جمعه 31 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی خوزستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
تاریخ انتشار: چهار شنبه 27 دی 1396

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان، به منظور توسعه همکاری و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود و گسترش همکاری‌های متقابل و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان منعقد شد.

آیین انعقاد این تفاهم‌نامه امروز، ۲۷ دی‌ماه با حضور سیدعلیرضا علوی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با محوریت همکاری در حوزه‌های فرهنگی، آموزشي و پژوهشي در سالن جلسات جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.

همکاری همه‌جانبه در پروژه‌های مشترک در زمینه علوم قرآنی، همکاری در زمینه انتشار کتب و نشریات آموزشی - پژوهشی و ترویجی و ... از جمله موارد همکاری در قالب این تفاهم‌نامه است.

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي خوزستان، در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن تقدیر از ابتکار جهاد دانشگاهی خوزستان در طراحی تفاهم‌نامه فرهنگی و قرآنی با اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: از آغوشِ باز این مجموعه ارزشمند در اقدامات و تعاملات فرهنگی، صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدواریم این قدم‌ها مورد رضای قرآن کریم قرار بگیرد و ما سعادت پیدا کنیم در جهت نشر معارف قرآنی و اعتلای فرهنگ قرآن قدم برداریم.

وی به عظمت قرآن کریم و استحکام هدایت آن اشاره کرد و گفت: در حدیث داریم بعد از عظمت خداوند در این عالم، بزرگی قرآن از همه چیز بالاتر است. خداوند قرآن را پر استحکام معرفی کرده است: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»(اسراء، ۹) قرآن دارای هدایت پایدارتر و قول حکیمانه خدا است که هیچ بخشی از آن هیچ گاه فرو نمی‌ریزد و تفاوت علم و حکمت نیز همین است. علم دچار خطا می‌شود اما حکمت دانشی بدون خطا است و قرآن بشر را به این حکمت فراخوانده است.

بلک با بیان اینکه یکی از مسیرهای سعادت جامعه امروز در روی آوردن به قرآن کریم است، افزود: قرآن تطابق کاملی با نیازهای بشر دارد. خداوند قرآن را «قول کریم» معرفی کرده است و کرامت به معنی پاسخ به همه نیازها است؛ به عبارتی قرآن همه نیازهای بشری را در درون خود پاسخ می‌دهد و جلوه‌های این پاسخگویی در قرآن خیلی زیبا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه قرآن کریم زندگی‌بخش و شفادهنده جان انسان‌ها است، تاکید کرد: باید این نعمت الهی را شاکر باشیم که در پرتو نظام اسلامی این بارقه نور، درخشیدن گرفته و دل‌ها را به خود جلب کرده است.

وی با اظهار خرسندی از تشکیل چنین جلسه و شکل گیری این همکاری بین جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و خود این نهاد (جهاد دانشگاهی) از زایش‌های مثبت این انقلاب است. ما نیز در نهادی هستیم که خود را متولد این انقلاب می‌داند. این تعاملات حلقه‌ گمشده‌ای است که کمتر در کارها می‌شود از آن اطلاع پیدا کرد. دستگاه‌ها فعالیت‌هایی دارند؛ اما تعاملاتمان شاید به آن اندازه نباشد. از این ابتکار بسیار خوب که پیشنهاد دهنده آن سازمان جهاددانشگاهی است، تشکر می‌کنم.

بلک ادامه داد: در جلسات گذشته برخی زمینه‌های همکاری احصاء شده است، هر چه از ما برمی‌آید هر چند در این تفاهم‌نامه‌ها نباشد، خود را موظف می‌دانیم که در بخش‌های قرآنی کنار این مجموعه باشیم، بلکه این همکاری زمینه مناسبی برای جلب تعاملات سایر دستگاه‌ها باشد. امیدواریم در روزهای آینده در ایام دهه فجر مجموعه‌ای که به همین منظور پیش‌بینی شده، آغاز به کار کند و ما افتخار داشته باشیم با امکانات مناسبت‌تری پذیرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: از این ابتکار خوب و همچنین جدیتی که در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان در بخش قرآنی به ویژه در خبرگزاری ایکنا وجود دارد،‌ تشکر می‌کنم.

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي خوزستان، در این جلسه همچنین سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به سالروز شهدای جهاد دانشگاهی، گفت: از امسال ۲۷ دی همزمان با سالگرد سانحه‌ای که برای محققان جهاد دانشگاهی در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و تعداد زیادی از همکاران ما که به جبهه‌ها خدمات پژوهشی ارائه می‌دادند، به شهادت رسیدند، به عنوان سالروز شهدای جهاد دانشگاهی نام‌گذاری شده است. امیدواریم به برکت این خون‌ها بتوانیم با انجام اقدامات شایسته‌ در این نهاد، انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه اولین حلقه وصل دو مجموعه جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، حوزه قرآن است، گفت: گرچه ما حوزه‌هایی در کنار هم داریم که می‌توانیم در آن‌ها کار مشترک انجام دهیم اما قرآن کریم فتح باب همکاری‌های دو مجموعه از سنوات قبل بوده است؛ این افتخار ما است. تجربیات ارزشمندی که همکاران ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآن دارند و تاریخ طولانی که جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشته است، باب خیری شده که بتوانیم فعالیت‌های مشترکی داشته باشیم.

علوی گفت: جهاد دانشگاهی، سازمانی به نام سازمان فعالیت‌های قرآنی دارد که خبرگزاری ایکنا از دل آن بیرون آمد. به برکت اسم قرآن کریم و تلاش همکاران ما، خبرگزاری ایکنا در حوزه خبرگزاری‌های تخصصی کشور با اختلاف نسبت به خبرگزاری‌های دیگر، اول است و این نشان می‌دهد که اگر ما کمی به موضوعات تخصصی بپردازیم، مخاطب وجود دارد به شرط اینکه محتوای خوبی فراهم کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان بیان کرد: حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی امانتدار بزرگانی است که سالیان سال متولی حوزه فرهنگی بودند. خبرگزاری ایکنا از سال ۸۵ به عنوان اولین شعبه خبرگزاری قرآن در ۱۵ رمضان همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) افتتاح شد و امسال وارد دوازدهمین سال فعالیت خود شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در تاریخ ۲۵ تیر سال ۸۶ در دیداری که اعضای جهاد دانشگاهی با  مقام معظم رهبری داشتند، یکی از مطالبات ایشان این بود که جهاد دانشگاهی باید در حوزه قرآن «کارهای گزین» انجام دهد. در سال ۹۳ نیز در جلسه با تعدادی از همکاران جهاد دانشگاهی، ایشان بر گزیده‌ کارکردن جهاد دانشگاهی تأکید کردند.

علوی گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی انجام کارهای متفاوت از دیگران بوده است؛ کارهای متفاوت نیازمند داشتن افراد متفاوت و فرآیندهای کاری متفاوت است. از این باب این مأموریت و مطالبه سنگینی است. مدیران جهاد دانشگاهی استان در این سالیان از بدو تأسیس تاکنون تلاش کردند که بتوانند پاسخگوی این مطالبه باشند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: نمی‌گوییم کارهای ما بی‌عیب بوده است، قطعاً کاستی‌هایی در کار وجود داشته که باید آن‌ها را رفع کنیم. برای رفع این کاستی‌ها نیاز به یک سری همکاری‌ها داریم و شاید یکی از دلایل پیگیری همکاران ما برای برقراری تعامل و همکاری با مجموعه‌های فرهنگی و ایجاد هم‌افزایی در این زمینه، همین باشد. تلاش کردیم به عنوان مجموعه‌ای که فعالیت‌های بین‌بخشی را انجام می‌دهد، با تعامل با حوزه‌های مختلف و با حوزه‌های فرهنگی دانشگاه فعالیت‌هایی را انجام دهیم و آخرین برنامه همکاران ما در حوزه فرهنگی برگزاری مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» به مناسبت اربعین بود. این برنامه از آن جهت که توانست از طریق هنر، افراد را به موضوعات مذهبی سوق دهد، کار قابل تقدیری بود.

 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت سازمان تبلیغات اسلامی استان از خبرگزاری ایکنا و تقدیر از مدیریت سازمان، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که بتوانیم مدلی ارائه دهیم که در استان با هم‌افزایی در کارهای فرهنگی بشود اقدامات مشترکی را انجام داد. در استان کارهای فرهنگی زیادی انجام می‌شود اما این کارها چقدر مؤثر بوده است؟ چقدر بین هزینه‌ها و داده‌ها تناسب وجود دارد؟ این مسائل نیاز به رصد کردن دارد.

علوی گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایسپا به عنوان یکی از بخش‌های جهاد دانشگاهی شروع به رصد کردن مسائل استان در حوزه فرهنگی و حوزه‌های مختلف کرده است. آخرین رصد وضعیت شهر اهواز را همکاران ما در ایسپا در شاخص‌های مختلف انجام داده‌اند. بخشی از آن به مسائل فرهنگی مرتبط بود. ما قبل از اینکه کاری انجام دهیم باید بدانیم مخاطبانمان در چه وضعی هستند و مرکز افکارسنجی ما در این زمینه تجریه خوبی کسب کرده است و می‌تواند در رصد مسائل فرهنگی همکاری کند...

علوی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی آمادگی خود را برای همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی استان اعلام می‌کند.

 

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: