معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جامعه دانشگاهی ما نیاز به ارتباط نزدیکتر و تنگاتنگی با محیط و بازار کسب و کار به ویژه در حوزه مد و لباس دارد تا به این واسطه با الزامات اجتماعی، نیاز و خواستههای بحق جامعه راهگشای خود آشنا شود.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، سعید پورعلی؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره ملی «نقش تنپوش» با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به منظور کشف استعدادهای هنری در زمینه طراحی نقوش پارچه و لباس از میان دانشجویان شاغل به تحصیل و یا فارغالتحصیلان دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی طراحی پارچه و لباس صورت پذیرفته است، گفت: جهاد دانشگاهی در تمامی اهداف اجرایی خود جامعه دانشجویی را مخاطب هدف خود قرار داده است و لذا با این رویکرد در مورد بسیاری از طرحها و برنامههای فرهنگی نظیر آنچه در جشنواره «نقش تنپوش» شاهد آن هستیم نباید توقع یک برنامه تمام عیار و حرفهای را داشته باشیم و آن را با موارد مشابهی که در سطح حرفهای در زمینه طراحی نقوش پارچه و لباس مطرح است، قیاس کنیم.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم که محیط دانشگاه در عین حالیکه بسیاری از چیزها را در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجویان به آنها میآموزد، بسیاری از چیزها را نیز قادر به آموختن نیست و این عزم و اراده دانشجویان است که با قرار گرفتن در محیط های کسب و کار و از رهگذر فعالیتهای حرفهای و آشنایی با دنیای واقعی موجود در زمینه فضای فرهنگی و هنری باید خود را به شرایط مطلوبی برسانند تا از آنها به عنوان یک نیروی کارآمد و خلاق در زمینههای گوناگون همچون موردی که در جشنواره «نقش تنپوش» هدف برگزار کنندگان آن است، یاد شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با نگاه اجمالی به عمده فعالیتهای صورت گرفته تحت نظارت جهاد دانشگاهی کشور و به ویژه در عرصه فرهنگی و هنری به روشنی شاهد آن هستیم که هر یک از این برنامهها از همان ابتدا با پختگی و قوام لازم برگزار نشدهاند و به مرور زمان با استفاده از تجربیاتی که طی ادوار گوناگون حاصل میشود و مورد نظر قرار دادن آن به جهت اصلاح و یا صحه گذاشتن بر برخی از اقدامات مطلوب یک جریان فرهنگی مثل برگزاری یک جشنواره در آینده، به سطحی قابل قبول از خود خواهد رسید که حتی بتوان از آن توقع جریانساز بودن در بعد فرهنگی را نیز داشت.
وی در پایان سخنان خود گفت: نکاتی که در این نشست و برای تداوم راه جشنواره ملی «نقش تنپوش» آن هم به شکل مطلوبتری عنوان شد همگی سازنده و راهگشاست اما باید به این نکته نیز توجه شود که جامعه دانشگاهی ما نیاز به ارتباط نزدیکتر و تنگاتنگی با محیط و بازار کسب و کار دارد تا به واسطه آن و تعاملی که میان قشر دانشجو و جامعه فعال در زمینه مد و لباس مشخصاً در موردی که به این جشنواره مربوط میشود دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره با الزامات اجتماعی و نیاز و خواستههای بحق جامعه بیش از پیش آشنا شده و آنها را در طراحیهای آتی خود به کار گرفته و شاهد پیاده شدن آن در قالب طراحی نقوش در تنپوشها باشیم.