جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی ثبت نام در برنامه هاي گردشگري فروش اینترنتی کتاب برنامه‌ها، اهداف، سیاستها و راهبردها ایسپا اصفهان نمايشگاه و فروشگاه كتاب
برگزاری سمینار آموزشی مهارتهای زندگی قرآنی
تاریخ انتشار: سه شنبه 31 فروردین 1395

یکی از بزرگترین گردهمایی خانواده قرآنی شهر اصفهان تحت عنوان (مهارتهای زندگی) به برکت قرآن وانقلاب اسلامی  در 37 امین  بهار انقلاب طی روزهای شنبه  و سه­شنبه (17 و 20 بهمن ماه) در تالاردکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اداره کل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان، دار القرآن کریم اصفهان، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) برگزار شد.

 در اولین روز سمینار دکتر ستوده نیا و حجت الاسلام گرجی به سخنرانی پرداختند. دکتر ستوده­نیا بیان داشتند که جهان بینی توحیدی اسلام باعث نشر تعالیمی شده است که اصول و مبانی اولیه، ثانویه و رفتارهای فردی و اجتماعی انسان­ها را بر محور توحید متمرکز کرده و شیوه­ای جدید بر اساس تعالیم الهی ارائه می­دهد. سبک زندگی، اصطلاحی است که نخستین بار از سوی غربی­ها و آمریکایی‌ها مطرح شد و در اروپا رایج شد، البته منابعی که در ابتدا نوشته می­شد بیشتر در خصوص مطرح کردن جزئیات شیوه زندگی بوده است. وی استفاده از نرم افزارهای مختلف را ابزاری برای ترویج سبک زندگی دانست. در این شیوه با سرعت بیشتری می­توان شیوه­های مدیریت سبک زندگی را به دیگر مناطق گسترش داد. دین اسلام و قرآن ادعای جهان­شمولی و ارائه سبک زندگی مناسبی را برای بشر دارد، دین اسلام بدون وابستگی به مبانی تفکری دیگر مکاتب، یکی از جامع­ترین شیوه­های زندگی را مطرح کرده است. یکی از زیباترین ابعاد سبک زندگی اسلامی، دیدگاه اخروی آن است، به این معنا که اسلام علاوه بر جوانب مادی و معنوی حیات دنیوی افراد، شیوه زندگی برزخی و آخرتی را نیز در نظر داشته و برای آن الگوهایی را مطرح کرده است.

دیگر سخنران این سمینار در روز شنبه حجت الاسلام گرجی بود که به بیان سخنرانی پرداختند: " سبک زندگی قرآنی بهترین و مطمئن‌ترین سبک زندگی در بین سبک‌های مختلف برای تعالی انسان است. امروزه معمولاً بشر در زمینه‌های مختلف زندگی اجتماعی، هنر، علم، پزشکی و غیره از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کند.امروزه ما وظیفه داریم که نگاه متودیک به قرآن داشته باشیم و باید به ‌دنبال کسب سبک زندگی قرآنی و بهره‌گیری جامع از آن باشیم. باید به عنوان یک مسلمان به دنبال این باشیم که قرآن در زمینه نماز، همسایه‌داری، تجارت، ازدواج، تربیت فرزندان و در برخورد با دوست و دشمن چه نظری دارد و به آن عمل کنیم." در پایان از مستند زندگی شهید سرمدی و شهید کیانیان و طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم رونمایی شد و از شرکت کنندگان نظرسنجی به عمل آمد.

دومین روز سمینار آموزشی مهارتهای زندگی قرآنی روز سه شنبه با حضور ریاست محترم جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و معاونین پشتیبانی، آموزشی، پژوهشی و مدیراداره روابط عمومی و جمع کثیری از خواهران واحدهای قرآنی شهر اصفهان برگزار شد. در این سمینارمهندس فرودستان مشاور عالی مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان و آقای دکتر سعادت­نیا معاون پژوهشی دانشگاه معارف قرآن وعترت  به ایراد سخن پرداختند.

فرودستان اظهار کرد: در بحت انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید باید ابتدا به مفهوم انقلاب، ارزش‌های انقلاب توجه کرد و دیگر اینکه مشخص شود که نسل جدید به چه کسانی اطلاق می‌شود و چه خصوصیاتی دارند. وی با بیان اینکه نسلی که انقلاب کردند اکنون شاید سن آن‌ها بالاتر از 50 سال است، افزود: نسلی نیز در اول انقلاب به‌ دنیا آمدند که اکنون سن آن‌ها بین 30 تا 40 سال است و این همان نسلی است که اکنون انقلاب را تحویل گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون برخی سؤالات در ذهن متبادر می‌شود که آیا انتقال ارزش‌ها امکان پذیر است یا نه؟ گفت: در این رابطه عده‌ای معتقدند که ارزش‌های انقلاب منتقل شده است، ولی عده‌ای نیز مخالف این نظر هستند؛ انتقال  این ارزش‌ها نیز در مظاهر و مصادیق معنا پیدا می‌کند که دربرگیرنده مباحثی نظیر حجاب، ایثار و شهادت است. وی در ادامه با اشاره به شعارهای دوران مبارزات انقلاب، گفت: شعارهایی در زمان انقلاب داده می‌شد که برگرفته از افکار و دغدغه‌های مردم بود که نمونه بارز آن شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

سعادت‌نیا، استاد دانشگاه معارف قرآن و عترت استان اصفهان در سمینار مهارت‌های زندگی نیزاظهارکرد: " قرآن کریم رساله‌ای جامع از تمامی نیازهای فردی و اجتماعی انسان‌ها می‌باشد که بر اساس واقعیات موجود زندگی بشری و نیازهای روحی و جسمی از سوی خداوند نازل شده است. وی افزود: گرایش شدید بشر به مادی‌گرایی و در برخی موارد ممانعت از دریافت آموزه‌های الهی، به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. وی تصریح کرد: غلبه باورهای غلطی نظیراعتقاد به‌ شانس، یکی از باورهای غلط و آسیب‌های خطرناک حوزه مسائل اجتماعی می‌باشد و لازم است با آن بر اساس منطق قرآن کریم مقابله شود و خداوند جهان را بر اساس معیارها و موازین محکمی خلق کرده است که نگرش الهی حاکم بر آن‌ها، این قوانین را بدون تغییر کرده است." در پایان سمینار از شرکت کنندگان نظرسنجی به عمل آمد و سمینار در ساعت 16 همان روز به پایان رسید

  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: