پنج شنبه 30 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
جلسه‌ی هم‌اندیشی کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی
تاریخ انتشار: چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397

به گزارش معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ،معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان در این جلسه با بیان وظایف و تکالیف کمیته‌ی فضای مجازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی استان متولی کمیته فضای مجازی است و با توجه به مناسبت‌های پیش رو اقدام به برگزاری این جلسه کرده است .

  احد حاجی‌بلند با بیان اهمیت مناسبت‌های پیش‌رو و لزوم پرداختن به آنها، افزود: فعالیت در فضای مجازی دارای اهمیت ویژه‌ای است چرا که توطئه‌های دشمن نیز هر روز پیچیده‌تر شده و  همواره سعی در ضربه زدن به کیان نظام اسلامی دارند، از این رو در داخل کشور اتحاد‌، انسجام و یکدلی بیشتری لازم است .

 

وی بر اهمیت برنامه‌ریزی هوشمندانه و هدفمند در رابطه با مناسبت‌های پیش‌رو در کمیته‌ی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در بحث هم‌افزایی در استان با چالش روبه‌رو هستیم درحالی که ظرفیت‌های بسیاری داریم و با هم‌افزایی می‌توانیم بهترین نتایج را کسب کنیم .

 

حاجی‌بلند با اشاره به جریانات اخیر در مورد پیام رسان‌ها گفت: سیاست اصلی کشور استفاده از پیام رسان‌های داخلی بوده و تبعیت از این موضوع ضروری است، از این رو باید در پیام رسان‌های داخلی فعالیت‌های خود را ادامه داده و هر گونه محتوای خود را به پیام رسان‌های منتخب داخلی انتقال دهیم .

 

وی با اشاره به سیاستگذاری های انجام شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه های ویژه بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین روز جهانی قدس گفت: انتظار می‌رود که کمیته‌‌ی فضای مجازی اقدامات جامعی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبیین افکار و اندیشه‌های حضرت امام راحل و نقش مقام معظم رهبری در مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران را پیش بینی کرده و انجام دهد.

 

وی با تاکید بر کثرت هجمه‌های دشمن علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: وظیفه داریم تا حد توان در این رابطه در فضای مجازی تلاش کنیم تا توطئه‌ی دشمنان را خنثی کنیم .

 

 

رئیس خبرگزاری ایرنا در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که اینگونه جلسات فرصتی برای هم‌افزایی و تعامل اندیشه‌هاست، افزود: باید در ابتدا مشخص شود که فعالیت‌های کمیته‌ی فضای مجازی در چه بستری و چه پیام رسانی انجام خواهد شد .

 

محمد عزیزی‌راد با اشاره به این‌که از تولید محتوا در دوره های قبل استقبال نشده و کمکی در این راستا از سوی دستگاه‌ها اعمال نمی‌شد، گفت: نهادهای مسئول در تولید محتوا کمک کنند .

 

وی تاکید کرد: باید راهکاری جهت تولید محتوا و نشر آن در فضای مجازی پیدا کنیم. اگر بتوانیم محتوای خود را به نحو احسن تبلیغ کنیم، در نتیجه مخاطبان خوبی را نیز جذب خواهیم کرد .

 

وی با بیان این‌که برای انجام هر کاری ساختاری لازم است، خاطرنشان کرد: برای فعالیت‌های کمیته فضای مجازی نیز باید در ابتدا ساختاری تعریف کرده و سپس فعالیت کنیم .

 

عزیزی‌راد به انواع اشکال فعالیت‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فعالیت در کانال‌های‌ پیام رسان‌ها، پایگاه‌های خبری، برگزاری مسابقه‌های نقاشی در فضای مجازی، نشست‌های تخصصی در فضای مجازی و... از جمله‌ی آن است .

 

سردبیر خبرگزاری بین‌المللی قرآنی (ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی بیان کرد: باید به شورای هماهنگی سازمات تبلیغات اسلامی استان پیشنهاد دهیم تا جلسه‌ای تشکیل شده و راهکاری جهت جدی گرفته شدن محتوای تولید شده بین کارگروه‌ها پیدا شود .

 

امرعلی گلمحمدی با تاکید بر این‌که تولید محتوا در کمیته فضای مجازی نباید صرفا بر عهده‌ی یک نهاد نباشد، افزود: باید همه باهم در چارچوبی مشخص در این راستا همیاری و همکاری کنند .

 

وی در ادامه از جدی گرفته نشدن "فضای مجازی" از طرف ستاد انتقاد کرد و گفت: باید بستر مناسبی جهت فعالیت‌های مجازی فراهم شود و دو مورد از پیام رسان‌های داخلی را جهت فعالیت انتخاب کنیم .

 

نماینده اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست گفت: اگر تولید محتوا کنیم به تبع آن مخاطب نیز جذب می‌شود و اگر به بحث تولید محتوا توجه کنیم، محتوای تولید شده تاثیر خود را خواهد گذاشت .

 

مهدی عظیمی‌پور در ادامه به اهمیت استفاده از تصاویر در تاثیرگذاری روی مخاطب نیز اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی تاثیرگذاری از طریق تصویر نیز اهمیت دارد و بعد از تولید محتوا در مرحله‌ی بعدی باید به فکر نشر محتواها در فضای مجازی باشیم .

 

فرشاد ناظری، نماینده‌ی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست بر اهمیت تبیین وظایف هر دستگاه در رابطه با "تولید محتوا" تاکید کرد و گفت: فضای مجازی اهمیت بسیاری داشته و باید در راستای تولید محتوا و نشر آن در فضای مجازی جدیت به خرج دهیم .

 

 

نماینده شهرداری تبریز نیز در این نشست افزود: شهرداری تبریز تا جایی که در توان دارد در این راستا فعالیت کرده و در بحث تبلیغات محیطی و شهری که بر عهده‌ی این مجموعه است، تلاش خواهد کرد تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد .

 

یوسف نوروزی در پایان بر آمادگی کامل شهرداری تبریز در رابطه با وظایف محوله در کمیته فضای مجازی تاکید کرد .

 

گفتنی است، در پایان این جلسه تصمیم گرفته شد تا یکی از بسترهای فعالیتی این کمیته در پیام رسان های سروش و گپ باشد و همچنین پیشنهاد برگزاری "جشنواره رسانه‌ای تحت عنوان تیتر برتر" ویژه‌ی رسانه‌های فضای مجازی با همکاری دستگاه‌ها به همراه سایر پیشنهادهای مطروحه ارائه شود.

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: