جمعه 31 فروردین 1403
 
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
سودجویان انقلاب را در انحصار خودشان درآورده‌اند
تاریخ انتشار: سه شنبه 23 بهمن 1397

علی‌اکبر فامیل کریمی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر خبرگزاری ایسنا منطقه همدان حضور یافت و با اشاره به موفق نبودن تمامی حرکت‌های انقلابی در زمان طاغوت، گفت: در زمان پهلوی چندین حرکت‌ ملی‌_مذهبی و یا کارگری شکل گرفت که هیچ یک از آنان موفق نبودند؛ اما انقلاب اسلامی با خاستگاه مذهبی خود همراه با نقش بارز روحانیت و به‌ویژه رهبریت حضرت امام خمینی(ره) توانست به سرانجامی مناسب برسد .

فرماندار اسبق همدان صداقت، راستی، درستی، تسلط و رصد کامل بر جریانات سیاسی را از خصوصیات بارز حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و مطرح کرد: رهبر انقلاب هیچ‌گاه تعلق خاطری به مادیات نداشتند، برخلاف جدیت و تسلط کاملشان بر جریانات سیاسی، هرگاه به مردم می‌رسیدند با آنان مهربان و صمیمی صحبت می‌کردند .

وی ادامه داد: مردم تشنه این باور و روحیه بودند و هرچه از انقلاب می‌گذشت علاقه و باورشان نسبت به امام راحل عمیق تر می‌شد؛ تمامی این ویژگی‌های اخلاقی باعث شد تا مردم در شرایط سخت جنگ در کنار رهبرشان بایستند و مبارزه کنند .

وی انقلاب را منحصر به یک فرد نداست و افزود: مدیریتی که شفاف نباشد به قدرت طلبی و فساد در جامه می‌رسد؛ متاسفانه درحال حاضر برخی از افراد سودجو انقلاب اسلامی را منحصرا مربوط به خودشان دانسته و ناخودآگاه به قدرت طلبی و فساد مدیریتی راه پیدا می‌کنند .

معاون سیاسی_امنیتی اسبق استانداری همدان با اشاره به بخش‌هایی از خاطرات خودش در زمان جریانات شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: سال ۵۶ ، مهر و آبان ۵۷ ، ۳ مقطع اصلی و مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند .

وی افزود: عید سیاه در سال ۵۶ ، توسط جوانان و نوجوانان مذهبی و انقلابی نام‌گذاری شد تا شروعی برای آگاه سازی سایر اقشار جهت لزوم شکل گیری یک انقلاب مذهبی در کشور باشد .

این فعال سیاسی در تشریح جریانات مربوط به عید سیاه، اظهار کرد: عید ۵۶ بنا شد تا مردم همانند سال‌های گذشته از خرید البسه جدید و برگزاری آیین‌های باستانی چشم پوشی کنند؛ این اتفاق از اقوام و محلات کوچک آغاز و به جامعه گسترده شهری رسید و باعث شد تا تضادهای زیادی بین خانواده‌ها و بچه‌ها شکل گیرد .

فامیل کریمی روزهای پایانی هفته را مهم‌ و گسترده ترین روز سیاسی انقلابیون دانست و ادامه داد: برخی از جوانانی که فعالیت‌های گسترده و عمیق تر سیاسی داشتند به دلیل عید سیاه بیشتر از گذشته مورد توجه نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفته بودند .

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار مساجد در فعالیت انقلابیون، گفت: همواره مساجد مرکز مهم اطلاع رسانی انقلابیون بودند از این رو افراد تاثیر گذار بزرگی همانند شهید محمد درفشی، شهید پیرو و اکبر یوسفی فعالیت پررنگی را در مساجد ایفا می‌کردند .

فرماندار اسبق همدان در رابطه با چگونگی آشنایی خود با انقلاب و فعالیت‌های سیاسی، گفت: به واسطه راهنمایی های یکی از معلمان هنر در زمان دبیرستان با انقلاب و افراد تاثیر گذار سیاسی آشنا شدم .

وی اقامت کوتاه مدت برخی از طلبه‌های انقلابی از سوی دفتر آیت الله گلپایگانی به منزل پدری را یکی دیگر از دلایل علاقه مندی خود به فعالیت‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: رفت و آمد طلاب سیاسی به واسطه برگه کوچک معرفی نامه از سوی دفتر آیت الله گلپایگانی و گاها بازرسی‌های ساواک از دیگر دلایل ایجاد علاقه مندی بنده به مبارزات سیاسی بودند .

فامیل کریمی اوج انقلاب را تابستان ۵۷ ، هم‌زمان با تشیع جنازه آیت‌الله ملاعلی معصومی دانست و مطرح کرد: حضور پرشور مردم و سر دادن شعارهای سیاسی( فردا به وقت ۸ و ۹ حمله کنید به شهر قم) باعث شد تا درگیری‌بی سابقه‌ای شکل گیرد به گونه‌ای که برای نخستین بار نارنجک‌های ۴۰ تیکه ازسوی نیروی‌های انقلابی به سمت مأموران امنیتی پرتاب شد؛ همچنین دستگیری تعداد نسبتا زیادی از این جمعیت انقلابی باعث شد تا این رویداد تبدیل به مقطع اول انقلاب شود .

این فعال سیاسی شروع حکومت نظامی و سال تحصیلی جدید را مقطع دوم انقلاب معرفی کرد و ادامه داد: اتصال دانش‌آموزان و دانشجویان با حوزه علمیه از اتفاقات تاثیرگذار در آن برهه زمانی بوده است .

فرماندار اسبق همدان در رابطه با شکل گیری یک حرکت ملی در ادامه راه حادثه ۳۰ مهر سال ۵۷ ، تشریح کرد: شروع در گیری مسلحانه مقابل کاخ دایی قاسم(هتل یاس کنونی) از ساعت ۹ الی ۱۴:۳۰ مبنای حرکتی بزرگ و جسارتی عظیم در سطح کشور شد .

فامیل کریمی بیشتر درگیری‌های مبارزات سیاسی را مربوط به آبان ماه همان سال همراه با ورود ادارات بهزیستی و بهداری به میدان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اسقبال به مناسبت ورود شهید آیت‌الله مدنی اوج سوم مبارزات انقلابی در استان همدان را شکل داد .

وی با بیان اینکه مردم همدان به دلیل مدیریت انقلابی مطلوب باید مدیون شهید مدنی در رابطه با پیروزی انقلاب باشند، اظهار کرد: خرید زمین با هزینه شخصی از افراد بهایی و ساخت درمانگاه و مسجد مهدیه کنونی از جمله اقدامات باارزش این شهید محراب در استان همدان بوده است .

فرماندار اسبق همدان با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون برخی افراد شهید مدنی را به انحصار کشیده‌اند، مطرح کرد: این افراد مدعی اند که این شهید بزرگوار به علت پیشنهاد آنان به همدان سفر کرده است درحالی که به انحصار کشیدن یک ظلم بزرگ است .

این فعال سیاسی تشکیل ستون انسانی در مقابل تانک‌های رژیم به سمت تهران را اوج چهارم انقلاب خواند و عنوان کرد: از ابتدا تا انتها این رویداد را به خاطر دارم؛ اگر ایستادگی مردم نبود معلوم نبود چه اتفاقی برای انقلاب خواهد افتاد؛ باتوجه به عدم درگیری مسلحانه تمامی تجهیزات نظامی مانند فشنگ و اسلحه توسط انقلابیون مصادره و به شهید آیت الله مدنی تحویل داده شد .

معاون سیاسی_امنیتی اسبق استانداری همدان با اشاره به رسمیت داشتن فساد در رژیم پهلوی، اظهار کرد: ساخت شهرک فساد و فعالیت قانونی و آزادنه کاباره‌ها از جمله عوامل رسمیت داشتن فساد در کشور بود که موجب عصیان و خروش مردم مسلمان ایران شد .

وی با بیان اینکه درحال حاضر با تعارضات فرهنگی مواجه هستیم، افزود: در برخی از مواقع جامعه با مواردی مواجه می‌شود که نشان از تعارض فرهنگی داشته و هیچ ارتباطی با رسمی بودن فساد ندارند .

فامیل کریمی آزادی بیان را یکی از صدها دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: به نوعی زمان پهلوی خفقان سیاسی حاکم بود و منتقدان در زندان‌های سیاسی به سر می‌بردند؛ این درحالیست که اکنون منتقدان می‌توانند آزادانه افکار و کمبودهای جامعه خود را بیان کنند .

وی ادامه داد: افزایش رفاهیات و امکانات زندگی مردم در شهر و روستا نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است

 

ارسال نظر:
نام:
 
پست الکترونیکی:
   
آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: