جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
با اعلام جزییات فراخوان از سوی جهاددانشگاهی هنر رقم خورد؛ آغاز ماراتن هفتمین جشنواره‌ی ملی نقش تن‌پوش
تاریخ انتشار: سه شنبه 11 دی 1397

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر، جشنواره نقش تن‌پوش، تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌پوش یا همان تی‌شرت ساده است.
جهاددانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره « نقش تن‌پوش» و در راستای برجسته‌سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح‌های غیربومی می‌کند.
اهداف این جشنواره عبارت است از کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن‌پوش، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب تن‌پوش می‌باشد.
در خصوص شیوه‌های اجرایی تهیه آثار می‌توان به موارد ایجاد نقش و طرح با رنگ‌های مخصوص پارچه، استفاده از دوخت‌های سنتی و تزئینی، استفاده از تکنیک‌های مختلف چاپ پارچه (باتیک، باندانا، سیلک اسکرین، چاپ دستی، چاپ دیجیتال و...) استفاده از تکنیک‌های مختلف پارچه سازی، استفاده از تکنیک‌های نو و خلاقانه با استفاده از انواع هنرهای تجسمی اشاره کرد.
 آثار ارسالی باید بر روی تی‌شرت ساده با این مشخصات باشد: رنگ به‌دلخواه صاحب اثر، قابل استفاده در اجتماع و هر شرکت‌کننده می‌تواند به تعداد دلخواه اثر ارایه نماید.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به‌وسیله پست، همراه با فرم مشخصات صاحب اثر ارسال نمایند و یا به‌صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. آثار فاقد برگه مشخصات کامل، به مرحله داوری ارائه نخواهد شد.
همچنین آثار برگزیده در سایت جشنواره با نام صاحب اثر معرفی خواهد شد. به همه صاحبان آثار ارائه‌شده در جشنواره، گواهی حضور در جشنواره اعطا خواهد شد. دبیرخانه جشنواره مجاز است تا از آثار ارائه‌شده در اقلام انتشاراتی یا تبلیغاتی استفاده کند.
از میان آثار ارسال‌شده پس از ارزیابی توسط هیات داوران، آثار منتخب در نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت و برای آثار راه‌یافته به بخش نمایشگاهی، در صورت تامین شرایط، امکان فروش مستقیم فراهم می‌شود. (شرایط متعاقبا اعلام می‌گردد).
صاحبان آثار برگزیده موظف خواهند بود قبل از مراسم اختتامیه، فایل اصلی و با کیفیت طرح برگزیده (دستی یا کامپیوتری مربوط به برگزیدگان) را تحویل دبیرخانه جشنواره نمایند  صاحبان آثار برگزیده بخش صنعت، در مورد تکثیر و تولید تن‌پوش برگزیده بخش صنعت، همکاری لازم را در خصوص اصلاح و نهایی سازی طرح خواهند کرد.
قابل ذکر است، ارسال اثر توسط هنرمندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره به‌منزله اعلام مالکیت معنوی این اثر است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی آن به عهده شرکت‌کننده است.
جشنواره شامل دو بخش اصلی (مسابقه) و برنامه‌های جانبی می‌باشد؛ محورهای بخش اصلی (مسابقه‌ی فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی)، مظاهر و مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی: مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی (نوروز، یلدا...)،  دانشمندان، مشاهیر و اساطیر ایرانی، صنایع‌دستی ایران، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور می‌باشد.
برنامه‌های بخش جانبی نیز عبارت‌اند از برگزاری ورک‌شاپ همسو با محورهای بخش اصلی جشنواره، برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن‌پوش، بازدید از مراکز فرهنگی، گردشگری و صنعتی.
زمان‌بندی جشنواره عبارت است از مهلت ارسال آثار: 15 اسفندماه 1397، اختتامیه و اهدای جوایز: 11 اردیبهشت‌ماه 1398.
هم‌چنین جوایز بخش هنری عبارت است از نفر اول: مبلغ بیست میلیون ریال  و تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم: مبلغ دوازده میلیون ریال و لوح تقدیر، نفر سوم: مبلغ هشت میلیون ریال و لوح تقدیر.
جوایز بخش صنعت نیز عبارت است از نفر اول: مبلغ بیست میلیون ریال  و تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم: مبلغ دوازده میلیون ریال، لوح تقدیر و نفر سوم: مبلغ هشت میلیون ریال و لوح تقدیر.
 آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره: چهارراه ولی‌عصر، روبروی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک 4، طبقه 4، جهاددانشگاهی واحد هنر می‌باشد.
آدرس هاتگرام دبیرخانه: @tpfest       
آدرس اینستگرام: tpfestir

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: