پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت دیدار و گفت‌وگو کرد
تاریخ انتشار: چهار شنبه 30 شهریور 1401

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به نقل از ایکنای قم، محمدحسین حسنی، رئيس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن به همراه محمد حیدری و علی حسینی، رئيس و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در سالن محراب شبستان امام خمینی(س) حرم مطهر دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به آیه «تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ و التَّقوی» اظهار کرد: این آیه باید محور فعالیت‌های متنوع در جامعه اسلامی باشد که ارگان‌ها و نهادهای مختلف با تعاون و مشارکت با همدیگر در راستای ترویج دین گام بردارند. وی ادامه داد: نباید دنبال کار تبلیغاتی باشیم و لازم است که بدانیم در فعالیت‌های دینی و کار برای خدا،‌ سهمی از نظر شخصی در نظر نگیریم. سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ظرفیتی است که می‌تواند در زمینه ترویج معارف قرآنی و تولید محتوای صحیح دینی با توجه به معیارهای الهی گام بردارد. تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه در ارتباط با مهجوریت قرآن کریم، قرآن می‌فرماید: «وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً»، گفت: نگاه ما در فعالیت‌های قرآنی باید این‌گونه باشد که برای رفع مهجوریت قرآن کریم تلاش کنیم. محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در ادامه این دیدار بیان کرد: این سازمان به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از جهاددانشگاهی از ۱۰ مرکز تشکیل شده که بعد از دارالقرآن، قدیمی‌ترین مرکز قرآنی کشور است. وی ادامه داد: ایکنا از دیگر مجموعه‌های این نهاد دانشگاهی است که با فعالیت در تمامی استان‌ها و ۳۷ کشور، اتفاق ممتازی را در عرصه رسانه رقم زده است. این خبرگزاری حول محور قرآن با استفاده از خبرنگاران کشورهای مقصد و براساس موقعیت جغرافیایی تولید محتوا می‌کند که شاهد اقبال خوبی از سوی مردم در این کشورها هستیم. مدیرعامل ایکنا با بیان اینکه این خبرگزاری یک مرجعیت خبری در حوزه دینی و قرآنی در داخل و خارج از کشور دارد، افزود: مخاطبان خارج از کشور نسبت به آموزه‌های دینی و دانسته‌های معرفتی از انقلاب اسلامی عطش بیشتری نسبت به آنچه که در ظواهر پیداست، دارند، زیرا در داخل کشور عرضه بسیاری وجود دارد اما در خارج از کشور این امر چندان در دسترس نیست. رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم از خبرنویسی صرف و مصطلح در جهان فاصله بگیریم و بر تولید محتوای دینی و اصیل به زبان مخاطب و متناسب با اقتضائات آنها تمرکز کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراکز سازمان، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم است، ادامه داد: این مرکز با توجه به منویاتی که مقام معظم رهبری در بحث اسلامی شدن علوم انسانی داشتند، راه‌اندازی شد. اعتقاد داریم برای تحقق فرمایشات معظم‌له یکی از کارهای جدی این است که حوزه علوم انسانی را قرآن‌بنیان کنیم و کارهای بین‌رشته‌ای انجام شود تا به قرآن‌بنیان شدن علوم انسانی کمک کند.

حسنی با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در سازمان قرآنی دانشگاهیان گفت: می‌توان کارهای مشترکی در حوزه تجاری‌سازی محصولات قرآنی و کسب‌وکارهای قرآنی همراه با آستان حضرت معصومه(س) رقم زد.  وی با اشاره به تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا گفت: به‌عنوان مثال در ماه مبارک رمضان ۲۵ درس‌گفتار به زبان‌های مختلف تولید و در اختیار علاقه‌مندان به معارف ناب قرآنی و دینی قرار گرفت. در این راستا ایکنا آمادگی دارد که با همکاری آستان مطهر حضرت معصومه(س) نیز گام‌هایی در عرصه ترویج معارف قرآن بردارد. بنابر این گزارش در ادامه محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی برای اعتلای توسعه و کار در قم فعالیت می‌کند، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی شاخصی در کشور و دنیا توسط خبرگزاری ایکنا منعکس می‌شود.
وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنای قم نیز در نظر دارد تا فعالیت‌های قرآنی هنرمندانه و برای جذب مخاطب انجام شود و در این راستا با مراکز، ارگان‌ها و مؤسسات مختلف و فعالان قرآنی در ارتباط است تا مخاطبان را به معارف قرآنی جذب کند.

همچنین علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم نیز در این جلسه بیان کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم آماده همکاری با حرم مطهر است. جهاددانشگاهی امسال جشنواره ملی مهدویت را برگزار کرد و در این خصوص می‌توان جشنواره‌های قرآنی و دینی را با همکاری حرم مطهر رقم زد. وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا در سطح استان قم تلاش می‌کند در راستای دغدغه‌های فعالان قرآنی قم، مؤسسات و سایر مراکز قرآنی با متولیان قرآنی استان گفت‌وگو کند و در این راستا در شورای توسعه قرآنی استان نیز برای انعکاس برنامه‌ریزی قرآنی استان حضور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: شهر قم، شهری بین‌المللی است و ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد و فعالیت‌های قابل توجهی در بخش بین‌الملل انجام و به چندین زبان تولید محتوا می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث حرم بانوی کرامت خروجی قابل توجهی دارد و ایکنا می‌تواند در زمینه تولید محتوای معارفی با این مجموعه هم‌افزا شود که به برکت حضرت معصومه(س) سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بتواند بیشتر از گذشته در راه قرآن گام بردارد.

یادآور می‌شود در پایان این جلسه مقرر شد تا کارشناسانی از حرم مطهر بانوی کرامت و خبرگزاری ایکنا به‌منظور تولید محتوا و ارتقای رویکرد تحلیلی و اندیشه‌ورزی در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلساتی برگزار کنند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: