پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
فینالیست‌های مسابقه دفاع سه‌دقیقه‌ای مشخص شدند
تاریخ انتشار: چهار شنبه 30 مهر 1399

به گزارش روابط عمومی جهادددانشگاهی،  مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در چهار گروه به‌صورت مجازی برگزار شد و ۳۳ شرکت‌کننده ضمن ارائه پایان‌نامه یا رساله خود، مورد ارزیابی قرار گرفتند که در پایان با رای هیئت‌داوران، ۴ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

در این مرحله که با توجه به ملاحظات بهداشتی مربوط به شیوع کرونا به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، ویدئو‌های ارسالی شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی در سالن شهید صبوری ساختمان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و در حضور داوران ارائه شد و مورد ارزیابی قرار گرفت. 

شرکت‌کنندگان در این مرحله در قالب چهار گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر گروه، یک نفر که بالاترین امتیاز را کسب کرد، راهی مرحله فینال شد. همچنین نفرات دوم هر گروه نیز راهی مرحله رأی‌گیری مردمی خواهند شد که از میان آن‌ها، یک شرکت‌کننده به جمع فینالیست‌ها خواهد پیوست. رأی‌گیری مردمی پس از مشخص شدن برگزیدگان و از طریق صفحه اینستاگرام سازمان انتشارات جهاددانشگاهی انجام خواهد شد که جزئیات آن متعاقباً اعلام می‌شود.
بر اساس این گزارش، پس از ارائه نفرات هر یک از گروه‌ها، طبق ارزیابی و اعلام نظر هیئت‌داوران؛ محمد زارع و فلورا فرخی از گروه A، سبحان ملک محمدی و محمد سرایی از گروه B، زینب رفیعی و سیده شکوفه موسوی از گروه C و فرزانه غریبی و بهزاد رئیسی به مرحله نهایی این دوره از مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای راه پیدا کردند.

یادآور می‌شود، این مسابقات با هدف تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارت‌های ارتباطی، ایده‌پردازی، فن بیان و خلاقیت‌های دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت و برقراری ارتباط بین دانشگاه و صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاری و بازاریابی ایده‌های دانشجویی طی چهار دوره و به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برگزار شده است.

همچنین مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در ۱۹ واحد جهاددانشگاهی ازجمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، امیرکبیر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خواجه‌نصیرالدین طوسی، خوزستان، زنجان، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، علم و صنعت، قزوین، کردستان، استان مرکزی، همدان، الزهرا‌(س) و یزد برگزار شد که ۳۳ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند و این مرحله امروز و با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، به‌صورت غیرحضوری برگزار شد. مقرر شده مرحله فینال این دوره از مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه هم‌زمان با اختتامیه جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی برگزار شود.

 مسابقه دفاع سه‌دقیقه‌ای بر اساس نیاز واقعی شکل‌گرفته است

در پایان و پس از برگزاری مسابقه نیمه‌نهایی دفاع سه‌دقیقه‌ای و مشخص شدن فینالیست‌ها، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در سخنانی اظهار کرد: پایان‌نامه فرآورده مهمی است و نخستین تولید علمی دانشجویان همین پایان‌نامه است و حتی به آن تعلق عاطفی دارند. این اقدامات و طرح‌هایی همچون مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای بر اساس یک نیاز شکل‌گرفته، نه آنکه منطبق بر یک بودجه مشخصی این طرح‌ها شکل‌گرفته بگیرد.
دکتر علیزاده ادامه داد: صرف‌نظر از موضوع پایان‌نامه، نحوه تحقیق و ارائه پایان‌نامه هم اهمیت دارد. مشکلات هم در این زمینه کم نیست و البته بسیاری از این مسائل به دانشگاه برمی‌گردد. اتفاقی که در مسیر این مسابقه رخ می‌دهد، این است که منجر به بلوغ در زمینهی انتخاب پایان‌نامه و‌ تحقیق برتر می‌شود، اگر چه همچنان برای بهتر شدن این رویداد، فضا وجود دارد.
وی افزود: در خلال این مسابقات، در‌ وهله نخست خود دانشجو درمی‌یابد تحقیق او در خور توجه بوده و قابلیت دفاع دارد یا خیر؟ و این دستاورد بزرگی در برگزاری این مسابقه است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در فرهنگ جهاد، ما نگرانی نداریم که فعالیتی مشابه ما را نهاد یا مجموعه‌ای تقلید کند یا ادامه بدهد، چرا که این قابلیت راداریم که به سراغ طرح‌ها و ایده‌های جدید برویم، اما نباید اصول کار و اصالت و اخلاق زیر سؤال برود. این حرکت کاری دانشجویی است و فعالیت دانشجویی به تبیین و حضور مؤثر ‌دانشجویان ارزشمند است.

امیدوارم فینال این دوره به‌صورت حضوری برگزار شود

دکتر حامد علی‌اکبر زاده، رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی نیز در سخنانی بابیان اینکه جبر کرونا باعث شد این مرحله را به‌صورت مجازی برگزار کنیم، اظهار کرد: این مسابقه در دنیا نیز در شرایط فعلی به همین ‌صورت برگزار می‌شود. مجموع شرکت‌کنندگان این دوره در کل کشور، ۴۸۰ نفر از ۱۹ واحد جهاددانشگاهی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و از ۱۳ استان بود که ۳۳ نفر از این تعداد به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. امید داریم شرایطی فراهم شود که فینال این دوره به‌صورت حضوری برگزار شود، در غیر این صورت، این دوره به‌صورت مجازی به کار خود خاتمه خواهد داد. مرحله فینال نیز هم‌زمان با اختتامیه جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی در اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از هفته آینده، مراحل اجرایی دوره پنجم کلید خواهد خورد، گفت: اواخر سال گذشته فراخوانی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران کشور منتشر شد مبنی بر اینکه نخستین دوره مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای برگزار می‌شود! میزان تبلیغات و عدد و رقم پشتیبانی این فراخوان باکاری که ما از سال ۹۵ شروع کردیم، متفاوت است و این صندوق بدون اینکه مالکیت معنوی طرح را رعایت کند، دست به اعلام فراخوان زد. فکر می‌کنیم در شرایط فعلی و‌ مشکلات و مسائل اقتصادی، بهتر این است که در کنار ما قرار بگیرند و این عنوان در قالب یک برنامه کشوری برگزار شود.

دکتر علی‌اکبر زاده افزود: برای نشان دادن توانایی جهاددانشگاهی در حوزه نشر و کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، امسال مسابقه کتاب سه‌دقیقه‌ای را کلید زدیم که موج خوبی در کشور به راه انداخت.

ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: