد و از همکارانمان که در این زمینه اقدام لازم را به عمل آوردند و این واحد را در همدان تاسیس کردند، تشکر می‌کنم.
وی افزود: در سال 1393 که مجوز این خبرگزاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شد، برای همگان ضرورت چنین تریبونی در کشور به حد کافی احساس نمی شد، اما هر چقدر که جلو رفتیم بر ضرورت آن افزوده شد. با توجه به جذابیت حوزه های دیگر خبری مانند حوزه سیاسی در دیگر رسانه‌ها، شاید علم و فناوری نتواند در این رسانه ها جایگاه خود را حفظ کند. تا حدی ما در رسانه ها بحث هایی راجع به علم و فناوری می بینیم و می شنویم؛ اما آیا آن شتابی که علم و فناوری در کشور دارد با این میزان انتشار محتوا می تواند حق مطلب را ادا کند یا خیر؟ که قطع به یقین پاسخ به این سوال خیر است. این خبرگزاری از ابتکارات جهاد دانشگاهی برای گام نهادن بر اولین ها است که نخستین خبرگزاری تخصصی علم و فناوری در کشور است. 
وی افزود: بی شک سینا پرس می تواند کمک شایانی بر اطلاع رسانی های علمی و فناوری به شکل تخصصی کند. شاید دانشمندان، محققان و پژوهشگرانی که در اتاق های کار خود  شبانه روز کار و افتخار آفرینی می کنند، ضرورت ارسال پیام های این حوزه را احساس نکنند؛ اما بر عهده نهاد های دیگر است که این پیشرفت ها منعکس شود. 
به گفته ایمانی، خوشبختانه پس از چند سالی که از عمر این خبرگزاری می گذرد توانستیم کارنامه قابل قبولی را به نمایش بگذاریم و اکنون برنامه های توسعه ای را در خبرگزاری مدنظر داریم. بنابراین همکاری های اینچننی باعث مسرت است و امیدواریم که در دیگر مراکز استان ها هم تکثیر شود تا از این ظرفیت همگی بتوانند بهره بگیرند. 
وی افزود: حتماً نهادهای استانی در راس آن ها دانشگاه ها، پژوهشکده ها، پارک های علم و فناوری این تریبون را در میان همه رسانه‌ها از آن خود می دانند. سیناپرس  حلقه اتصالی است بین جامعه علمی و حتی دیگر رسانه ها. 
 
ترویج علم؛ یک رسالت مهم
 
در ادامه این مراسم فرگل غفاری سردبیر این خبرگزاری اظهار کرد: همانطور که توسعه کشورها در گرو آگاهی های علمی جامعه است، امیدواریم با  توسعه خبرگزاری سیناپرس در کشور ما نیز این مهم محقق شود  و این آشتی بین مردم و جامعه علمی  و مباحث علمی رخ دهد.
وی در خصوص رسالت سیناپرس و نقش آن در جامعه گفت: باتوجه اهمیت علم و فناوری در اسناد بالادستی، خبرگزاری سیناپرس با هدف ترویج علم در این عرصه پا گذاشته و در این 7سال سعی کرده تا رسالت خود را به جای آورد. شاید امروز به جرات بتوان گفت سیناپرس توانسته داعیه دار جریان ترویج علم در کشور باشد.
غفاری افزود: همچنین برآنیم تا بتوانیم پلی بین بدنه جامعه، پژوهشگران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باشیم و شکافی که در این بین جز با وجود رسانه حل نمی شود، را پر کنیم و شک ندارم که همکاران من در سیناپرس همدان نیز به خوبی از عهده این کار بر می آیند.


آینده روشنی در فضای علم وفرهنگ همدان میبینیم
احسانی در ادامه این مراسم گفت: باعث افتخار ما است که شعبه دیگری  از خبرگزاری سیناپرس در همدان تاسیس شد. اخبار و رویدادهای قابل دفاعی در عرصه علم و فناوری در این استان وجود دارد که بی شک ارزش رسانه ای شدن در سطح کشور را دارد و مفتخریم که این بستر در یک رسانه تخصصی ایجاد شده است. قطعا آینده روشنی را در این عرصه در فضای علم و فرهنگ استان می بینیم. با تمام  وجود در کنار مجموعه جهاد دانشگاهی خواهیم بود تا راه بالندگی و توسعه خبرگزاری سینا پرس در کنار سایر مجموعه ها هموار تر شود. 
وی گفت: اداره کل ارشاد استان همدان هم در راستای وظایف ذاتی خود و هم به عنوان شخصیت حقیقی از هیچ کمکی در تسهیل موانع و شکوفایی و برای بهتر شدن کیفیت فضای رسانه ای دنیای علم و فناوری دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: