سه شنبه 28 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: موفقیت جهاددانشگاهی در ایجاد بسترهای مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در داخل و خارج از دانشگاه ها با پرهیز از موازی کاری
تاریخ انتشار: چهار شنبه 22 شهریور 1396

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر سعید پورعلی در هفتادو نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی در تبریز، با بیان اینکه با همت و بلند نظری شاهد شکل گیری پایه‌های مستحکم نظام و اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم، گفت: در برنامه ششم توسعه کشور و احکام دائمی آن به استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره شده و از این رو باید معاونان و روسای سازمان‌های تخصصی جهاددانشگاهی از این فرصت استفاده کنند.
وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی جهاددانشگاهی در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری جشنواره خط و نقاشی روح الله، برگزاری مناظره دانشجویی در استان ها، برگزاری برنامه‌های سالگرد تاسیس جهاد، حضور در نمایشگاه بین المللی کشور، برگزاری سه نشست در راستای توسعه همکاری با روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و همایش حقوق شهروندی از جمله برنامه های انجام شده در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: این نهاد با معاونت اجتماعی وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، معاون اجتماعی نیروی اجتماعی ناجا و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای گسترش همکاری ها تفاهم نامه ای امضا کرده است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در چارچوب برنامه های فرهنگ عمومی استان ها و سرمایه اجتماعی از پروژه‌هایی که پیرامون توسعه سرمایه اجتماعی و تغییر شاخص‌های نامناسب در برخی‌ از استان‌ها حمایت می کند.
وی با اشاره به پنج محور مهم فرهنگی جهاددانشگاهی، تشریح کرد: اجرای برنامه‌‎های مطالعاتی و آموزشی در حوزه آب و محیط زیست، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ عمومی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فناوری‌های نوین، سکونت‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای، توانمندسازی محرومان و فقرا از جمله موضوعات مهمی است که در طی پنج سال آینده از طرف دولت تاکید و حمایت می‌شود.
دکتر پورعلی با تاکید بر گسترش فعالیت‌ها در دانشگاه‌های مادر، کانون‌ها و تشکل‌ها، افزود: حمایت فرهنگی از تمام سازمان‌های فرهنگی کشور و مدیران اجرایی و شعب سازمان‌دانشجویان با محوریت سازمان دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی باید رونق یابد.
وی با تأکید بر این که سیاست جهاددانشگاهی به رسمیت شناختن و پذیرش تنوع سلایق مخاطبان دانشجویی در امور فرهنگی است، ادامه داد: جهاددانشگاهی از بدو تاسیس اهتمام زیادی به سازماندهی و ساختار دهی دانشجویی داشته و این رویه باید استمرار داشته باشد.
وی توجه به آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی و شعب افکار سنجی در تولید داده‌ها نقش موثری دارد. این مرکز باید با شورای برنامه‌ریزی، ساماندهی امور جوانان، شورای فرهنگ عمومی همکاری مشترک داشته باشد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در هیچ استان و دانشگاهی در پی موازی کاری و رقیب تراشی نیست، افزود: سیاست جهاد دانشگاهی کشور هم‌افزایی است و ایجاد فضای مناسب برای ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی درون دانشگاه و بیرون دانشگاه از سیاست‌های محوری ماست.
وی ادامه داد: تقویت فضای گفت‌و گو و رویدادهای فرهنگی و عقب زدن گفت‌وگوهایی که به تنش و بحران منجر می شود به انسجام و تعامل گرایی دانشجویان کمک می کند.
دکتر پورعلی تاکید کرد: پذیرش تنوع و تکثر در سلایق مخاطبان از اصول مهم فعالیت‌های ماست و حالت دستوری نمی‌تواند در بخش فرهنگی راه‌گشا باشد و لذا باید میل به مشارکت در جامعه‌ی دانشجویی پاسخ داده شود و تقویب فرهنگ دوگانه ی رسمی و غیر رسمی برای کشور آسیب زا است و جهاددانشگاهی تلاش می‌کند که فاصله این دو را کاهش دهد.
وی رمز پویایی فضای جهاد دانشگاهی را در توسعه جوان گرایی و سرمایه‌گذاری بر روی جوانان دانست و گفت: تسهیل امور جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان را مد نظر داریم و از سویی باید اجرای قانون و اخلاق از محور فعالیت‌ها باشد و از بد اخلاقی سیاسی دوری کرد.
وی با اشاره به رسانه‌های جهاددانشگاهی گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا باید در کنار اخبار پوششی، به پاسخ‌گویی و عمق بخشی به مسایل جامعه توجه کنند و با برقراری ارتباط مستمر با نخبگان و کارشناسان تخصصی هر حوزه، برای نقد منصفانه و علمی رویدادها اقدام کنند.
دکتر پورعلی ادامه داد: در پی برقراری فضای آرام‌تر و ثبات در مجموعه خبرگزاری ایسنا و ایکنا هستیم و از ظرفیت پست‌های فرهنگی برای جذب سردبیران ایسنا و ایکنا استفاده می‌کنیم.
وی تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی را از ضروریات دانست.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: