جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
Alternate Text
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
آیین رو نمایی از پنج عنوان کتاب
تاریخ انتشار: شنبه 22 دی 1397

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، آیین رونمایی از 5 عنوان کتاب در سالن شورای اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این نشست از کتاب های خوردگی آرماتورها در بتن، تالیف علی اکبر رمضانیان پور از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طراحی پیشرفته سازه‌ها با کمک میراگرهای غیرفعال تألیف غلامرضا هوایی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کنترل اعوجاج در جوشکاری ترجمه‌ی اسلام رنجبر نوده و محسن کارشناس و کتاب‌های تکنیک‌های بهسازی در زیرسازی و روسازی جاده و روش‌های نوین در زیرسازی و روسازی خطوط ریلی تالیف محسن هدایتی‌فر، مدیر توسعه و نوآوری شرکت جنرال مکانیک رونمایی شد.

علی اکبر رمضانیان پور مولف کتاب خوردگی آرماتورها در بتن گفت: خوردگی آرماتورها از مهمترین عوامل فرسایش در سازه‌های بتنی مخصوصا در مناطقی با رطوبت فراوان است. در این کتاب، علاوه بر صحبت در مورد مکانیسم‌های خوردگی، به حفاظت کاتدی در انواع فولادها و پروژه‌هایی که به خاطر عدم توجه به خوردگی دچار مشکل شده‌اند، نیز پرداخته شده‌است.

در ادامه غلامرضا هوایی مولف کتاب طراحی پیشرفته ی سازه‌ها با کمک میراگرهای غیرفعال اظهار کرد: مقاومت سازه در برابر زلزله یکی از مشکلات مهم در ایران و جهان است و امروزه، مهندسان برای کنترل لرزه‌ای سازه‌ها از دو روش کنترل فعال و یا غیرفعال استفاده می‌کنند. روش‌های کنترلی فعال به دلایل متعددی از جمله تکنیک‌های خاص اجرائی و هزینه‌ی زیاد، هنوز جایگاه لازم را در بین افکار مهندسان طراح سازه پیدا نکرده‌اند اما کنترل غیرفعال سازه‌ها به دلیل سهولت اجرا، وجود آیین‌نامه‌های متعدد طراحی و اجرا، تطبیق مناسب‌تر با درک طراحان و مهندسان دارای تنوع بیشتر نسبت به ابزارهای فعال هستند و چون عملکرد مناسبی نیز در سازه‌های متعارف دارند بیشتر موردتوجه مهندسان طراح و مجری سازه‌ها واقع‌شده‌اند.

هوایی بیان کرد:  به طور کلی، در کشورهای زلزله‌خیز مانند ژاپن با استفاده از روش‌های فعال که اجرای آنها پیچیده و هزینه‌بر است سازه‌ها را به سمت هوشمندسازی هدایت کردند که به کارگیری این شیوه‌ها نسبت به روش‌های سنتی، بازدهی و عملکرد بهتری داشتند. بنابراین در هر فصل از کتاب، ضوابط و بندهایی برای طراحی سازه با میراگری خاص بیان ‌شده و این ضوابط بر سازه‌ی نمونه اعمال‌ گردیده و اثرات آن بر رفتار سازه بررسی ‌شده است.

در ادامه محسن کارشناس مترجم کتاب کنترل اعوجاج در جوشکاری گفت: در زمینه‌ی جوشکاری کتاب‌های زیادی منتشر شده‌است اما در این کتاب، ابتدا تحلیل جوشکاری در زمینه‌ی کشتی‌سازی مطرح شده‌ و در فصل آخر، نیز به تنش حاصل از اعوجاج که در سازه می‌ماند پرداخته شده است.

در بخش پایانی نشست، محسن هدایتی‌فر مدیر توسعه و نوآوری شرکت جنرال مکانیک و مولف کتاب‌های تکنیک‌های بهسازی در زیرسازی و روسازی جاده و روش‌های نوین در زیرسازی و روسازی خطوط ریلی بیان کرد: مهمترین هدف من به عنوان مدیر تحقیق و توسعه و نوآوری، ترجمه، نشر، تحقیق و استفاده از روش‌های نوین در صنایع سد سازی و تونل سازی مطابق با استانداردهای بین المللی است که سبب آگاهی طراحان، مشاوران، کارفرماها، مشاوران و ... می‌شود تا علاوه بر اهمیت به کاهش هزینه‌های عملیاتی به فاکتورهای مهم دیگری همچون سازگاری پروژه با محیط زیست، پرهیز از اجرای طرح‌هایی که افراد اجتماع را دچار مشکل می‌کند، توجه به ایمنی در هنگام اجرا و بهره‌برداری و دوام پروژه‌ی اجرایی و این که بدانیم استفاده از روش‌های نوین، 4تا5  برابر روش‌های سنتی کارایی بیشتر و هزینه‌ی کمتری را دارند.

گفتنی است، این مراسم با تقدیر و تشکر از مولفان به پایان رسید.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: