جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی پایگاه جامع اطلاعات علمی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
هاشمی تروجنی گفت: مراکز فرهنگی و دانشجویی؛ نقطه اتصال دانشجویان به بازار کار خواهند بود
تاریخ انتشار: دوشنبه 9 مرداد 1396


 

 رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی عنوان کرد: مراکز فرهنگی و دانشجویی با تقویت روحیه امید، خودباوری و ایجاد انگیزه، زمینه بروز خلاقیت در دانشجو و ورود او به عرصه اشتغال و تولید را فراهم می‌کنند.

  به گزارش روابط عمومی مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، سید محمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه این مرکز از سال گذشته تلاش کرده تمام ظرفیت‌های مرکز را به‌روزرسانی کند، اظهار کرد: مرکز در سال گذشته چند کار مهم را انجام داد؛ برگزاری همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی حضرت امام(ره) و جهان معاصر بود که با حضور اندیشمندان و فرهیختگان بزرگ در زمینه اندیشه‌های امام(ره) فعالیت می‌کنند، از ایران و تعدادی از کشورهای مسلمان، کار دیگر مرکز برگزاری دهمین دوره جشنواره ملی بهار بود که مرکز توانست آن را به پایان ببرد، و سومین کار مدرسه دانشجویی روح‌الله بود که از طریق برگزاری اردوی طریق جاوید در مشهد برگزار شد و از سراسر کشور، دانشجویان کاردان فرهنگی، در اردوی ۵ روزه شرکت کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز چند کار را توانستیم به سرانجام برسانیم؛ جشنواره خط و نقاشی روح‌الله که این جشنواره از سال گذشته با اعلام فراخوان جشنواره، آغاز به کار کرد و اختتامیه آن در سالگرد رحلت حضرت امام(ره) برگزار شد، نزدیک به ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این مرکز رسید و بیش از ۸۰ اثر توانست به مسابقه راه پیدا کند و پذیرفته شود، کار دیگر، انتشار مجله‌ای بود که نگاه و تفکرات اندیشمندان داخلی را در حوزه دانشگاه توانست به سطح جامعه برساند، سومین کار تولید اندیشه فکری حضرت امام(ره) در سطح دانشگاه و دانشگاهیان بود که توانستیم یک کتاب از مجموعه تفکرات و اندیشه‌های امام(ره) درباره دانشگاه و دانشگاهیان برای دانشجویان تولید کنیم و در سطح دانشگاه‌ها توزیع کنیم.

هاشمی یادآور شد: تا پایان سال چندین برنامه طراحی شده که امیدواریم با توجه به ظرفیت مرکز آن را به اتمام برسانیم، یکی از آنها برگزاری ششمین اردوی طریق جاوید است که در ۱۷ الی ۲۱ مهرماه در مشهد مقدس با حضور اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی برگزار خواهد شد و بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان فرهنگی دانشجو از سراسر کشور در این برنامه شرکت می‌کنند، همچنین ۲ اردوی منطقه‌ای هم در برنامه داریم که یکی در استان همدان و استان‌های اطراف آن؛ قزوین، کردستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان و در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مردادماه جاری برگزار می‌شود، اردوی دیگر در آبان‌ماه سال جاری در استان اصفهان و استان‌های مجاور آن برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین ۲۰ نشست تخصصی در سطح کشور با نگاه به اندیشه‌های حضرت امام(ره) برگزار می‌شود، همچنین مسابقه ملی کتابخوانی در سطح کشور برگزار از دیگر برنامه‌های این مرکز است. نقد و بررسی رساله‌های دکتری که با موضوعاتی درباره اندیشه‌های حضرت امام(ره) تدوین شده‌اند و نیز انتشار دو فصلنامه علمی و تخصصی مربوط به اندیشه‌های حضرت امام(ره) امسال به همت مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، دنبال می‌شود.

هاشمی با اشاره به دیگر برنامه در دست اقدام این مرکز گفت: نشست نقد و بررسی کتاب دیگر برنامه مورد نظر در این مرکز است که برگزار خواهد شد و حداقل ۱۰ نشست در این زمینه خواهیم داشت و کتاب‌هایی که با رویکرد اندیشه‌های امام(ره) چاپ شده‌اند مورد نقد و بررسی اندیشمندان و صاحب نظران قرار خواهند گرفت.

وی افزود: دیگر فعالیت این مرکز در سال جاری، تلاش برای تجهیز دانشگاه‌ها در برخی مراکز استان‌هاست تا آثار و اندیشه‌های امام(ره) به این دانشگاه‌ها برسد.

مراکز فرهنگی اشتغال‌زا نیستند

رئیس مرکز فرهنگی و دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با بیان اینکه مراکز فرهنگی اشتغال‌زا نیستند و لزوما زمینه برای اشتغال را می‌توانند فراهم کنند، یادآور شد: میان آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف و ایجاد خلاقیتی که می‌تواند در این آموزش‌ها باشد، یک حلقه‌ای وجود دارد به نام خودباوری، ساخت روحیه، ایجاد انگیزه و امید، اگر این‌ها در دانشجویان اگر شکل بگیرد، دانشجو می‌تواند با فراگیری آموزش‌ها در دانشگاه‌ها این خلاقیت را در خود به وجود بیاورد و اشتغال‌زایی کند.

وی ادامه داد: اشتغال‌زایی این نیست که آن را ما به وجود بیاوریم، ما زمینه ورود دانشجو به سمت خلاقیت را فراهم می‌کنیم و آن روحیه امید، خودباوری و ایجاد انگیزه را در دانشجویان می‌پرورانیم و بعد دانشجو می‌تواند خلاقیت‌های خود را بروز دهد و این خلاقیت به صورت ایجاد اشتغال و تولید در سطح کشور نمایان می‌شود.

هاشمی گفت: وقتی روح ایمان در دانشجو شکل می‌گیرد، خود او به سمت تولید و اشتغال‌زایی می‌رود، ما می‌توانیم تسریع‌کننده در ایجاد خلاقیت و فرصت‌های اشتغال‌زا باشیم.

جشنواره‌هایی که زمینه ورود به بازار کار بودند

رئیس مرکز فرهنگی و دانشجویی امام(ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و دانشجویی خود زمینه ورود جوانان دانشجو با عرصه اشتغال است، گفت: در این جشنواره‌هایی که توسط مرکز ایجاد شده، از جمله جشنواره خط و نقاشی، فنی، تولیدی، جشنواره‌های ادبی که اکنون از نظر علمی به یک سطح مطلوبی رسیده‌اند، این فرصت فراهم می‌‌شود که دانشجویان بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند و زمینه اشتغال برای آنها فراهم شود، این فعالیت آنها باعث می‌شود هم آثارشان به دیگران معرفی شود و هم یک پویایی و خلاقیت شکل می‌گیرد، در کنار آن سازمان‌ها و نهادهایی که می‌توانند از این آثار بهره‌برداری کنند، با صاحبان این آثار قرارداد همکاری می‌بندند، همان‌گونه که در جشنواره خط و نقاشی، تعداد بیش از ۳۰ اثر از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) از صاحبان آنها خریداری شد و همین امر زمینه اشتغال برای هنرمندان و حرکت و خلاقیت آنها را فراهم می‌کند.

 حمایت از پروژه‌های ملی با موضوع اندیشه‌های حضرت امام(ره)

وی در پاسخ به این پرسش ایکنا مبنی بر اینکه مرکز شما تا چه میزان آمادگی دارد از تحقیقات کاربردی و پروژه‌های کلان در زمینه اندیشه‌های حضرت امام(ره) حمایت کند؟ گفت: ما تلاش کردیم طی هماهنگی با موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) و همچنین مذاکره با پژوهشکده امام خمینی(ره)، بتوانیم از آثار و تولیدات فکری، چه در زمینه کتاب و یا رساله و پایان‌نامه درباره اندیشه‌های حضرت امام(ره) حمایت کنیم و نیز زمینه‌های حمایت از این آثار را از سوی این دو نهاد هم فراهم بیاوریم و این مراکز  نیز از تحقیقات کاربردی حمایت کنند.

 هاشمی ادامه داد: مرکز تلاش می‌کند بتواند از پروژه‌های ملی با موضوعات مرتبط با اندیشه‌های حضرت امام(ره) حمایت کند و برای تولید و یا کاربردی کردن آنها حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: