پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی جشنواره ملی بهار امام جمعه ارومیه
پیش رویداد جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد
تاریخ انتشار: شنبه 19 آبان 1397

به گزارش روابط عمومی واحد آذربایجان غربی پیش رویداد جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه عصر روز گذشته14 آبان با هدف تبیین  جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه، فرهنگ‌سازی در خصوص احیای دریاچه ارومیه و شناسایی ایده‌های خلاقانه در حوزه محتوای دیجیتال با مشارکت معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و صنعتی شریف،  سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و گروه دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه در این مراسم با بیان اینکه طی چند سال اخیر تحول شگرفی در بخش دیجیتال رخ داده و زندگی را تحت تاثیر قرارداده است افزود: امروزه نوآوری‌های دیجیتال هرروز با سرعت بیشتری فرصت‌های جدیدی خلق می‌کنندکه استفاده صحیح و اصولی ازاین بستر می تواند راه گشای بسیاری از مسائل موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت و حوزه تجارت توانسته از دنیای دیجیتال منتفع شود تصریح کرد: درایران هنوز در بهره گیری از این بستر دربخش فرهنگی گام های نخست را برداشته ایم و در تولید محتوای فرهنگی فعالیت چشمگیری نداشتیم.

میرزایی به اهمیت تولید محتوا در بخش های مختلف از جمله بخش فرهنگ و تاثیرگذاری آن تاکید کرد و گفت: محتوای دیجیتال در جهان به انحای مختلف در بخشهای متعدد رخنه کرده و بزرگترین درامدهای مالی نیز علاوه بر آگاه سازی از این بستر ایجاد شده است.

 معاون فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه و بحران خشکی آن جز یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی کشور است که بدلیل قرارگیری در شمالغرب کشور روند خشک شدن آن تاثیر زیادی بر معیشت و زندگی مردم غرب کشور خواهد داشت.

میرزایی با بیان اینکه خشکسالی و استفاده بی رویه از آب در بخش کشاورزی بدلیل کشت محصولات پرآب بر در منطقه از دلایل عمده خشکی دریاچه ارومیه است افزود: با توجه به اینکه معیشت مردم منطقه بدلیل شرایط اقلیمی کشاورزی است خشکی دریاچه ارومیه بی شک بر معیشت مردم منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه علاوه بر تاثیرات اقتصادی بر معیشت مردم، قابل پیش بینی است که از لحاظ اجتماعی نیز اثرات مخربی را خواهد داشت یادآور شد: طی 3 سال اخیر با تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه و مطالعات دانشگاه صنعتی شریف اقدامات خوبی در راستای جلوگیری از تداوم روند خشکی دریاچه انجام شده است .

میرزایی انجام پروژه های متعدد انتقال آب ، رهاسازی از پشت سدها و سرریز شدن پساب تصفیه شده و اقدامات فرهنگی اجتماعی را بخشی از پروژه های تعریف شده ستاد احیای دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: طی چند سال اخیر با اقدامات انجام شده تراز دریاچه ارومیه پایدار شده اما هدف اصلی پایداری سطح دریاچه نیست بلکه هدف بازگرداندن تراز دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیکی است که طبیعتا به تنهایی و با اجرای پروژه های اجرایی مقدور نخواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اهمیت بهره گیری از بخش دیجیتال و تولید محتوای فرهنگی در خصوص احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: در کنار اجرای پروژه های عمرانی بخش فرهنگی بسیار حائز اهمیت است چرا که با آگاه سازی زمینه همکاری مردم را فراهم می کند چرا که با توجه به توسعه اراضی و مصارف بالای آب در بخش کشاورزی در منطقه می توان از طریق آگاه سازی و فرهنگ سازی مصرف آب با همکاری مردم منطقه در راستای سرعت بخشی به احیا ی دریاچه گام برداشت.

وی آگاهی بخشی و گسترش فعالیتهای فرهنگی از طریق فضای مجازی را بسیار کارگشا دانست و گفت:با توجه به گسترش اطلاعات در دنیای مجازی و وجود کاربران متعدد در این بخش با توجه رشد تکنولوژی، فضای مجازی میتواند علاوه بر اطلاع رسانی زمینه ایجاد کسب و کار را نیز فراهم کند.

میرزایی برگزاری استارت آپ را ایده ای خلاقانه عنوان و خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با برگزاری استارت آپ و جمع آوری ایده های عملی قدمی موثر دراحیای دریاچه ارومیه برداشته چراکه ارائه ایده های عملی در استارت آپ در زمینه بهره گیری از روشهای مفید و نوین در کشاورزی و تولید محصولات کم اب بر بجای کشت محصولات پرآب بر و ارائه راهکاری برای معیشت پایدار کشاورزان منطقه می تواند زمینه گرایش و همکاری کشاورزان منطقه برای همکاری در احیای دریاچه را فراهم کند.

وی ادامه داد: تولید ایده ها در فضای مجازی و آگاه سازی مردم باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد که دانشگاه ها باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

حاجیلو رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی شریف نیز در این پیش رویداد با بیان اینکه کشور طی چند سال اخیر با مشکلات زیست محیطی و کم آبی گریبان گیر است به اهمیت توجه به رفع این معضلات تاکید کرد و افزود: امروزه مسئله محیط زیست به یک مسئله عمومی تبدیل شده باید از تمام توان برای حفاظت و حراست از این منابع استفاده کرد چرا که تخریب و نابودی محیط زیست نابودی انسان را بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بحران های زیست محیطی موجود در ایران از جمله کمبود بارش، خشک شدن تالابها و دریاچه ها باعث بروز آسیب پذیری طبیعی و انسانی شده است افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان یک بحران ملی می تواند در ایجاد مشکلات و مخاطرات طبیعی و انسانی نقش مهمی را بازی کند که علاوه بر زندگی ساکنین منطقه در بخش بزرگی از غرب کشور تاثیر بگذارد.

حاجیلو با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و تبعات ناشی از خشکی آن در غرب کشور تصریح کرد: دریاچه ارومیه طی چند سال اخیر دچار خشکی شده و تداوم این روند مشکلات متعددی را برای ساکنین منطقه ایجاد خواهد کرد که برگزاری استارت آپ و کمک گرفتن از ایده های علمی و عملی می تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از تداوم روند نابودی دریاچه ارومیه باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به اینکه برگزاری استارت آپ دریاچه ارومیه می تواند به عنوان پایلوتی برای محک زدن توانایی های علمی باشد افزود: هم اندیشی کلید حل مشکلات است و از آنجایی که دانشگاه همیشه جایگاه اصلی هم اندیشی را داشته می تواند برگزاری همایش های علمی اینچنینی و ارائه راهکارهای علمی و عملی علاوه بر حل مشکل موجود دریاچه نقشه راهی برای حل سایر معضلات محیط زیستی نیز باشد.

در ادامه مراسم ابراهیم هاشمی و آرمان صفایی 2 تن از مدرسان تخصصی حوزه استارتآپ و کارآفرینی طی یک کارگاه 2 ساعته مبانی ایده پردازی ، بازرا و  تولید محتوای دیجیتال مرتبط با دریاچه ارومیه را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا؛ رویداد اصلی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه از تاریخ 30 آبان تا 2 آذر به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و ستاد احیای دریاچه ارومیه، استانداری و واحدهای جهاد دانشگاهی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و سایر واحدها، در ارومیه برگزار می‌شود .

این رویداد با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال کاربردی در حوزه آب و دریاچه ارومیه، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید، بسترسازی درجهت کارآفرینی دیجیتال مبنی بر تولید محتوا و پرورش ایده های خلاقانه در تولید محتوا برگزار می شود .

رویداد اصلی جشنواره تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه در شش محور وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن، نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای کاربردی و اینترنت اشیاء در دو بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار خواهد شد .

  • 1
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: