شنبه 8 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی جشنواره ملی بهار امام جمعه ارومیه
رییس دانشگاه ارومیه مطرح کرد: نقش موثر همایش ملی حقوق شهروندی در توسعه‌ی علمی
تاریخ انتشار: سه شنبه 7 اسفند 1397

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر رحیم حب نقی با اشاره به برگزاری همایش  ملی حقوق شهروندی توسط جهاد دانشگاهی استان با مشارکت دانشگاهها و دستگاههای اجرایی، برگزاری این رویداد ملی را برای چهارمین سال پیاپی در استان  قابل تحسین دانست و افزود: همانطور که در ماده های 105 و 106  منشور حقوق شهروندی اشاره شده است، همه استادان و دانشجویان فارغ از بحث های جناحی و سیاسی حق بهره مندی از آموزش، پژوهش، ارتقا، تسهیلات و حمایت های علمی بر اساس توامندی های خود را دارند و همین امر باعث پیشرفت در میان علاقه مندان و توانمندان می شود که  برگزاری چنین همایش هایی با عنوان حقوق شهروندی که مواد این منشور را جهت اجرا شدن در جامعه یادآوری و تشریح می کند باعث آشنا شدن اساتید و دانشجویان با حقوق شهروندی خاصه حقوق خود شده و با مطالبه گری حق خود و حرکت در سوی آن باعث بروز و ظهور دست آوردها و پیشرفت های علمی جدید شده که برایند آنها توسعه علمی استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اصل 134 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، و «منشور حقوق شهروندی» تصریح کرد: حقوق شهروندی برنامه و خط ‌مشی دولت برای رعایت و پیشبرد حقوق اساسی ملت است و مسلما اگر ملت نیز با مفاد این منشور آشنا شوند ،همین امر باعث می‌شود شاهد وحدت بیشتر و همچنین همدلی اقوام و احزاب ملی در تصمیم گیری ها باشیم  که این امور در جهت توسعه پایدار کشور تاثیر گذار خواهد بود.

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهمیت برگزاری همایش حقوق شهروندی در راستای آگاه سازی  جامعه از حقوق خود اظهار کرد: در زمینه حقوق شهروندی باید مسیری را تعیین کنیم که قابل بازگشت نباشد و همگان ملزم به رعایت حقوق شهروندان باشند  که یکی از راه‌های آن  فرهنگ و فراگیر شدن حقوق شهروندی است .

دکتر حب نقی با تاکید براینکه برای فرهنگ سازی و فراگیر شدن این حقوق باید نسبت به اطلاع رسانی ابعاد مختلف آن اقدام کنیم بیان کرد: مطمئنا یکی از راه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی یک امر، برگزاری همایش ها و نشست هایی در جهت تبیین جوانح مختلف آن است؛ پس مطئمنا یکی از راه های آگاه سازی جامعه نسبت به مفاد حقوق شهروندی  که در جهت رشد و تعالی کشور است، برگزاری همایش هایی از این قسم است.

رییس دانشگاه ارومیه اظهار کرد: با توجه به محورهای مختلف این همایش از جمله توسعه و حقوق شهروندی، اشتغال و حقوق شهروندی، خودکفایی و حقوق شهروندی، امنیت سرمایه و حقوق شهروندی، کسب و کار مجازی و حقوق شهروندی و سیاست اقتصادی، اقتصاد سیاسی و حقوق شهروندی  و ارائه مقالات علمی در پانل های تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران از سراسر کشور به نظر می آید برگزاری این همایش در طول این سه دوره تاثیر بسزایی در جهت تبیین مفاد منشور حقوق شهروندی دارد و مسلما تداوم آن باعث نهادینه  شدن حقوق شهروندی در بین ملت و دولت خواهد بود.

شهردار ارومیه نیز در خصوص برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی گفت: جهاد دانشگاهی استان با برگزاری همایش حقوق شهروندی در تبیین کیفی این حقوق در کشور  موفق عمل کرده است.

محمد حضرت پور با اشاره به اهمیت کرامت انسانی و اینکه این مسئله مفهومی بسیار گسترده دارد که هم در اسناد حقوق بشری و هم در مبانی دینی و مذهبی ما جایگاه قابل توجهی دارد اظهار کرد: قانون محور عمل و رعایت حقوق شهروندی توسط دستگاههای اجرایی در کشور است و چنانچه بتوانیم در این راستا حقوق و مطالبه مردمی را رعایت و جامه عمل بپوشانیم جامعه به سمت تعالی پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی باید به صورت دوسویه هم از سوی مردم نسبت به حاکمیت و هم از سوی دستگاههای اجرایی نسبت به مردم رعایت شود افزود: با توجه به اینکه اصول و چهارچوبهای حقوق شهروندی در قانون اساسی کشور تعریف شده است لازم است در شفاف سازی و تبیین عام به مردم کارهای فرهنگی انجام شود که جهاد دانشگاهی استان با برگزاری 3 دوره از این همایش توانسته در تبیین حقوق شهروندی به اقشار مختلف جامعه موفق عمل کند.

شهردار کلانشهر ارومیه احترام به حقوق شهروندی توسط مردم در جامعه را از ثمرات برگزاری همایش حقوق شهروندی در استان عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان به عنوان نهاد انقلابی و علمی علاوه بر کسب موفقیتهای متعدد در زمینه های علمی و پژوهشی توانسته رسالت خود را با برگزاری همایش حقوق شهروندی به نحو احسن انجام داده که قابل تقدیر است.

حضرت پور همکاری نهاد های علمی و دانشگاهی را دراجرای بهتر همایش حقوق شهروندی تاثیر گذار دانست و افزود: دستگاه های مرتبط باید در حرکتهای علمی اینچنینی برای رسیدن به جامعه ای پویا و رشد یافته تعامل و همراهی داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این همایش گفت: برگزاری همایش حقوق شهروندی از سوی جهاد دانشگاهی و دانشگاهها در عملیاتی شدن منشور حقوق شهروندی در استان موثر است.

سید هادی بهادری با اشاره به اینکه مراعات تمامی جنبه های حقوق شهروندی نیازمند برنامه ریزی جامع و فراگیر در فرآیند توسعه ای همه جانبه و پایدار است تصریح کرد: برنامه ریزی ها نیز باید برای دستیابی به توسعه بر مبنایی علمی و عملی و متناسب با امکانات موجود جامعه انجام گیرد.

بهادری اظهار کرد: دوره خوردن همایش ملی حقوق شهروندی در استان و استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران این حوزه در این همایش به منظور آگاه سازی مخاطبان نشان از اعتبار علمی این رویداد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به عنوان نهادی انقلابی تاکنون در مسیر توسعه علمی استان نقش موثر ودستاوردهای قابل تحسینی داشته است اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از طریق مشارکت با دانشگاه ها ارتباط بین صنعت ، جامعه و دانشگاه را تسهیل کرده است.

بهادری با تقدیر از اقدام جهاد دانشگاهی در طراحی، تدوین، اجرا و تجمیع دستگاه‌ها در کنار دانشگاه‌ها در برگزاری چنین همایشی با رویکرد علمی ملی و با موضوع حقوق شهروندی برای چهارمین سال پیاپی گفت: برگزاری چنین مجامع علمی با محوریت تخصصی حقوق شهروندی در ارومیه برای آذربایجان‌غربی ارزشمند و مایه مباهات است


ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: