سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد و دانشگاه فرهنگیان یزد
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 شهریور 1401

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان و دانشگاه فرهنگیان یزد با موضوع تعامل و همکاری در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بر اساس نیازها و اولویت‌های طرفین با حضور مسئولان این دو نهاد به امضا رسید.

این تفاهم نامه سه ساله که در ۸ ماده و دو نسخه تنظیم و امروز ۱۰ خردادماه در دفتر ریاست جهاددانشگاهی استان یزد به امضای طرفین رسید، در زمینه همکاری و مشارکت در برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، برگزاری دوره‌ها، نشست‌ها و همایش‌های آموزشی فرهنگی، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، بلند مدت، عمومی و تخصصی، انتشار کتاب‌ها و نشریات آموزشی، پژوهشی و ترویجی، تولید و انتشار اخبار، گزارش‌ها و میزگردهای تخصصی، ایجاد زمینه ادامه تحصیل دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، انجام طرح‌های پژوهشی و افکارسنجی و فرهنگ‌سازی تنظیم شده است.

فاطمه سعادتجو، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و عمومی غیردولتی محسوب می‌شود که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با توجه به رسالت این سازمان در زمینه مسئولیت اجتماعی و مسئولیت‌هایی که در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه دارد، به فعالیت‌های در این حوزه پرداخته و ایفای نقش می‌کند.

سعادتجو با تشریح اقدامات انجام شده در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، به برنامه‌های این سازمان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با امضای تفاهم نامه بین این دو نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرفه، شاهد آثار و برکات آن در جامعه باشیم.

منصور دهقان منشادی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه دانشجویان این دانشگاه با توجه اینکه در سطح کارشناسی تحصیل می‌کنند، اما در حوزه‌های مختلف با دانشجویان کارشناسی ارشد و حتی دکترای دانشگاه‌های دیگر رقابت دارند و این نشان از توانمندی دانشجویان این دانشگاه در حوزه‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین رکن اصلی در جامعه است و معلم به عنوان مهمترین رکن در آموزش و پرورش محسوب می‌شود که این قشر در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند و از بدنه این دانشگاه به عرصه فعالیت وارد می‌شوند.

دهقان منشادی با اشاره به فعالیت یک مدیریت و دو پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان گفت: اکنون ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۷۰۰ مهارت آموز که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا هستند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ استاد و ۱۲ هیئت علمی گفت: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان در سال‌های فعالیت خود، در سطح استان و کشور خوش درخشیده و توانسته در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان آموزش محور است اما در سال‌های اخیر در زمینه پژوهش نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است به نحوی که در سال گذشته دو همایش بزرگ در این دانشگاه برگزار شد اتفاق بسیار خوبی در حوزه مهدویت در استان یزد و همچنین کشور افتاد و در این زمینه سه نسخه علمی در این حوزه منتشر و چاپ شد.

وی برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، حمایت از آثار اساتید و دانشجویان و … را از دیگر اقدامات پژوهشی در سال گذشته و در اولویت سال جاری دانست.

دهقان منشادی با اشاره به فعالیت ۶۰ تشکل، کانون و انجمن در این دانشگاه گفت: در زمینه فرهنگی، دانشجویان این دانشگاه در سطح کشور رتبه‌های برتری در بین دانشگاه‌ها کسب کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه دوم توسط گروه تواشیح این دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام فعالیت‌های این دانشگاه دانشجو محور بوده و با استفاده از ظرفیت دانشجویان اجرایی می‌شود و لذا دانشجویان این دانشگاه از توانمندی و ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که می‌توانند در سطح جامعه و در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش بپردازند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد بر وجود کارنامه فرهنگی در کنار کارنامه آموزشی تحصیلی دانشجویان و یکی از شروط فارغ التحصیلی تأکید کرد و گفت: اتفاق دیگری که می‌تواند در این دانشگاه مؤثر واقع شود، برگزاری آزمون جامعی در پایان تحصیلات دانشجویی است که در صورت تحقق آن، اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود.

محمدرضا دهقانی فیروزآبادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست یکی از اقدامات مهم این سازمان را اجرای برنامه‌های بین دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در این زمینه و با توجه به درخشش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سطح جامعه بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی مؤثر واقع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی مرتبط با دانش آموزان و فرهنگیان گفت: در این زمینه طرح داناب از سوی مکفا شعبه یزد در حال برگزاری است که دانش آموزان و دانشجویان سواد لازم در حوزه مصرف آب را فرا می‌گیرند و لذا نقش دانشگاه فرهنگیان در برگزاری این دوره مثمر ثمر بوده و می‌تواند در برگزاری هر چه بهتر این دوره‌ها کمک کند.

محمد زارع و مهدی دهقان چالشتری، معاون آموزش و مدیر مرکز انتشارات سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست با تشریح اقدامات انجام شده، مواردی را در زمینه همکاری این دو نهاد بیان کردند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: