جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: مرام و منش حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی نیاز امروز نسل جوان است
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اردیبهشت 1401

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مرام و منش عزیزی مثل حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی نیاز امروز نسل جوان ما است، گفت: نسل جوان ما ویژگی‌های خاص و سبک زندگی خاصی دارد که نسخه شفابخش آن، منش و مرام و الگویی مثل عزیز فقید ما است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر جمال رحیمیان در آیین رونمایی از کتاب عکس «عالم پرتلاش» که اردیبهشت ماه 1401 در سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، ضمن قدردانی از تولید این کتاب عکس، گفت: شاید چند ماهی از اولین و آخرین دیدارم با حجت الاسلام و المسلمین شفیعی نمی‌گذرد. در یک جلسه یک ساعته در محضرشان بودم. در این جلسه آنقدر مرا شیفته خود کردند که از لحظه شنیدن خبر جانگداز رحلت ایشان تاکنون افسوس می‌خورم که چرا توفیق دیدار دوباره ایشان را پیدا نکردم.

وی افزود: نسبت به همه شما غبطه می‌خورم که مدت‌های مدیدی با فردی مانند ایشان همراه و همدل و همنشین بودید. مرام و منش عزیزی مثل سید محسن شفیعی نیاز امروز نسل جوان ما است. نسل جوان ما ویژگی‌های خاص و سبک زندگی خاصی دارد که نسخه شفابخش آن، منش و مرام و الگویی مثل عزیز فقید ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سید مهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، کار جهاد دانشگاهی استان خوزستان را در تولید این مجموعه عکس ارزشمند دانست و گفت: در این دقایق به یاد وصیتی از حضرت علی(ع) به فرزندشان امام مجتبی(ع) افتادم که به نظرم مرحوم سید محسن شفیعی مصداق این وصیت هستند. امام فرمودند: «پإن متّم معها بکوا علیکم، و إن عشتم حنّوا إلیکم» با مردم به گونه‌ای معاشرت کن که اگر از دنیا رفتی بر رفتن شما گریه کنند و اگر در کنار آن زندگی کردی، مشتاق شما شوند.

وی افزود: خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی غیرمنتظره و ناگوار بود و هنوز داغ رفتن ایشان تازه است. رفتار ایشان در ارتباطات اداری نمی‌گنجید. آقا سید محسن شفیعی به گونه‌ای زندگی کردند که وقتی از او جدا می‌شدیم دلتنگ‌شان می‌شدیم.

میراحمدی گفت: حضرت امیرالمومنین می‌فرمایند: «از دست دادن عزیزان غربت است». ما تعریفی از غربت داریم. غربت آن است که در شهری باشی که دوستی و انیسی در آنجا نداشته باشید، اما حضرت امیرالمومنین(ع) در این سخن به ما می‌گویند آدم‌ها می‌توانند در وطن خود باشند، اما احساس غربت کنند و آن هم زمانی که عزیزی مثل حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی را از دست بدهیم. هر کدام ما یک جور احساس غربت می کنیم. انسان هر کاری بخواهد بکند که بخشی از محبت‌ها و رأفت او را جبران کند، نمی‌تواند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا شفیعی، برادر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: وقتی به خاطره‌های با هم بودن‌مان فکر می‌کنم، این باور که مرور زمان غصه‌ها را کم می‌کند در مورد سید محسن دقیقاً برعکس است؛ یعنی هرچه زمان می‌گذرد این غصه بیشتر می‌شود. در دو سه سال گذشته به جهت بیماری و کسالت والدین، روزانه ایشان را می‌دیدیم. هر کس با ایشان حشر و نشری داشت، دوست داشت یک دقیقه بیشتر ایشان را همراهی کند و در منزل دعوا بود که چه کسی سید محسن را برساند. وجودشان و تک تک دقایق عمرشان برای ما کاملاً قابل استفاده بود.

وی افزود: چهل روز گذشته است، اما هنوز نتوانسته‌ایم رفتن ایشان را باور کنیم، اما باید به قضا و قدر الهی تسلیم و راضی بود و هیچ چیز جز این آرامش‌بخش نیست. این قدر علاقه و دلبستگی و عشق بین ما وجود داشت که هیچ وقت تصور نمی‌کردم به فقدان ایشان مبتلا شویم. تنها چیزی که باید از خداوند خواست این است که سکینه‌ای نازل بفرماید و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جبران این فقدان را از او مسئلت کنیم.

شفیعی گفت: حجت الاسلام و المسلمین شفیعی به ایکنا و ایسنا و جهاد دانشگاهی علاقه‌مند بودند. در این جلسه از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، فرزند مرحوم حجت الاسلام شفیعی نیز در این جلسه ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و زحماتی که برای تولید مجموعه عکس «عالم پرتلاش» کشیده شد، گفت: اگر بخواهم یک نکته راجع به ابوی بگویم، تعبیری است که در یک روایت در بیان صفات مومنین داریم. این روایت می‌فرماید: مومن «قلیل المؤنه و کثیر المعونه» مومن کم هزینه و کم دردسر اما پر برکت و پر از دستگیری و کمک است.

وی افزود: ایشان حتی برای من که فرزند ایشان بودم، چنین بودند. هیچ وقت باری بر دوش هیچ کس نبودند. گاهی در ساده‌ترین کارها رضایت نمی‌دادند باری از ایشان بر دوش کسی باشد و این تا لحظه وفات ایشان ادامه داشت. خداوند می‌خواست درگذشت ایشان همانند زندگی‌شان باری بر دوش کسی نباشد. این روزها طلبه، دانشجو، استاد، کارمند، نیروهای خدماتی و ... هر کس به یک شکل از کمک‌های ایشان و پشت و پناه بودن ایشان می‌گوید. وقتی این خاطره‌ها مطرح شد دیدم ایشان پشت و پناه جمعی بودند و توقعی از کسی نداشتند. مکرر به یاد این بیت از حافظ می‌افتم:

تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن / که دوست خود روش بنده‌پروری داند

فرزند مرحوم شفیعی گفت: غم و شوری بعد از رفتن ایشان شروع شد و تا الان ادامه دارد که به دلیل بندگی بود و به شرط مزد نبود و آنچه این داغ را برای ما آسان می‌کند این است که خدا حاضر و ناظر است و ان شاءالله این صدمه را جبران کند.

گفتنی است، کتاب عکس «عالم پرتلاش» مشتمل بر ۱۱۰ عکس از فعالیت‌های مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان است که توسط عکاسان خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای خوزستان ثبت شده‌اند.

مراسم رونمایی از این کتاب با حضور، دکتر علی محمدآخوندعلی، رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز، سید علیرضا علوی رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان و جمعی از کارکنان این سازمان و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز همراه بود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: