چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی ثبت نام در برنامه هاي گردشگري فروش اینترنتی کتاب برنامه‌ها، اهداف، سیاستها و راهبردها ایسپا اصفهان نمايشگاه و فروشگاه كتاب
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ ضرورت مراقبت از هنجارهای اخلاقی و قانونی در جامعه
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1395

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: از هنجارهای اخلاقی و قانونی در جامعه‌ باید مواظبت و مراقبت شود. هر چقدر بیشتر این هنجارها در جامعه‌ای نادیده گرفته شوند، آن جامعه بیشتر در معرض از هم‌پاشیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید پور علی در آیین تجلیل از برترین‌های فرهنگی و برندگان رشته‌های مختلف مسابقه‌ کنگره‌ شهدای دانشجوی استان اصفهان که عصر روز گذشته (شنبه) در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای جامعه‌ ایرانی نگرانی و دغدغه‌ جدی وجود دارد که از هنجارهای اخلاقی و هنجارهای قانونی در جامعه‌ باید مواظبت و مراقبت شود. این هنجارها چه بر اساس مکانیسم طرد چه بر اساس مکانیسم مجازات، سعی می‌کنند که انسجام اجتماعی را حفظ کنند و به جامعه‌ قوت، قدرت و امنیت ببخشند. هرقدر این روایت در جامعه‌ ایرانی و هر جامعه‌ دیگری، دچار تزلزل شود، آن جامعه در معرض مخاطره قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهدا، برای ما این پیام را دارند که دنیا و زینت دنیا، ما را فریب ندهد. هوای نفس و شهوات، ما را در بر نگیرند. جاه و مقام ما را فریب ندهد. برای سفر و دل کندن، هرلحظه باید آماده بود. باید تلاش مستمر در آبادانی آخرت به‌ واسطه‌ تلاش در آبادانی دنیا وجهه همت و اهتمام ما باشد. به خلق به‌عنوان عیال الله نگاه کنیم و اهتمام به خدمت به خلق باید سرلوحه همه اعمال و سکنات ما باشد و مرگ را پل عبور به عالم بقا ببینیم نه پل عبور به عالم فنا.

پور علی اظهار کرد: قرآن و بینش قرآنی شهدا، نیاز امروز ما است. همان بینشی که مرگ را به سخره می‌گیرد. همان بینشی که در این عبارت‌ها هم باز تجلی و ظهورش را می‌توان یافت.

وی با قرائت آیات 154 تا 157 سوره‌ بقره، افزود: به باور قرآنی، شهادت و جانبازی، دو روی دارد. یک روی که سخت مورد تأکید قرآن است و در این آیات بر آن‌ها تأکید ویژه‌ای شده است؛ حیات، صلوات، رحمت، نعمت، فرح، فضل، بشارت، عدم خوف و حزن، عرش و هدایت و روی دیگر آن، غم، مصیبت، فغان و آه و ناله و از دست دادن است.

وی تصریح کرد: شهدای ما، مردان و زنانی بودند که هم‌زمان در دو جبهه در حال نبرد بودند. یکی ستیز با نفس و یکی ستیز با دشمن بیرونی. ستیز با نفس که نامش در روایت‌ها و احادیث ما جهاد اکبر گذاشته شده و ستیز با دشمن بیرونی، ستیز با مهاجمانی است که به امنیت، ناموس، آزادی، عزت و عدالت ما چشم طمع دوخته بودند. شهدا دو روی سکه‌ ستیز با دشمن بیرونی، مدافعان حمیت، ناموس، آزادی، عزت و اقتدار این کشور هستند و این ستیز سرانجام نمی‌یافت مگر اینکه ستیز با نفس، به سرانجامی می‌رسید.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار امیدواری کرد که یاد و خاطره شهیدان توأم با تدبر در پیام قرآنی و بینش الهی شهیدان راهگشای امنیت، عزت، آزادی و پیشرفت جامعه ما شود.

همچنین در این مراسم مادر شهید محسن چپ‌نویس با ذکر خاطره‌ای در این مراسم سخن خود را آغاز کرد: محسن اولین بار در سن 13 سالگی، برای جبهه ثبت‌نام کرد. زمانی که پدرش فوت کرد، به من گفت می‌خواهم به جبهه بروم. زمانی که گفتم راضی نیستم، گفت اگر می‌توانی جواب مادران شهدا را بدهی، نمی‌روم.

وی افزود: ابتدا 45 روز بدون اینکه من بفهمم به آموزشی رفت، شاید در کل سال، 10 روز، بیشتر خانه نبود. 7 سال در جبهه بود و درس‌هایش را آنجا می‌خواند و امتحانش را اینجا می‌داد. از سه‌سالگی، در مسجد وضو می‌گرفت. هیچ‌وقت برای من، دستش از روی سینه‌اش برداشته نشد. سرش را از روی زمین بالا نمی‌برد و به نماز شب مقید بود.

به گزارش ایسنا، صالح بینا، مسئول جشنواره فرهنگی هنری کنگره با اعلام اینکه متأسفانه امروز، پدر شهید میرسعیدی فوت شده‌اند، گفت: فراخوان دریافت آثار هنری دانشجویان برای سومین جشنواره و کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان که امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار می‌شود آبان ماه ارایه شد.

صالح بینا اظهار کرد: به‌طور خلاصه در 13 رشته‌ مختلف فراخوان دادیم و در 11 رشته، حضور فعال دانشجویان را داشتیم. بیش از 700 اثر مورد قبول به دبیرخانه‌ جشنواره رسید و داوری شد و داوری‌ها در سه بخش انجام شد. داوری بخش هنرهای تجسمی با دانشگاه هنر اصفهان، داوری بخش ادبیات پایداری با دانشگاه اصفهان و داوری بخش چندرسانه‌ای با جهاد دانشگاهی بود.

وی افزود: فرصت ارسال آثار تا 30 دی‌ماه بود که به دلیل استقبال دانشجویان تا 12 بهمن ماه تمدید شد و آثاری که امروز شاهد نتایج داوری‌های آن‌ها هستیم، به دست ما رسید؛ اما نکته‌ای که مهم است که ذکر شود این است که متأسفانه ارتباط موضوعی آثار در خیلی از موارد با موضوعی که ما ارائه کرده بودیم مطابقت نداشت: «من دانشجوی امروز، ایرانی پیشرفته باعزت، متدین، ثروتمند، مستقل و مقتدر خواهم ساخت». این موضوع در خیلی از آثاری که رسیده بود، به طور دقیق رعایت نشده بود. اما داوری‌ها با اغماض انجام شد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان از برگزیدگان فراخوان مسابقه‌ کنگره، با اهدای جوایزی، تقدیر شد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: