شنبه 1 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
وبینار بین‌المللی «عزت، امنیت، آزادی در مکتب شهید سلیمانی» برگزار شد
تاریخ انتشار: شنبه 17 دی 1401

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، همزمان با ۱۳ دی‌ماه؛ سالروز شهادت وبینار بین‌المللی «عزت، امنیت، آزادی در مکتب شهید سلیمانی» از سوی  خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

 

سردار سیاستمداری که جناحی نبود 

حسن پلارک همرزم شهید سلیمانی با حضور در استودیو مبین خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: درباره ویژگی‌های رفتاری‌های سردار دل‌ها اظهار کرد: من ابتدا شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را تسلیت عرض می‌کنم و همچنین جا دارد شهادت کسانی که با شهید سلیمانی بودند را هم تسلیت بگویم مانند شهید پورجعفری، شهید زمانی‌نیا و شهید طارمی که محافظان شهید سلیمانی بودند که در موج حاج قاسم یک مقداری به فراموشی سپرده شدند. این عزیزان واقعاً جان‌فدای حاج قاسم بودند. البته حاج قاسم تمایلی به این نداشت که کسی محافظ او باشد ولی به هرحال اینها همراه او بودند.

وی افزود: حاج قاسم با سیاسی بودن مخالف نبود منتها با جناحی‌بودن که جنبه نفسانی پیدا کند مشکل داشت، البته این بدان معنا نیست که او سیاسی نبود بلکه از هر فرد سیاسی، سیاسی‌تر هم بود ولی اهل هیچ جناحی نبود.

همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: روز سیزدهم دی ماه روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود. ما روزهای تلخ و شیرین بسیاری در طول ایام انقلاب اسلامی داشتیم و در این مقطع یکی از روزهای تلخ روزی است حاج قاسم شهید شد.

 

انسجام و اتحاد ملی، اسلامی و بین‌المللی از اصول مکتب حاج قاسم است

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان، در این وبینار با موضوع «وفاق ملی در اندیشه شهید سلیمانی» با بیان اینکه شهید سلیمانی به دلیل جهانی فکر کردن همه جوانان و مردم را فرزندان خود خطاب می‌کرد، گفت: در واقع ایجاد انسجام، اتحاد، همسویی و همدلی ملی و بلکه اسلامی و بین‌المللی از اصول اساسی مکتب حاج قاسم است.

وی افزود: جناب حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از شهدای برجسته جبهه مقاومت، انسان بزرگ، مؤمن، موحد، مخلص، شجاع، مدیر، مدبر و مهربان، یک انسان جامعی است در حد انسان‌های در مرتبه پایین‌تر از مرتبت و مقام عصمت، که من خود گاهی در مقام تجلیل از مقام شامخ این مرد بزرگ و این رجل ایمانی و مجاهد و انقلابی، به شهید حاج قاسم سلیمانی سلام‌الله علیه تعبیر می‌کنم.

 

سالگرد سردار؛ یادآور ایثار شهدا

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین البخاتی، مدیر اداره آموزش و تربیت الحشد الشعبی عراق در پیامی رشادت‌های این فرماندهان مقاومت را تشریح کرد که مشروح آن در ادامه از نظر می‌گذرد:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

این ایام دردناک سالگرد شهادت رهبران پیروزی حاج قاسم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و افرادی که با آنان برای رضای خدا به شهادت رسیدند، را به محضر آقا امام زمان(عج) و مراجع بزرگ و همه مؤمنان تسلیت می‌گویم.

این یک مناسبت برای یادآوری شهدا یعنی همان کسانی است که خونشان برای دفاع از عقیده و دفاع از مقدسات ریخته شد و جان خود را برای نشر ارزش‌ها و ثبات، استقرار و امنیت جوامع در برابر داعشی‌ها و تمامی توطئه‌های استکبار فدا کردند.

توطئه‌هایی که با شیوه‌های آموزشی و حمایت مادی، رسانه‌ای و با تمامی کارهایی که به تحقیر ملت‌ها و سیطره بر مقدسات منجر شد، به اجرا رسید.

آن‌ها(داعشی‌ها) تنها نام اسلام را بر خود داشتند؛ اما اسلام از آن‌ها بری است و آن‌ها از اسلام و قرآن، چیزی جز نام آن را نمی‌دانستند.

به خاطر همین توطئه‌ها حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در صف اول مجاهدین به عنوان الگو قرار گرفتند تا همه مجاهدین و شهدا از آن‌ها پیروی کنند، شهدایی که خداوند آن‌ها را رحمت کند.

از خداوند می‌خواهیم ما را هم از رهروان آنان قرار دهد ان شاء الله تا زمان خروج قائم آل محمد(عج).

 ایران و سوریه؛ پیشگام در مقاومت علیه پروژه تکفیری تجزیه منطقه

بسام ابوعبدالله، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دمشق و مدیر مرکز پژوهش‌های دمشق اشغال افغانستان،بیان کرد: سقوط عراق و آغاز جنگ در سوریه به‌عنوان پروژه آمریکایی تجزیه منطقه ملت‌های بیدار از جمله ایران و سوریه را برای مقابله با اشغالگری در یک جبهه واحد قرار داد و اینجا بود که فرهنگ جدیدی به نام مقاومت شکل گرفت؛ زیرا هیچ راه حلی در برابر ما جز اتخاذ این فرهنگ یعنی فرهنگ ایستادگی و مقاومت وجود نداشت.

 

سردار دل‌ها؛ نماد اقتدار عقلایی

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: شهید سلیمانی با ورود به نیروی قدس سپاه وارد مرحله جدیدی از زیست کاری و اجتماعی می‌شود که جالب است در راهبردنویسی ایشان و نگاه بلندمدت به ملت‌ها، جایگاه خوب و بلندی را در نظر می‌گرفت و به آنها با دید مثبت نگاه می‌کند.

وی افزود: شکوفایی طرح‌های شهید سلیمانی زمانی آغاز شد که تروریسم تکفیری برای یک جنگ نیابتی به میدان آمد. به هر حال دشمنان فرامنطقه‌ای در طول سده‌های مختلف به ملت‌های اسلام و جهان اسلام نگاه منفی داشتند و دشمنان معمولاً به دنبال سلطه بر منطقه بودند و با کشف نفت در این منطقه به دنبال فرصت‌طلبی بودند و در این راستا اسلام و ملت‌های اسلامی را مزاحم می‌دیدند و لذا در طرحی صهیونیستی تحت عنوان طرح خاورمیانه بزرگ درصدد تجزیه واحدهای قدرتمند اسلامی برآمدند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: تروریسم تکفیری ابزاری بود برای پیگیری و تحقق این طرح کثیف و گرچه این طرح در عراق کلید خورد و به سوریه تسری پیدا کرد اما هدفگذاری آنها فراتر از سوریه و عراق بود حتی در ادامه می‌توانست دامن کشورهایی که به لجستیک دشمن کمک می‌‌کردند مانند عربستان را هم فرا بگیرد.

وی افزود: شهید سلیمانی در مقابله و مواجهه با این طرح کثیف شجاعانه به میدان آمد آن هم در فضایی که برخی از تحلیلگران داخلی ما هم مرعوب این ماجرا قرار گرفته و مبارزه با داعش را نه تنها سخت می‌دیدند حتی قائل به این بودند که می‌تواند همه آن هزینه باشد و تقریباً می‌خواستند عبور کنند اما شهید سلیمانی شجاعانه وارد این گود شد و نه تنها داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر کرد بلکه سطح برخورد عقلایی او به گونه‌ای بود که ضمن پایین کشیدن پرچم نحس تکفیری‌ها بدنه‌ای از نیروهای مقاومت را به گونه‌ای آموزش داد، سازماندهی و آماده کرد که محیط منطقه‌ای برای چنین تفکری ناامن شد، به گونه‌ای که ما امروز نه تنها در سوریه و عراق نیروهایی از مقاومت را داریم که حاصل سال‌ها مجاهدت شهید سلیمانی هستند بلکه در کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان، یمن و برخی دیگر از کشورها که استعداد بروز جریان تروریسم تکفیری در آنجا وجود دارد برای مبارزه با داعش نیروهایی را تشکیل داده که زبده و ورزیده از آب درآمدند و تجربه مبارزه با این جریان نحس را دارند.

سردار سنایی‌زاده تصریح کرد: مقاومت اسلامی امروز به عنوان یک ارتش بین‌المللی بدون مرز در ابعاد مختلف از سطحی توان و ظرفیت برخوردار است که با قبل از این مرحله به کلی متفاوت است و واقعاً نماد و نمود توان تبدیل یک بحران و یک تهدید به یک فرصت را می‌شود در این شاهکار شهید سلیمانی جست‌وجو کرد.

 

شهید سلیمانی؛ فرمانده الهام‌بخش تمام رزمندگان مقاومت

یوسف الحساینه، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی ویدئویی به نقش محوری آن شهید بزرگوار در سازمان‌دهی، پشتیبانی و انتقال تجارب به نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین سخن گفت.

وی در این سخنرانی با اشاره به اینکه شهادت شهید سلیمانی با قصد تضعیف مقاومت و باز کردن راه برای سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه صورت گرفت، این هدف مستکبران را احمقانه توصیف و تأکید کرد: سردار شهید در فرماندهی و فداکاری الهام‌بخش تمام رزمندگان مقاومت و مجاهدان بود و مقاومت در فلسطین به لطف فرزندان خود و پشتیبانی، فداکاری و جهاد شهید سلیمانی(ره) تحولی اساسی را تجربه کرد.

 گفتنی است، «مکتب شهید سلیمانی و آرمان فلسطین»، «مکتب شهید سلیمانی و گفتمان مقاومت»، «مکتب شهید سلیمانی و آینده نظام سلطه»، «وفاق ملی و جذب حداکثری در اندیشه شهید سلیمانی» و «امنیت جامعه‌محور در اندیشه شهید سلیمانی» از جمله محورهای این وبینار بین‌المللی بود.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: