جمعه 31 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی/ برگزاری نشست تخصصی «بررسی ویژگی‌های شاخص سردار» در جهاد دانشگاهی استان کردستان
تاریخ انتشار: چهار شنبه 14 دی 1401

نشست تخصصی «بررسی ویژگی‌های شاخص سردار» گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد.
در این نشست که ویژه جهادگران و اساتید جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار گردید، سرهنگ شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان و اکبر اسدی عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی به سخنرانی پرداخته و ویژگی های بارز و شاخص سردار سلیمانی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند. همچنین در این برنامه معنوی چند کلیپ کوتاه از رشادتهای این سردار سرافراز پخش شد.

شهید سلیمانی؛ یکی از الگوهای شخصیتی متعالی برای همگان است


رئیس جهاددانشگاهی کردستان، با اشاره به اهمیت داشتن الگو در زندگی بیان کرد: یکی از شیوه‌های تعلیم و تربیت بحث الگوگیری است که سردار سلیمانی یکی از الگوهای شخصیتی متعالی برای همگان است.

 اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در نشست تخصصی «بررسی ویژگی‌های شاخص سردار» که امروز، ۱۴ دی‌ماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، گفت: زبان قاصر از بیان ویژگی‌های شخصیتی و عظمت سردار حاج قاسم سلیمانی است اما برای شناخت بیشتراین سردار شهید باید تحقیق، تحلیل و بررسی کنیم، لازمه درک جایگاه این شهید داشتن ذهن جستجوگر نسبت به ایشان است.

وی افزود: اگر هر انسانی سه ویژگی کلی عبد صالح بودن، حق النفس و حق‌الناس را در وجود خود نهادینه و رعایت کند در دنیا و آخرت مورد توجه خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اهمیت داشتن الگو در زندگی بیان کرد: یکی از شیوه‌های تعلیم و تربیت بحث الگوگیری است که سردار سلیمانی یکی از الگوهای شخصیتی متعالی برای همگان است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم یک انسان خودساخته بود و به این دلیل مورد توجه خدا و بندگان خدا قرار گرفت، افزود: سردار سلیمانی برای رسیدن به مقام شهادت شب‌زنده‌داری و دعای خالصانه می‌کرد و شهادت خواسته قلبی و درونی خود او بود.

اسدی به جایگاه و عظمت سردار سلیمانی بین مردم اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی عزیز مردم بود و این امر برای همه واضح و مبرهن است وهمه ما مراسم تشییع جنازه وی را با آن عظمت و شکوه دیدیم.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید از سردار سلیمانی یک شخصیت دست نیافتنی درست کرد. حاج قاسم در همین کشور، با این فرهنگ، با همین مردم، و با همین شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در جامعه زندگی کرد و با همه این شرایط توانست به این جایگاه والا برسد ومورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم نبوغ نظامی داشت هم به عنوان یک تئوریسن نظامی وهم به عنوان کسی که توانست این نظریات نظامی را به درستی در عمل بکار گیرد.

وی در پایان صداقت و سادگی، آرامش درونی، مردمی بودن،سختکوشی و ولایت مداری را از شاخصه های شخصیتی سردار سلیمانی ذکر کرد و یادآور شد: امید است همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه این شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باشیم.

خدمت به مردم شاخصه بارز شهید سلیمانی بود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خدمتگزاری به مردم را یکی از شاخصه‌های بارز سردار سلیمانی دانست و گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام پشتوانه مردمی است و مشروعیت نظام از مردم است.

سعید شعبانی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با گرامیداشت دهه مقاومت و سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی امثال شهید سلیمانی‌ها را تربیت کرده است که بسیاری از آن‌ها گمنام هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی افزود: دشمن امروز توهم توطئه را در سر دارد و با استفاده از ابزارهای که در اختیار دارد، گروهی از اقشار مختلف جامعه را نسبت به نظام و جامعه دچار شک و دودلی کرد که در این راستا باید با بهره‌گیری از جهاد تبیین بین اقشار مختلف روشنگری کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی دفاع از اصل نظام بود، بیان کرد: شهید سلیمانی انقلاب و نظام را حرم محسوب می‌کرد و اشاره داشتند که اگر از حرم دفاع شود، از بقیه حرم‌ها نیز حفاظت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هرکس که ادعای ادامه دادن در مسیر شهدا و سردار سلیمانی را دارد باید در افکار، موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌هایش دفاع از اصل نظام انقلاب اسلامی را شاهد باشیم که اگر اینطور نباشد، ریاکاری محسوب می‌شود.

شعبانی خدمتگزاری به مردم را یکی دیگر از شاخصه‌های سردار سلیمانی دانست و افزود: خدمتگزاری به مردم و رضایتمندی جامعه از وی موجب شد که شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی شود.

وی افزود: حماسه نهم دی در دفاع از اصل نظام، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، در سومین سالگرد سردار سلیمانی در مزار شهدای کرمان مردم از سراسر کشور حضور داشتند که این نشان می‌دهد که مردم ما بصیرت دارند و هوشمندانه و به هنگام عمل می‌کنند و این از ویژگی‌های یک انسان مسلمان و هموطن ایرانی در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه در بحث جهاد تبیین بسیاری از ما خیلی ضعیف عمل می کنیم، افزود: در مناسبت‌های مختلف باید دشمنی دشمنان را برای دانشجویان و دانش‌آموزان تبیین کنیم و جنگ ترکیبی دشمن را تشریح کنیم. بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه داخلی و بسیاری ریشه در تحریم‌ها دارد در حالیکه ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات را خودمان حذف کنیم.

شعبانی بیان کرد: تمدن هزار ساله ایران اسلامی، پرچم جمهوری اسلامی، مردم و حضور همیشه در صحنه آنان، ولایت فقیه، اتحاد و همدلی، کشور، شهدای انقلاب مایه افتخار و مباهات ماست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان دفاع از ولی‌فقیه را یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: از دیدگاه سردار سلیمانی مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری رابطه قلبی با حکیمی است که امروز سکان انقلاب و نظام را به دست گرفته است. کسانی که امروز در خیابان‌ها و فضای مجازی در مورد جایگاه رهبری ابهام‌گذاری می‌کنند در حال ضربه به نظام و همراه شدن با دشمنان هستند.

شعبانی افزود: بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام پشتوانه مردمی است و مشروعیت نظام از مردم است لذا تا جایی که امکان دارد به این مردم خدمت کنید و با اخلاق و رفتار خوب با مردم برخورد کنید تا مردم به نظام امیدوار شوند تا زخم‌ خورده شده بر پیکره نظام ترمیم شود.

وی با اعلام اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابله با زیاده‌خواهی دشمن از ویژگی‌های دیگر شهید سلیمانی است، افزود: امروز تنها راه نجات کشور مقاومت و ایستادگی است و در تمام حوزه‌های اقتصادی، مسائلی سیاسی و علمی باید ایستادگی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، تولید تفکر مقاومت از برکات نظام مقدس انقلاب اسلامی است، گفت: گفتمان مقاومت امروز در جهان جواب داده و در مقابله با دشمنانی که به انواع تجهیزات نظامی مجهز شده‌اند، پیروز شده است. دشمن امروز به دنبال مهار ایران و کشیدن ترمز توسعه و پیشرفت کشور است، در این راستا دست به هر اقدامی می‌زنند لذا ما باید با بصیرت وهوشیارانه به مقابله با آنان بپردازیم.

 

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: