پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
با راهیابی چهار تیم به مرحله کشوری؛ پرونده مرحله منطقه ای(مرکز و جنوب) مسابقات مناظره در استان هرمزگان بسته شد
تاریخ انتشار: شنبه 13 آبان 1396

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد هرمزگان، دبیر مرحله منطقه ای(مرکز و جنوب کشور) ششمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان گفت: در این مرحله از ششمین دوره مسابقات مناظره منطقه‌ای دانشجویان ایران، کشور به 3 بخش تقسیم‌شده است که مرحله‌ی منطقه‌ای مرکزی و جنوبی کشور به همت و میزبانی جهاددانشگاهی هرمزگان و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی با حضور 16 تیم از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، فارس، سیستان و بلوچستان و یزد، 9 تا 11 آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برگزار شد.
مرتضی نعمت الهی اظهار کرد: تیم جنبش از دانشگاه صنعتی امیر کبیر پردیس بندرعباس، تیم کاپا از دانشگاه شیراز، تیم حرکت از دانشگاه باهنر کرمان و تیم هدف از دانشگاه یزد، به مسابقات کشوری مناظرات دانشجویی راه پیدا کردند.

مناظرات بستری برای کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات واقعی است
مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت و درمان دکتر امیر للگانی در مراسم اختتامیه گفت: شروع مسابقات مناظره به نامه جمعی از دانشجویان به مقام معظم رهبری بازمی‌گردد. در آن زمان مقام معظم رهبری راهکارهایی دادند که در آن به تمرین گفت‌وگو، تولید علم و مناظرات برای پیدا کردن مسایل و پاسخ تأکید داشتند و وی راه برگزاری مسابقات مناظره را گشودند.
وی ادامه داد: مناظره باید از محیط‌های جوان شکل‌گرفته و میوه دهد. این مسابقات دانشگاه را عقلانی‌تر و آینده کشور را تضمین می‌کند.
مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: مناظرات دانشجویان به‌عنوان مدیران آتی تمرینی برای رسیدن به وفاق ملی است؛ امیدوارم با تدابیر متخذه به گفت‌وگو در سطح ملی رسیده و از این طریق بتوانیم به وفاق ملی برسیم.
للگانی عنوان کرد: از جهاددانشگاهی تشکر می‌کنم که این سنت را حفظ کرد. با توجه به آیات قرآن و تصریح مقام معظم رهبری ما باید به گفت‌وگو در دانشگاه همت بگذاریم.
وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که دانشجو بدون لکنت سخنان خود را به مسوولان می‌گوید. گمان می‌کنم مسوولان باید از دانشگاه یاد بگیرد و مناظرات بستری برای کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات واقعی است.

دغدغه مسوولان استانی در حوزه دانشگاهی باید افزایش یابد
رییس جهاددانشگاهی واحد استان هرمزگان اعلام کرد: عدم استقبال مسوولان اجرایی و دانشگاهی استان هرمزگان در حین و آیین پایانی مرحله منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان هرمزگان جای گله و ناراحتی دارد.
سهیل دادخواه تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی علمی و پژوهشی زمینه‌ای ایجاد کنیم که بتوان مناظره را به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.
وی اظهار کرد: باید بررسی کنیم در طول برگزاری این شش دوره از مناظرات دانشجویی چه میزان به اهداف خود رسیده‌ایم.
دادخواه با اشاره به این که در هرمزگان تلاش کردیم تا الگویی بومی طراحی کنیم و از اینکه برای نخستین بار هرمزگان میزبان مسابقات منطقه‌ای مناظره دانشجویی است، به خود می‌بالیم، اضافه کرد: از لحاظ کمی و از لحاظ کیفی تیم‌ها نسبت به دوره‌های گذشته ارتقا یافته‌اند و به‌طور حتم از این به بعد کیفیت تیم‌ها و شرکت‌کنندگان در دستور کار است و امیدوارم روزی برسد که تحمل ما در مباحثات، مذاکرات و صحبت‌های روزمره بالا برود.
وی با بیان اینکه همواره می‌گوییم ایراد از دانشجویان است اما امروز برای توسعه و حرکت روبه‌جلوی دانشجویان، مسوولان اجرایی و دانشگاهی استان در آیین پایانی حاضر نشدند، خاطرنشان کرد: دغدغه مسوولان استان در حوزه دانشگاهی باید افزایش یابد و انتظار استقبال بیشتری داشتیم.
دادخواه با تقدیر از معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در حمایت از برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان و هلال‌احمر استان هرمزگان در میزبانی مرحله منطقه‌ای تلاش و همکاری زیادی داشتند.

راهی به‌غیر از گفت‌وگو و احترام به یکدیگر ما را به رشد و تعالی نمی‌رساند
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه مسابقات مناظره دانشجویی روند خاصی دارد و خوب است که اثرات این مناظره‌ها بعد از مدتی وارد جامعه می‌شود، افزود: باید به این درجه برسیم که در شیوه بیان و فن گفت‌وگو باکمال اندیشه به یکدیگر احترام بگذاریم و چه‌بهتر که شروع این موضوع از دانشگاه باشد.
عبدالعظیم نجاتی زاده خاطرنشان کرد: مسابقات دانشگاهی و بین دانشگاهی می‌تواند مناظرات را پربار کند و پیشنهادم این است که مناظرات به ابعاد علمی و پژوهشی ورود کند و چه خوب است بتوانیم مباحث علمی و آموزشی را به حوزه  علوم انسانی وارد کنیم.
وی با اشاره به اینکه به مسوولان برگزاری این فرآیند فرهنگی دانشگاهی پیشنهاد می‌کنیم به‌جای عنوان مسابقه از رقابت استفاده کنند، تصریح کرد: نباید این مسابقات مناظره تنها در محیط دانشگاه محبوس شود بلکه باید فرهنگ مناظره در جامعه گسترش یابد.

به دنبال برگزاری مسابقات مناظره درون دانشگاهی هستیم
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان این است که تمرین مدارا را در خود تقویت و ایجاد کنیم و توانایی آن را در خود به وجود بیاوریم که با گفت‌وگو و بیان منطقی می‌توان مشکلات را حل کرد و برنامه‌ای برای آینده ترسیم کرد.
محمد دلپسند با اشاره به اینکه داوران این مسابقات از بین یک هزار عضو هیأت‌ علمی دانشگاه‌های سراسر استان هرمزگان تعیین شدند، تصریح کرد: داوران این مسابقات بدون هیچ چشم داشتی و در سایه تقویت روحیه مناظره و ترویج تعامل به‌جای تقابل در این مسابقات حضور پیدا کردند.
وی با بیان این که در این مسابقات سعی کردیم شرایط منصفانه‌ای را در تمامی بخش‌ها به وجود آوریم، اضافه کرد: تمامی تلاشمان این بود که جانب هیچ تیمی را نگیریم و شرایط جوانمردانه را در این مسابقات حکم‌فرما کنیم و باید اعلام کنم که در هیچ نتیجه‌ای دخل و تصرفی نداشتیم.
دلپسند با اشاره به این که در این مسابقات برنده و بازنده نداریم و هرکسی که نماینده شایسته استان و منطقه خود باشد برنده است، خاطرنشان کرد: هرکسی که استدلال خودش را به‌خوبی به رخ بکشد، برنده است؛ برنده کسی است که توانسته با مناظره و گفتگوی مستدل خود را به این مرحله برساند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی فرهنگی و گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه در جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی از اهداف برگزاری این مناظرات است.
وی در پایان به هدف برگزاری مسابقات مناظرات توسط جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی و دانشگاهی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اقدام به برگزاری مسابقات ملی مناظره در دانشگاه‌ها کرد که جهاددانشگاهی هرمزگان آمادگی دارد برای نخستین بار با همکاری دانشگاه‌های استان اقدام به برگزاری مسابقات مناظره درون دانشگاهی کند.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: