جمعه 7 اردیبهشت 1403
منوی سایت
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
صفحه مخصوص واحدها
پیوند ها
...............................................
تبلیغات
- مرکز آموزش سازمان فعالیت های قرآنی
با برگزاری مرحله نیمه نهایی؛ رقبای مرحله کشوری مسابقات دفاع 3 دقیقه‌ای مشخص شدند
تاریخ انتشار: چهار شنبه 16 اسفند 1396

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان روز سه‌شنبه، 15 اسفند در مراسم مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی که با حضور مهندس زجاجی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) ارائه کار حجیم در زمان محدود را امری مهم و دشوار توصیف کرد و ادامه داد: عرضه مطالب به مخاطب به گونه‌ای که از قدرت اغنا برخوردار باشد، نیازمند تسلط و اشراف کامل بر محتوای پایان‌نامه است.
وی با بیان اینکه چنین ارایه‌ای نیازمند توان ارتباطی بالا نیز هست و تقویت سواد ارتباطی است، گفت: برای حصول اطمینان از اینکه ارتباط موثر برقرار شده است، نیازمند در نظر گرفتن بازخوردها هستیم.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان موضوع ارتباط و برقراری ارتباط موثر را از چالش‌های مهم جامعه ایرانی برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه در این دوره دانشجویان نسبت به دوره قبل پیشرفت داشته و با تمرکز بیشتر ارائه بهتری نیز دارند.
احمدی، ضمن اشاره به جنبه آموزشی این مسابقه برای سایر دانشجویان، ظرفیت ارتباطی بالا و داشتن اعتماد به نفس در ارایه را از جمله معیارهای مهم توفیق در این مسابقه عنوان کرد و افزود: در کنار سنجش محتوای علمی چنین مواردی هم باید سنجیده شود.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در پایان از برگزاری مرحله نهایی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تقویت این حرکت، جامعه و دانشگاهیان را به جامعیتی که برای ورود به عرصه‌های کاری، اجرایی، تخصصی و مدیریتی نیاز دارند، برساند.

مسابقات ملی دفاع 3 دقیقه‌ای پایان‌نامه‌ها گامی در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی
در ادامه رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با بیان اینکه قرار بر این بوده که مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی مروج کم صحبت کردن و مفید صحبت کردن باشد، از برگزاری دور دوم این مسابقات در 9 واحد جهاد دانشگاهی و 7 استان کشور خبر داد و گفت: در بخش استانی و مقدماتی این مسابقات که 27 آذر 96 برگزار شد، از 300 دانشجوی شرکت‌کننده 24 نفر برگزیده شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.
وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه برگزاری این مسابقات به رونق علم، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نوشتن و فضاسازی برای ایده‌های دانشجویان بینجامد، از فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در حوزه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: شاخص‌ترین این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی در 24 دوره و جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی در 17 دوره بوده است.
رییس سازمان انتشارات و دبیر جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی، مسابقه ملی دفاع 3 دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی را بخش جنبی جشنواره پایان‌نامه سال  دانشجویی عنوان کرد و توضیح داد: هدف ما از برگزاری این مسابقات کمک به کاربردی کردن پایان‌نامه‌هایی است که کمتر در دسترس عموم قرار می‌گیرند.
تقوی ضمن اشاره به برگزاری این بخش به صورت مقدماتی در سال گذشته و با بیان اینکه از بین شرکت‌کنندگان سال گذشته 3 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند، از استقبال دانشجویان و توجه بیشتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به این بخش خبر داد و اضافه کرد: بنا شد تا این مسابقات را با کمک همکارانمان در واحدهای جهاددانشگاهی در سطح گسترده‌تری برگزار کنیم.
مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی امروز به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه در حالی برگزار می‌شود که طی مرحله مقدماتی و استانی آن در آذرماه امسال، 24 نفر برگزیده شده و به این مرحله راه یافته‌اند.
اهداف برگزاری این مسابقه، ایجاد بستری برای رشد و شکوفایی فن بیان و ایده‌پردازی دانشجویان، ایجاد پل ارتباطی بین جامعه دانشگاهی و صنعت و کمک به کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها اعلام شده است.
در این مرحله 24 نفر از دانشجویان شرکت کننده به ارایه سه دقیقه‌ای پایان‌نامه خود در قالب تنها یک اسلاید پاورپوینت پرداخته و از بین آن ها 3 نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند.

اسامی نفرات برگزیده مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه به شرح زیر است:
نفر اول سهند سراجیان 
نفر دوم زهره بخشی نظر
نفر سوم مریم عابدی
نفر چهارم فاطمه موسوی


ارسال نظر:
نام:

پست الکترونیکی:

آدرس وبسایت یا وبلاگ:

نظرشما:

لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

قوانین سایت:
  • نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • اگرچه تلاش می شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 17 نوشته شود حداکثر تا 10 صبح روز بعد منتشر می شوند
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.
نظرات شما: