جمعه 31 فروردین 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
طیبی: شجاعت عکاسان و خبرنگاران حاضر در محل حمله تروریستی اهواز مثال‌زدنی است
تاریخ انتشار: سه شنبه 10 مهر 1397

 

رییس جهاد دانشگاهی گفت: گاهی در مقاطعی از تاریخ اتفاقاتی رخ می‌دهد و افرادی تصمیماتی می‌گیرند که بی‌شک این تصمیمات ماهیت فکری، فرهنگی و اعتقادی آن‌ها را نشان می‌دهد و تاریخ‌ساز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر حمیدرضا طیبی در آیین قدردانی از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنا خوزستان حاضر در حمله تروریستی اهواز با اشاره به اتفاقات ناگوار و نیت شوم تروریست‌ها که روز ۳۱ شهریور ۹۷ در اهواز رخ داد بیان کرد: در روز حادثه تروریستی اهواز که استکبار جهانی سعی در متزلزل نشان دادن جمهوری اسلامی ایران و تضعیف روحیه مردم داشت، با اقدام شجاعانه خبرنگاران و عکاسان خبری ایسنا، ایکنا و دیگر رسانه‌ها که در صحنه حضور داشتند و دلیرانه رسالت خود یعنی عکاسی و خبررسانی را انجام دادند، نقشه شوم تروریست‌ها به حاشیه رانده شد و سند مظلومیت مردم خوزستان و ایران توسط این تلاشگران عرصه رسانه به جهانیان نشان داده شد؛ هرچند که بی‌شک این عزیزان با دیدن صحنه‌های مظلومیت و به شهادت رسیدن و یا مجروح شدن هموطنان خود رنج بسیاری را متحمل شدند.

طیبی افزود: سرعت ثبت و نشان دادن تصاویر مربوط به حادثه تروریستی اهواز و همچنین خبررسانی وقوع این حمله تروریستی در همان لحظات اولیه شروع حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که خوشبختانه خبرنگار و عکاسان ایسنا و ایکنا خوزستان با عملکرد تاثیرگذار و مثال‌زدنی خود توانستند سربلند از دل این حادثه خارج شوند و سند وقوع این جنایت را برای همیشه در تاریخ به ثبت برسانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدام به موقع گروه رسانه‌ای حاضر در حمله تروریستی اهواز اظهار داشت: شجاعتی که این عزیزان نشان دادند مثال‌زدنی است چراکه در چنین مواقعی عکاس و خبرنگار تنها لحظات کوتاهی را برای خبرساز کردن سوژه خود در دنیا در اختیار دارد. با این حال، گروه رسانه‌ای حاضر در این حمله تروریستی با تکیه بر تجربه و توانایی خود توانست شجاعانه رسالت خویش را به انجام برساند و بنده نیز به عنوان رییس جهاد دانشگاهی کشور به خودم می‌بالم که دوستانم در ایسنا و ایکنا خوزستان چنین کار ارزشمندی را انجام دادند تا این اقدام در سراسر جهان قاطعانه محکوم شود.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین به عملکرد جهاد دانشگاهی در دیگر زمینه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: از جهاد دانشگاهی توقعی جز این نمی‌رود چراکه در سنگر دیگر که سنگر علم، فناوری و سازندگی است همکاران ما در تلاش هستند.

طیبی بیان کرد: ای کاش این صحبت‌ها و تلاش‌هایی که از گذشته می‌کردیم برای این که کشور ما متکی بر توان ملی و علم و فناوری خود باشد بیشتر به آن توجه می‌شد و وضعیت کشور ما امروز به این شکل نبود زیرا هم استعدادهای بسیار خوبی برای انجام کارهای بزرگ داریم و هم این که ملت ما مستحق شرایط بسیار بهتری هستند که امیدواریم در آینده به این امر توجه ویژه‌ای شود.

او با اشاره به دستاورد بزرگ جهاد دانشگاهی خوزستان مبنی بر ساخت مته‌های حفاری تصریح کرد: این دستاورد به لحاظ تکنولوژی بسیار ارزشمند است که یقینا دستیابی به آن برای بچه‌های ما امکان‌پذیر بود و امیدوارم که به خوبی از این دستاورد استفاده شود زیرا این مهم در سطح ملی و بین‌المللی حایز ارزش بسیار زیاد مادی و معنوی از جمله ایجاد اشتغال برای استان خوزستان است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: از آن جا که وظیفه داشتیم تا به شکل حضوری از زحمات دوستان‌مان در ایسنا و ایکنا خوزستان تقدیر کنیم، خدمت رسیدیم تا عملکرد بسیار خوب این دو مجموعه زحمت‌کش را ارج بنهیم.

همچنین دکتر سید علی‌رضا علوی رییس جهاد دانشگاهی خوزستان، در این آیین اظهار کرد: مجموعه دانشگاهیان استان خوزستان به لطف اتحاد و همدلی که با یکدیگر دارند در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های مشترک خوبی را انجام می‌دهند و تعاملی که مجموعه جهاد دانشگاهی با مجموعه دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی و نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دارد توانسته هم‌افزایی خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: امروز با دو مناسبت در خدمت شما هستیم؛ یکی رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی عکس “آن سوی واقعه” و دیگری قدردانی از عکاسان و خبرنگاران ایسنا و ایکنا خوزستان حاضر در حمله تروریستی اهواز.

وی ادامه داد: جا دارد عرض کنم سال گذشته نخستین دوره جشنواره ملی عکس “آن سوی واقعه” با مساعدت و همکاری جهاد دانشگاهی استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز با شرکت و حضور ۲۷ استان برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشت. امیدواریم امثال نیز مانند سال گذشته برگزاری این رویداد بتواند نشان دهد که استان خوزستان در عرصه‌های اعتقادی و مذهبی و ترکیب این دو در عرصه هنر جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

علوی با اشاره به انعکاس بی‌نظیر عملکرد عکاسان و خبرنگاران ایسنا و ایکنا خوزستان حاضر در حمله تروریستی اهواز بیان کرد: بنده به عنوان خبرنگار و کسی که یک دهه از عمرش را در عرصه خبررسانی طی کرده است عرض می‌کنم که دوستان خبرنگار و عکاس ما شاید به تازگی به عمق فاجعه‌ای که برای آن‌ها رخ داده است پی برده باشند.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان‌کرد: از همان ساعات اولیه که خدمت دوستان در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا رسیدم اطلاع از عمق فاجعه به خوبی در چهره‌هایشان نمایان بود چراکه با دیدن تصاویر منتشر شده و حمله وحشیانه تروریست‌ها به سمت مردم و سربازان بی‌سلاح پی به نامردی و جنایت در این حادثه برده بودند. به همین خاطر افتخار می‌کنم که جوانان استان خوزستان در رسانه‌های مختلف از جمله عزیزان ما در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا خوزستان توانستند با طمانینه، تدبیر و در عین حال سرعت، کاری را انجام دهند که همه ما تا سال‌ها به آن می‌بالیم.

محمدامین صالحی‌نژاد معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان، هم با بیان این که در حمله تروریستی اهواز ۲۴ نفر از هموطنان ما به شهادت رسید اظهار داشت: دوستان ما در ایسنا و ایکنا خوزستان در روز ۳۱ شهریور ۹۷ که اولین روز از هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در حال انجام بود در صحنه حضور داشتند.

وی گفت: تلاشی که عکاسان و خبرنگاران ما برای به تصویر کشیدن صحنه‌های مظلومیت شهدای حمله تروریستی و جانفشانی نیروهای مسلح برای نجات جان مردم صورت گرفت به خوبی نمایش داده شد.

وی افزود: به یاد دارم درست در حین وقوع حمله تروریستی و درست در زمانی که صدای رگبار گلوله به گوش می‌رسید دوستان خبرنگار و عکاس ما در لحظه با ما تماس می‌گرفتند و هر چه به آن‌ها می‌گفتیم که برگردید و از صحنه دور شوید کارساز نبود و این عزیزان شجاعانه تا لحظه آخر ایستادند و رسالت خود را به جا آوردند.

صالحی‌نژاد تصریح کرد: هرچند که روایت تلاش آن‌ها به سادگی در کلام نمی‌گنجد و تاثیر روانی که دیدن این تصاویر وحشتناک بر آن‌ها گذاشته است بر کسی پوشیده نیست؛ جا دارد بگویم که چند نمونه از این عکس‌ها با همکاری وزارت امور خارجه به سازمان ملل ارسال شده است.

 

 

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: